• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Ypperlig
    smaajlet skrev 2014-05-21 12:08:02 följande:
    Hej, hoppar in här om det går :) är nu gravid med andra barnet, sonen är redan 4 år. Jag kan inte heller njuta av den här graviditet pga missfall i december -13 (en dag innan jul också... Inte för att jag firar jul). Är nu i v 6, hoppas att det går bra den här gången :). Har mått illa väldigt mycket och molvärk, trötthet varje dag, somnar jättetidigt (ca 22.30) brukar aldrig sova vid den tiden. Det var inte så här när jag var gravid med sonen. Kommer väl att vara värt om allt går bra :)
    Välkommen och grattis! Hoppas det håller i sig den här gången. Vi är fler som går runt och är ständigt oroliga än så länge, så du är inte ensam. ;)
  • Jhalie
    AB mamma skrev 2014-05-21 10:12:33 följande:
    Händer mkt här hela tiden! Läser allt men hinner inta lltid med att svara på allt man skulle vilja kommentera. :)

Jhalie: Det verkar ju oerhört skumt det du varit med om, hoppas verkligen du får mer svar under morgondagen så du kan komma vidare. Har det löst sig med pojkvännen, har ni kunnat prata eller är det definitivt slut?

Till alla er med blödningar: Håller tummar och beklagar eventuella missfall.

Angående illamånende. Jag var på mitt första BM besök igår och fick även min första akupunkturbehandling, jag säger bara ni som har möjlighet till detta mirakel TA DEN!!

För första gången på veckor så lagade JAG maten och ÅT och fick BEHÅLLA maten, jag kände aptit och tyckte det smakade gott. Hade inget illamående alls på hela kvällen igår, mådde som en prinsessan!! Idag känns det bättre, inte lika bra som igår men jag har inte kräkts än och bara det är stort :)

Hej. Ja jag hoppas verkligen. Fick lite mer hopp när gravtesterna visade starkare nu än förra veckan men vågar inte bli glad än. Inte förrän jag tagit prover och gjort nytt vul.

Nja det är sisådär med killen. Vi har träffats lite men han vet inte vad han vill...

Känns som att jag i slutändan blir ensam i detta. Ensam med fyra barn. Herregud
  • Duochjag
    Jhalie skrev 2014-05-21 12:21:06 följande:
    Hej. Ja jag hoppas verkligen. Fick lite mer hopp när gravtesterna visade starkare nu än förra veckan men vågar inte bli glad än. Inte förrän jag tagit prover och gjort nytt vul. 
    Nja det är sisådär med killen. Vi har träffats lite men han vet inte vad han vill... 
    Känns som att jag i slutändan blir ensam i detta. Ensam med fyra barn. Herregud smile3.gif
    Förstår att du är förvirrad men vi hoppas på att du ser ett fint litet hjärta på vul!

Limpan nr2: Jag har väldigt få symptom (svullen om magen, ingen mens och lite molvärk ibland) och hade så även förra gaviditeten som ju gick hur bra som helst så försök att njuta och inte oroa dig (lätt att säga, jag oroar mig själv ibland pga så få symptom) Solig

Jag berättade för min syster dagen efter att jag plusat, vi berättar allt för varandra, sen vet chefen och närmsta kollegan på jobbet eftersom ja måste tala om det men annars har vi tänkt vänta till efter kub. All släkt bor en bit bort så det är lite lättare att hålla hemligt då. Ja och så min fina fb-grupp som träffades här på fl när vi alla väntade barn nr1, de fick veta samma dag ,Skrattande. Höll på att klanta till det rejält, jag skulle lägga up magbilder till den gruppen men la i 'vanliga' fb istället så alla kunde se.Förvånad tur jag såg det och tog bort det fort som ögat, hoppas ingen hann se Skäms

mariaheterjag: I början är det hormonerna som kan göra dig enormt trött.

Tingeliiig: Åh vad skönt! {#emotions_dlg.flower}

Youwontremember: Stackare, lider med dig. Hoppas, hoppas allt ser bra ut på nästa vul!

Grattis alla nya till fina plus!
  • Duochjag
    Saturnus skrev 2014-05-19 20:13:22 följande:
    Du kan alltid gå till en provat gynekolog och få ett vul.
    Ja, om jag får samma smärta och/eller rosa flytningar igen så gör jag nog det. Är värt pengarna att få veta, bra eller dåligt..
  • Tingeliiiing
    Duochjag skrev 2014-05-21 13:08:17 följande:
    Förstår att du är förvirrad men vi hoppas på att du ser ett fint litet hjärta på vul!

Limpan nr2: Jag har väldigt få symptom (svullen om magen, ingen mens och lite molvärk ibland) och hade så även förra gaviditeten som ju gick hur bra som helst så försök att njuta och inte oroa dig (lätt att säga, jag oroar mig själv ibland pga så få symptom) Solig

Jag berättade för min syster dagen efter att jag plusat, vi berättar allt för varandra, sen vet chefen och närmsta kollegan på jobbet eftersom ja måste tala om det men annars har vi tänkt vänta till efter kub. All släkt bor en bit bort så det är lite lättare att hålla hemligt då. Ja och så min fina fb-grupp som träffades här på fl när vi alla väntade barn nr1, de fick veta samma dag ,Skrattande. Höll på att klanta till det rejält, jag skulle lägga up magbilder till den gruppen men la i 'vanliga' fb istället så alla kunde se.Förvånad tur jag såg det och tog bort det fort som ögat, hoppas ingen hann se Skämsmariaheterjag: I början är det hormonerna som kan göra dig enormt trött.

Tingeliiig: Åh vad skönt! {#emotions_dlg.flower}Youwontremember: Stackare, lider med dig. Hoppas, hoppas allt ser bra ut på nästa vul!

Tack! så lättad!
  • Milou88
    mariaheterjag skrev 2014-05-21 07:06:16 följande:

Känner igen mig. Har vari deppig till och från sedan jag testade positivt. Har också haft tankar om det här är rätt, om sambon är rätt osv och då är detta ändå andra barnet och vi har det stabilt, bor i radhus med gått om plats för en liten. Gick runt och var skakig och det kändes som jag skulle kunna gråta närsomhelst.

Tror absolut det är hormonerna. Kan känna ingen lite hur jag kan va några dagar innan mens, bara att nu höll det i sig konstant i två veckor. Men nu känns det faktiskt bättre som att jag börjat smälta allt eller att kroppen vant sig vid hormonchocken.  

Vilken vecka är du i?
    Det är säkert hormonerna.. Jag har sedan några dagar innan pluset varit väldigt svajig i humör/känslorna. Kan börja gråta för inget och komma på mig själv vara sur/arg för så små saker.. Jättejobbigt! För jag är en väldigt positiv och glad tjej annars.
  • MagicQueen
    mariaheterjag skrev 2014-05-21 12:12:19 följande:

Jag har drabbats av en enorm trötthet. Är helt slut på kvällarna. Gick och la mig 21.30 igår och är ändå supertrött idag, sitter bara och gäspar. Någon mer? Kan det va järnbrist redan? 

Känns igen. Dock var det värst dagarna innan jag plussade för mig. Somnade vart som helst och när som helst på dygnet. Sjukt trött. Något bättre nu som tur är. Men det kommer säkerligen igen...
  • GossipGirl

Hej hej. :) 
    Jag undrar om jag kan hänga på här inne? Plussade för några veckor sedan, har BF 5 januari. Är i vecka 7+1. <3

Är med i en annan januari-grupp också men ansluter gärna här också...

• Limpan nr2
    Duochjag skrev 2014-05-21 13:08:17 följande:

Jag berättade för min syster dagen efter att jag plusat, vi berättar allt för varandra, sen vet chefen och närmsta kollegan på jobbet eftersom ja måste tala om det men annars har vi tänkt vänta till efter kub. All släkt bor en bit bort så det är lite lättare att hålla hemligt då. Ja och så min fina fb-grupp som träffades här på fl när vi alla väntade barn nr1, de fick veta samma dag ,Skrattande. Höll på att klanta till det rejält, jag skulle lägga up magbilder till den gruppen men la i 'vanliga' fb istället så alla kunde se.Förvånad tur jag såg det och tog bort det fort som ögat, hoppas ingen hann se Skämsmariaheterjag: I början är det hormonerna som kan göra dig enormt trött.

Tingeliiig: Åh vad skönt! {#emotions_dlg.flower}Youwontremember: Stackare, lider med dig. Hoppas, hoppas allt ser bra ut på nästa vul!

Haha vilken grej! Ja jag blir alltid lite extra nojig när jag skriver om graviditeten i en sluten grupp :p Tänk om det syns ändå på något vis, hehe.

Jag har också en helt underbar fb grupp med mammor från fl när jag väntade mitt första barn. Vore kul om det blev något liknande här sen efter 9 månader :)
Svar på tråden BF Januari 2015