• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • onlyonewhoknows
    JhjärtaK skrev 2014-06-10 16:04:18 följande:
    Har du haft en mens efter missfallet eller kör ni på med en gång? Jag fick missfall i vecka 9 och min kropp kom igång bra, ÄL skedde ynka tre dagar senare efter mf än om det hade varit en "vanlig" cykel. Sen så finns det ju de som testar positivt uppemot 9 veckor efter mf, har du kollat så att du testar negativt? Dvs att hcg-nivåerna har gått tillbaka till de normala, ickegravida, nivåerna?
    Jag fick missfall i v 28 i april och fick första mensen ca 6 veckor efter förlossningen. Läkaren rekommenderade att jag skulle vänta med att försöka bli gravid tills efter första mensen, men jag har inte testat om jag är "gravid" eller inte, kanske skulle göra det... Förra gången vi blev gravida så hade vi den otroliga turen att första försöket tog, så jag fick inte riktigt kläm på hur cykeln såg ut då heller av den anledningen.

Tänkte köra på några månader utan ÄL-test den här gången också (hade planerat det förra gången också). Hoppas att vi prickar rätt ändå
  • Vifem
    JhjärtaK skrev 2014-06-10 16:01:13 följande:

Svårt att säga men om du fick känningar i onsdags så skulle jag räknat att ÄL skedde antingen på torsdagen eller på fredagen. Räkna med att fredagen var ÄL+0 och att du idag då är på ÄL+4 smile1.gif
    Ja det är väl lika bra det, så kan jag bara bli positivt överraskad om jag är längre fram än jag tror. TYp på ÄL+6 om äl va på onsdagen. S åska jag göra. BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags, alltså ÄL+4 idag. BIM-10 idag :)
  • combat90
    JhjärtaK skrev 2014-06-10 16:08:24 följande:
    Hur många dagars lh-stegring har du haft? Om man har alltför många dagar (fler än två-tre stycken) så kan det vara att kroppen har svårt att ÄL och kanske släpps det aldrig något ägg (detta sker ju ungefär en gång per år, dvs att man har en ÄL-fri cykel). Men jag skulle säga att om du fortfarande har starka ÄL-test så kanske ägget inte släppt än? Testa med cb digitala äl-test (de rosa) imorgon och om du får en glad gubbe fortfarande så vete sjutton.

Tog ett test igen nu som har blivit svagare. Så stegring o jättepositivt har varit i något mer än 24 timmar. Vad jag vet om. Så äl borde nu ha skett. O eftersom jag haft såååå ont både igår och idag så borde de skett.. ska se nu om tempen stiger med.. jag hoppas vilket fall att vi prickade in rätt nu.. mös igår em :)
  • mandalii
    Vifem skrev 2014-06-10 16:21:29 följande:
    Ja det är väl lika bra det, så kan jag bara bli positivt överraskad om jag är längre fram än jag tror. TYp på ÄL+6 om äl va på onsdagen. S åska jag göra. BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags, alltså ÄL+4 idag. BIM-10 idag :)
    Hm, "BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags", det förstår jag inte riktigt? BIM blir ju inte förskjuten bara för att du har ÄL senare, väl? Lutealfasen däremot förändras. Du har fortfarande samma BIM-datum, oavsett när du hade ÄL.
  • mandalii
    Malin1992 skrev 2014-06-10 13:05:04 följande:
    Jag hade ÄL igår :) så har haft sex två dagar innan, igår o ska ha det idag så får vi se :) har bim den 23 så jag vet inte om jag passar in här lr inte :)
    "Ska ha det idag", hehe, vadå spontant och avslappnat Flört
  • MagicQueen

Äl i lördags, sex fre o onsdag. Bara att hålla tummarna att det tar sig... Å sen att det får stanna kvar isf.

• Vifem
    mandalii skrev 2014-06-10 16:32:11 följande:
    Hm, "BIM är beräknad utifrån ÄL i fredags", det förstår jag inte riktigt? BIM blir ju inte förskjuten bara för att du har ÄL senare, väl? Lutealfasen däremot förändras. Du har fortfarande samma BIM-datum, oavsett när du hade ÄL.
    Lutesfasen är tiden mellan äl och BIM, min är 14 dagar. SÅ kommer äl tidigare blir ju BIM tidiagre och tvärtom.
  • Nini

Hur går det för er som haft bim här i dagarna, några som har plussat än?

Tycker det är dags för massa plus nu

• Lambo
    Nini skrev 2014-06-10 16:51:06 följande:

Hur går det för er som haft bim här i dagarna, några som har plussat än?

Tycker det är dags för massa plus nu smile2.gif

Förväntansfullt! haha! Men inställd på negativt ;) Ska testa på torsdag eller fredag tror jag.. (3-2 dagar före BIM)

Jag har en billig teststicka, ett CB digitaltest o två känsliga test som reagerar vid 10 mIU/ml.

Tänkte testa med ett känsligt först i alla fall o digitalt på/efter BIM om det behövs.
  • plopp76
    mandalii skrev 2014-06-10 16:32:11 följande:
    Oftast är det så att lutealfasen är lika varje cykel. Så om du får Äl sent förskjuts BIM framåt och får du ÄL tidigt så blir BIM tidigare :)
Svar på tråden BIM Juni 2014