• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • snö 81
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 22:42:34 följande:
    Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud! phpaOznkf07491.jpg

Ja nu är det verkligen ett solklart plus!! Grattis igen!

Jag tog ett nytt test imorse, ett Clearblue. Ytterst svagt positivt resultat, så för mig verkar det inte stiga... än ialla fall.
    Men brösten gör mer ont idag än tidigare och jag mår alltjämt illa. Men jag tror inte på det ännu utan väntar fortfarande på mens eller mf.

• viljan90

Samma utslag på ÄL stickorna nu i över 5 dagar... Tyckte att jag hade lite ÄL känning i måndags... Men samma visa testerna varje dag.. Har även prövat CB men negativt där med... kanske är ÄL senare trots allt... får försöka fortsätta testa några dagar till.. börjar misstänka att jag inte har ÄL denna månaden ...:/

• viljan90
    Palmhjärtat skrev 2014-06-11 22:42:34 följande:
    Detta testet är taget nu ikväll (efter att jag inte kissat eller druckit på 4 timmar) och nu är det ju ingen tvekan längre! Herremingud!
    GRATTIS!!!! Jätteroligt för dig/er!!! 
  • Palmhjärtat

Tack så mycket alla! Håller nu alla tummar jag har att det stannar kvar och verkligen blir en bebis i februari :)

• Annemi

Ja här sitter man nu och väntar å väntar å väntar lite till....

Bim 14/6 enligt pm tracker eller 16/6 enligt Glow ....

Negativa gravtest igår och i förrgår

Har mått halvtaskigt några dagar med lätt illamående, hugg/ilningar i tjejmagen, ömmande bröst och svajigt humör....

Egentligen borde det vara ett tecken på att jag inte e gravid då jag inte haft nå graviditetssymtom vid tidigare graviditeter :-/ Aja bättre lycka nästa månad

Å framför allt bättre lycka till er andra <3

• Lambo

Negativt för mig imorse, tre (?) dagar kvar till BIM, varit så hoppigt så det är svårt att veta exakt men 30 ej helt ovanligt :)

Ska nog testa nån dag innan BIM igen bara för att jag kan hihi

• JhjärtaK
    Vädurtjejen skrev 2014-06-12 08:12:55 följande:
    Hade äl mellan den 2-4. Kan inte exakt datum eftersom vi skippade äl test denna gång. Har tydliga äl symptom så vi gick på de. Så som lämgst är det äl+10 och minst +8. Då kanske det är för tidigt. Tack för bra info förresten smile1.gif

Ja säg att det blev ÄL den 4:e, då är du bara på ÄL+8, vilket är väldigt tidigt att plussa (som skrivet så plussade jag inte med dottern på ÄL+8 tex). Så vänta tills imorgon och ta ett nytt test om du inte kan hålla fingrarna i styr tills ÄL+14 (men vem kan det liksom, haha )
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-12 07:18:43 följande:
    GRATTIS Palmhjärtat :)

Dag 23 idag och 9e dagen med blinkande gubbe på clearblue äl-test. Kommer nog sluta testa nu och anta att det inte blev nån ägglossning den här månaden.
    Hoppas bara inte mensen dröjer fööör länge nu =/.

Hur går det för er andra som har/ haft BIM nu i dagarna?:)

Men vad störande! Jag hoppas innerligt att CB inte slutar att producera de rosa ÄL-testerna för de lila blir jag bara mer och mer skeptisk till. Kanske har du din "ÄL-fria" cykel just nu? Det sägs ju att man generellt har en sådan per år ungefär.

Är själv bara på ÄL+4 så det är seeeegt
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-12 08:44:33 följande:

Ja nu är det verkligen ett solklart plus!! Grattis igen!

Jag tog ett nytt test imorse, ett Clearblue. Ytterst svagt positivt resultat, så för mig verkar det inte stiga... än ialla fall.
    Men brösten gör mer ont idag än tidigare och jag mår alltjämt illa. Men jag tror inte på det ännu utan väntar fortfarande på mens eller mf.

Det är jättesvårt att se ökning oftare än varannan dag tycker jag och man måste alltid använda samma typ av tester, annars är det störtomöjligt. Din stegring håller nog på skall du se!

Kanske kan du ta ett cb digitalt med morgonurin om det skulle stilla din oro lite? Har du passerat BIM?
Svar på tråden BIM Juni 2014