• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-23 08:55:14 följande:

Jag är få lycklig att jag inte vet vad jag ska ta vägen!!!!! Vi lyckades på första riktiga försöket efter tre månader utan piller.. jag är GRAVID. Hoppas nu att grynet vill stanna kvar hos mig!!!! ???

Stooort grattis! Såklart att vi var gravida med alla våra symptom Håller tummarna för att det går bra för er!
  • Wishme
    JhjärtaK skrev 2014-06-23 11:14:37 följande:
    Stooort grattis! Såklart att vi var gravida med alla våra symptom Håller tummarna för att det går bra för er!

Vad har ni haft för symtom? =) NYFIKEN !!
    Jag har ju typ inte några alls =(
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-23 10:48:03 följande:

Grattis till plusset =) är du innan eller efter bim?

Symtom?

Imon ska jag nog testa ! ;) hehe vet inte om jag vågar !

Ska nog köpa 2 olika tester , ett vanligt och ett cb digital :P

Jag är på bim+3 idag enligt mina uträkningar då jag har kortare lutealfas.. jag vågade knappt heller men jag kände i brösten igår. Dom e tunga o ömma. Så d blev jag nästan säker på att de nåt. Sa de till sambon med.

Känns helt otroligt. Jag har ju känt minsta lilla sak i livmodern sen ägglosssing.. pirrat stuckit stramat kitlas mm. . Jag har ju inte haft riktiga symtom Än vad jag vet. Men jag kände mig mycket varm i ansiktet några dagar innan bim. Plus känsla av magkatarr. Men jag testa negativt o väntade på mensen istället. Men sen kom bara massa lotionflytningar samtidigt som molvärk. Och har haft de så hela helgen. Och de va de som va mitt tecken plus ömma bröst. Brukar bara känna av bröstvårtorna innan bim men nu gick de över till ömma bröst.. åå jag e så glad. Slagit in testet i ett paket o skrivit några fina ord om att i början på mars kommer vi bli tre! Som han sla få ikväll efter middagen.. Nu hoppas jag han blir lika glad. Jag trodde vi skulle få kämpa. Han trodde inte de. Så han hade rätt!

Håller tummarna för att de kommer gå bra. Man e ju så orolig för missfall..
  • combat90
    JhjärtaK skrev 2014-06-23 11:14:37 följande:

Ja så kul att vi lyckades båda två! :)

Och grattis alla ni andra som plussat.

Wishme: håller tummarna för dig med!!! :) har du några symtom??
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-23 11:45:19 följande:
    Jag är på bim+3 idag enligt mina uträkningar då jag har kortare lutealfas.. jag vågade knappt heller men jag kände i brösten igår. Dom e tunga o ömma. Så d blev jag nästan säker på att de nåt. Sa de till sambon med.

Känns helt otroligt. Jag har ju känt minsta lilla sak i livmodern sen ägglosssing.. pirrat stuckit stramat kitlas mm. . Jag har ju inte haft riktiga symtom Än vad jag vet. Men jag kände mig mycket varm i ansiktet några dagar innan bim. Plus känsla av magkatarr. Men jag testa negativt o väntade på mensen istället. Men sen kom bara massa lotionflytningar samtidigt som molvärk. Och har haft de så hela helgen. Och de va de som va mitt tecken plus ömma bröst. Brukar bara känna av bröstvårtorna innan bim men nu gick de över till ömma bröst.. åå jag e så glad. Slagit in testet i ett paket o skrivit några fina ord om att i början på mars kommer vi bli tre! Som han sla få ikväll efter middagen.. Nu hoppas jag han blir lika glad. Jag trodde vi skulle få kämpa. Han trodde inte de. Så han hade rätt!

Håller tummarna för att de kommer gå bra. Man e ju så orolig för missfall..
    Åh va roligt .. =)
    Ja men visst kommer han väl bli glad om ni planerat detta ihop =) hehe

Jaha okej !
    Aa de känns ju lite långsökt att jag inte skulle vara gravid nu . med en mens som är sen 12 dagar .. fast de skulle va grymt skönt om jag är de , för då har ju börjat min graviditet med att få må super bra =)
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-23 11:17:26 följande:

Vad har ni haft för symtom? =) NYFIKEN !!
    Jag har ju typ inte några alls =(
    Fick molande värk på ÄL+7 ungefär och plussade på ÄL+10. I övrigt inga andra symptom, lite illamående då och då.

Tyvärr har jag börjat blöda så detta är nog ett mf men skönt ändå att min kropp inte lurades utan att jag faktiskt var gravid nu när jag kände mig så otroligt gravid.
  • combat90
    Wishme skrev 2014-06-23 12:13:36 följande:

Åh va roligt .. =)

Ja men visst kommer han väl bli glad om ni planerat detta ihop =) hehe

Jaha okej !

Aa de känns ju lite långsökt att jag inte skulle vara gravid nu . med en mens som är sen 12 dagar .. fast de skulle va grymt skönt om jag är de , för då har ju börjat min graviditet med att få må super bra =)

Ja vi håller tummarna:) har du koll på ägglossningen? När ska du testa?? :)
  • Wishme
    JhjärtaK skrev 2014-06-23 12:40:47 följande:
    Fick molande värk på ÄL+7 ungefär och plussade på ÄL+10. I övrigt inga andra symptom, lite illamående då och då.

Tyvärr har jag börjat blöda så detta är nog ett mf men skönt ändå att min kropp inte lurades utan att jag faktiskt var gravid nu när jag kände mig så otroligt gravid.
    Jaha okej =)

Fast man kan ju blöda lite ! Men håll koll på de och ring för en goll hos gyn?
  • Wishme
    combat90 skrev 2014-06-23 13:00:10 följande:
    Ja vi håller tummarna:) har du koll på ägglossningen? När ska du testa?? :)
    Jag har bara haft koll genom att räkna i kalender och att ha en app .. =)
    Har inte känt något och inte märkt något på mina flytningar heller !

Men vi får svar imon då jag tänkte att jag ska testa =) hehe lite nervös är jag allt !
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-23 13:54:10 följande:
    Jaha okej =)

Fast man kan ju blöda lite ! Men håll koll på de och ring för en goll hos gyn?
    Var hos gyn idag. Allt såg "bra" ut men eftersom det är såpass tidigt så kunde hon inte se om graviditeten satt där den skulle (eller om den fortfarande var kvar). Men jag hade fortfarande en tjock slemhinna men blödningen kommer från livmodern så det är rätt kört och blödningen ökar mer och mer för var dag.
Svar på tråden BIM Juni 2014