• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-06-10 22:54:47 följande:
    Freuda Tycker bim- säger mindre än äl+ smile1.gif Har man lång lutealfas funkar säkert bim -7, ännu bättre m tidig inplantation. Jag har lutealfas på 13 dar så bim -7 e bara äl +6 för mig smile1.gif Då har ägget ev inte ens fäst
    Håller helt med BIM- säger ju knappt något då lutealfasen varierar såpass mycket från person till person. Jag har tidigast testat positivt på ÄL+8 (har inte testat innan iofs, men med tanke på hur svagt det var då så har jag mycket svårt att tro att det skulle varit synligt ett dygn tidigare). Med dottern testade jag negativt på ÄL+8, testade inte +9 och sen positivt på ÄL+10. Men båda gångerna har jag verkligen känt att något varit på g, har annars inte testat innan BIM generellt (har lutealfas på 12 dagar).
  • Evening primrose

Jhjärtak Jag har nog bara testat på bim +/- nån dag... Har iofs bara testat två gånger i mitt liv å varit gravid båda (mf första). Har känt d på mig båda gångerna också

♡ Lilla E ♡
  • Evening primrose

Idag har jag fortsatt mensvärk å mår lite lätt illa. Inget som eg indikerar graviditet dock, kan vara pms eller min dumma mage. Äl 11 Det var min uppdatering.

♡ Lilla E ♡
  • ImseVimseSpindel
    snö 81 skrev 2014-06-11 07:01:02 följande:
    Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det... phpNTKuMj08229.jpg
    GRATTIS :)
  • mandalii
    snö 81 skrev 2014-05-28 13:57:14 följande:
    Att tonåringar råkar bli gravida hit och dit tror jag beror på två saker, dels att de skyddar sig lite si sådär och dels att man är grymt fertil i tonåren.
    Sen undrar jag också varför det går så mycket segare att bli gravid med nr 2 än med nr 1.Upplever att det är många här på FL som fick första barnet på första försöket och med andra så får man försöka och försöka i månader...
    Jag har hört att det är tvärtom, att de flesta som fått barn en gång har mycket lättare för att bli gravida andra gången. Gäller min syster exempelvis, tog 7 månader första barnet och första försöket med andra.

Stort grattis föresten till ditt plus! Underbart ju : )
  • rosali84

Första barnet kom på 8:e försöket. Är nu på 11:e försöket med en 2:a, så för mig stämmer det inte att det är lättare med andra barnet iaf.

• Solägget

Min första blev till på 1:a försöket, nu är vi inne på försök 7 till andra... Känns rätt tungt.

• Kissekatten2014
    snö 81 skrev 2014-06-11 07:01:02 följande:

Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det... phpNTKuMj08229.jpg

Grattis grattis
  • Milie

baby.pirthday.com/

Haha. Tydligen ska Pi-dagen vara ett coolt datum att föda barn. Så pass att någon gjort en nedräkning för då man borde bli gravid för att hamna i rätt fas för en bebis den 14:e mars. En kompis visade den här för mig nu nyss. Han har ingen aning om att jag försöker bli gravid eller att om jag blir gravid vid nästa ägglossning så är BF 13:e mars.

Svar på tråden BIM Juni 2014