• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Palmhjärtat
    JJF skrev 2014-06-11 21:21:18 följande:
    Jag har aldrig kört med tester. Får ordentliga Äl-flytningar som tydligt är trådaktiga, testar med fingrarna :) sen har jag mensliknande v'ärk. Har regelbunden cykel 28 dagar, så den infaller alltid på samma tidpunkt två veckor innan mens. Räknat med att ägget lossnar sista dagen av äl-flytningarna. Flytningarna brukat räcka 3-4 dagar
    Så gjorde jag med först men ville kontrollera med test en månad vilket visade att jag hade äl ca 4 dagar senare än jag trott och långt efter mitt äl sekret upphört. Resulterade tydligen i att jag blev gravid på första försöket med testen :)
  • Södertös

Hmmm... kan man se skillnad på mens eller ev grav flytningar? Hade lite molnande värk i tjejmagen ca 1 v efter äl. Sen försvann det nästan helt i några dagar.. Men idag har jag kännt av det igen o nu ikväll tycker jag att flytningarna har ökat. Dom va lite vita o lite vattniga. Pappret blev liksom glansigt (mysigt haha...) Har bim på fre eller lör.

• Dolly08

Hej alla!!
    Har läst här på fl hur länge som helst men aldrig skrivit av någon anledning :)

Blev oplanerat gravid förra året men det blev tyvärr mf i ca v6 och sedan dess har det legat på is då min karl velat vänta lite..

Men lagom till äl (för ca 2 veckor sen) så ändrade han sig!! Efter som jag hade mf så vill jag inte gärna spekulera mina symptom med någon ifall att det bara är hjärnan som luras som så många andra gånger ;)

Hursom, har haft lite magkänsla av att det kanske blev nått den här gången och (troligtvis) idag är bim. Igår natt vaknade jag mitt i natten av det värsta illamåendet (mår aldrig illa utan anledning) som från ingenstans och var uppe och spydde 3ggr tills jag äntligen kunde somna om i sittande ställning. På morgonen mådde jag halvdant men tänkte åka till jobbet ändå, blev avrådd och stannade hemma iaf och spydde resten av dagen också..

Blev såklart nyfiken och tog ett digitalt test mitt på dagen eftersom jag inte kissat på 6 timmar men hade druckit en hel del och spytt... Det var neg..

Har såklart haft andra "symptom" men efter som det här redan är en roman så skippar jag dom ;)

Såå kan testet visa neg av av den anledningen? Mensen har fortfarande inte kommit och den är väldigt regelbunden..

• JhjärtaK
    lindgrenmaria91 skrev 2014-06-11 18:59:09 följande:

Vet inte varför jag ligger i listan "bättre lycka nästa gång", för jag har inte fått min mens ännu. Men aja :)
    Jag flyttade ner alla vars BIM hade passerat och flyttade då dig av misstag, ber om ursäkt för detta.
  • Palmhjärtat

Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud!

• JhjärtaK
    Vädurtjejen skrev 2014-06-11 21:51:50 följande:

Så roligt med plus! Är det dumt att jag testar imorgon på bim-5? Är så himla sugen!

När var din ÄL? Dvs hur många dagar har gått sedan du hade ÄL? BIM-5 säger nämligen inte så mycket. Om du har en lutealfas på ex 18 dagar så är BIM-5 ÄL+13 och då kan man definitivt plussa men om man har som jag en lutealfas på 12 dagar så är BIM-5 samma som ÄL+7 och då är det nästan omöjligt att plussa.
  • Lola8200
    lindgrenmaria91 skrev 2014-06-11 18:59:09 följande:
    Vet inte varför jag ligger i listan "bättre lycka nästa gång", för jag har inte fått min mens ännu. Men aja :)

• Dakine
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 22:42:34 följande:
    Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud! phpaOznkf07491.jpg
    Stort grattis :) 
Svar på tråden BIM Juni 2014