• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Solägget

Åh, äl+9 idag och jag har lyckats hålla mig från att testa, orkar inte med att se ett blankt test :( Är det verkligen möjligt att vara gravid och inte känna av ett endaste uns symptom? Med min första vill jag minnas att jag kände mig svagt illamående vid den här tiden.

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:16:05 följande:

Det är jättesvårt att se ökning oftare än varannan dag tycker jag och man måste alltid använda samma typ av tester, annars är det störtomöjligt. Din stegring håller nog på skall du se! smile1.gif

Kanske kan du ta ett cb digitalt med morgonurin om det skulle stilla din oro lite? Har du passerat BIM?
    Ja, jag är på BIM+2 om jag går utifrån hur min cykel brukar vara - alltså 27 dagar. Men äl-stegringen kom 2 dagar senare än den brukar och molvärken höll i sig någon dag efter det också. Så det kan eventuellt vara så att min äl inträffade senare än jag tänkt.
    Mina bröst började ömma i söndags kväll och idag känns dom dom två stora blåmärken. Så den stegringen är ett tydligt tecken... Men men, jag får väl avvakta och se :(
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-12 13:26:46 följande:
    Ja, jag är på BIM+2 om jag går utifrån hur min cykel brukar vara - alltså 27 dagar. Men äl-stegringen kom 2 dagar senare än den brukar och molvärken höll i sig någon dag efter det också. Så det kan eventuellt vara så att min äl inträffade senare än jag tänkt.
    Mina bröst började ömma i söndags kväll och idag känns dom dom två stora blåmärken. Så den stegringen är ett tydligt tecken... Men men, jag får väl avvakta och se :(

Det är nog så då att din ÄL kom 2-3 dagar senare kanske och att du nu är på BIM eller BIM-1. Tror ändå att du skulle få Gravid 1-2 (minst!) om du tog ett cb digitalt.

Vad får dig att tro att det kommer att bli ett missfall?
  • JhjärtaK
    Solägget skrev 2014-06-12 13:24:44 följande:
    Åh, äl+9 idag och jag har lyckats hålla mig från att testa, orkar inte med att se ett blankt test :( Är det verkligen möjligt att vara gravid och inte känna av ett endaste uns symptom? Med min första vill jag minnas att jag kände mig svagt illamående vid den här tiden.

Duktigt av dig att vänta De två gånger jag varit gravid så har jag känt av det men å andra sidan så har jag plussat tidigt och då är det ju inte så konstigt. Brukar man däremot plussa lite senare så är det ju inget konstigt att inte ha några symptom alls. Har dessutom hört många som säger att det var just när de inte hade några symptom alls som de var gravida!
  • Södertös

Tog ett test nu precis.. visa neg Dock har jag bim imorgon eller lör. Kan det va helt neg nu o ändå visa positivt imorgon tex?

• Solägget

Men är det så att om man en gång plussat tidigt så gör man det även kommande graviditeter? Att det beror på hur mkt och snabbt man utsöndrar hormon? Eller kan man plussa tidigt första men sent andra gången? :)

JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:30:54 följande:
    Duktigt av dig att vänta De två gånger jag varit gravid så har jag känt av det men å andra sidan så har jag plussat tidigt och då är det ju inte så konstigt. Brukar man däremot plussa lite senare så är det ju inget konstigt att inte ha några symptom alls. Har dessutom hört många som säger att det var just när de inte hade några symptom alls som de var gravida!

• snö 81
    JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:29:24 följande:

Det är nog så då att din ÄL kom 2-3 dagar senare kanske och att du nu är på BIM eller BIM-1. Tror ändå att du skulle få Gravid 1-2 (minst!) om du tog ett cb digitalt.

Vad får dig att tro att det kommer att bli ett missfall?
    Jag hade ett missfall i mars så efter det känner jag mig extra orolig. Och börjar det med att man tror sig vara över BIM och får ett knappt synligt positivt resultat så blir man ju nojjig.

Men jag tar i alla fall inte ut något i förskott utan väntar några dagar och ser om det stegrar eller börjar blöda. Men nu blev jag jäkligt sugen på att gå och köpa ett digitalt test och ta imorgon bitti :)
  • Freuda

Jag behöver hjälp! Igår runt lunch tog jag ett gravtest, visade negativt. Kände att det var fel, så tog ett till runt 18. Såg ett EXTREMT svagt streck. Men där var ändå ett streck. Imorse syntes det ingenting igen.

Är det vanligt att det blir så här när man inte är på BIM än? Det är inte förrän på måndag. Inatt drömde jag och bebisar och var helt övertygad om att jag skulle plussa imorse. Men icke :(

Översta bilden är den jag tycker mig sålda ett streck. Nedre bilden nada. Hur tolkar man detta?

• Freuda
    Freuda skrev 2014-06-12 14:39:04 följande:

Jag behöver hjälp! Igår runt lunch tog jag ett gravtest, visade negativt. Kände att det var fel, så tog ett till runt 18. Såg ett EXTREMT svagt streck. Men där var ändå ett streck. Imorse syntes det ingenting igen.

Är det vanligt att det blir så här när man inte är på BIM än? Det är inte förrän på måndag. Inatt drömde jag och bebisar och var helt övertygad om att jag skulle plussa imorse. Men icke :(

Översta bilden är den jag tycker mig sålda ett streck. Nedre bilden nada. Hur tolkar man detta? phpQr9qif67531.jpg

Säg gärna till om jag inbillar mig eller om ni är bombsäkra på att det är ett spökstreck!
  • hellew
    Freuda skrev 2014-06-12 14:40:04 följande:
    Säg gärna till om jag inbillar mig eller om ni är bombsäkra på att det är ett spökstreck!
    ser ett svagt streck med, kanske får testa om någon dag igen?:)
Svar på tråden BIM Juni 2014