• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • combat90

här är mina ältest. översta igår kl 10.00, vilket e rätt starkt men inte hundra likt kontrollstrecket!! 

de andra två är dagens. ena (mittersta) kl 8(morgonurin) en kl 11.30 precis (understa)..

känns som jag missade stegringen igår.. det dalar liksom ut mot de helt blanka..  vad tror ni?
    då måste jag ha ägglossning under dagen? kanske till o med imon? bäst att mysa till det ikväll!! :) vi valde ju att inte köra igår för att vi inte orkade. sist vi sexade va i lördags så vi får nog göra idag om det ska bli något av dethär! :) hoppas verkligen innerligt att det blir något denna gång. fler som missat sin starka stegring såhär?

• JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-03 11:01:19 följande:

Varför ska man inte ta Äl-test på morgonen?
    Det gör jag för det står så i instruktionerna på Clearblues test.

Någon som vet?

Med clearblues lila skall man ta med morgonurin då dem läser av två olika hormoner. Övriga ÄL-test bör man ta mellan kl 10-20 då LH är högre då än på morgonen.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-03 11:14:47 följande:

Men jag tycker det är jättesvårt att veta hur lång lutalfasen är. Måste man tempa för att få koll på det?
    Ett positivt äl-test säger ju inget om exakt när äl är

Jag brukar räkna med att jag har ÄL dagen efter jag får glad gubbe, dvs att dagen efter är ÄL+0. Sen så känner jag också när molvärken slutar och antar att ägget då har släppt och det brukar vara ca 12-24 timmar efter positivt ÄL-test.
  • NILE90
    combat90 skrev 2014-06-03 11:48:40 följande:
    här är mina ältest. översta igår kl 10.00, vilket e rätt starkt men inte hundra likt kontrollstrecket!! 

de andra två är dagens. ena (mittersta) kl 8(morgonurin) en kl 11.30 precis (understa)..

känns som jag missade stegringen igår.. det dalar liksom ut mot de helt blanka..  vad tror ni?
    då måste jag ha ägglossning under dagen? kanske till o med imon? bäst att mysa till det ikväll!! :) vi valde ju att inte köra igår för att vi inte orkade. sist vi sexade va i lördags så vi får nog göra idag om det ska bli något av dethär! :) hoppas verkligen innerligt att det blir något denna gång. fler som missat sin starka stegring såhär?

Gjorde du inget test innan det översta? Dvs i förrgår?
    Så som din översta ser ut såg min ut dagen efter ÄL (hade en tydlig stegring på ÄL-dagen)
  • combat90
    NILE90 skrev 2014-06-03 12:32:09 följande:
    Gjorde du inget test innan det översta? Dvs i förrgår?

Så som din översta ser ut såg min ut dagen efter ÄL (hade en tydlig stegring på ÄL-dagen)

Jo gjorde ett test som va svagt i lördags som jag sen slängde för att de va så svagt o jag tänkte egentligen börja testa först igår eftersom jag har beräknad äl torsdag.. och hoppade i söndags att ta ett test. Men jag har lite molvärk i magen så kan va på g att de släpper snart. Brukar få krampaktig smärta när det släpper. Så inväntar det också. Om de nu blir så denna gång med;)

förra månaden hade jag svagt streck hela cyklen men det stegrade dagarna innan precis som nu. Sen sjönk det igen. Så vi får se..
  • NILE90
    combat90 skrev 2014-06-03 12:40:00 följande:

Jo gjorde ett test som va svagt i lördags som jag sen slängde för att de va så svagt o jag tänkte egentligen börja testa först igår eftersom jag har beräknad äl torsdag.. och hoppade i söndags att ta ett test. Men jag har lite molvärk i magen så kan va på g att de släpper snart. Brukar få krampaktig smärta när det släpper. Så inväntar det också. Om de nu blir så denna gång med;)

förra månaden hade jag svagt streck hela cyklen men det stegrade dagarna innan precis som nu. Sen sjönk det igen. Så vi får se..

När jag tog mitt första test, på dag 7, såg det ut som ditt översta gör. Så jag trodde ju att jag var en av de som hade ÄL under mens. Sen testade jag varje dag och dag 14 fick jag ett positivt ÄL-test, samma dag 15. Dag 16 såg det ut som det första gjorde så då antog jag att ÄL var över och då slutade jag testa. 

På dag 14 kände jag verkligen att jag hade ÄL, gick inte att ta miste på. Sån extremt krampande känsla i höger äggstock. Värken försvann sen över natten mellan dag 15-16. Så du får nog din ÄL snart ska du se, kanske senare än vad du tror? 

• mandalii
    snö 81 skrev 2014-06-03 11:14:47 följande:

Men jag tycker det är jättesvårt att veta hur lång lutalfasen är. Måste man tempa för att få koll på det?
    Ett positivt äl-test säger ju inget om exakt när äl är

Varför är det så viktigt att veta Lutealfasen? Har aldrig fattat det : (
  • ImseVimseSpindel

JhjärtaK, ah precis jag kör med dom med dubbel indikator. Då fortsätter jag med att testa på morgonen:) Dag 14 och fortfarande ingen glad gubbe. ..

• JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-03 13:08:11 följande:
    Varför är det så viktigt att veta Lutealfasen? Har aldrig fattat det : (
    Lutealfasen är den som är konstant. Har man en något för kort lutealfas så kan det leda till lägre fertilitet och har man oregelbunden cykel så vet man BIM först efter ÄL och om man har koll på sin lutealfas. Också svårt att veta när ÄL har varit om man inte vet sin lutealfas eller testar.
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-03 13:11:44 följande:

JhjärtaK, ah precis jag kör med dom med dubbel indikator. Då fortsätter jag med att testa på morgonen:) Dag 14 och fortfarande ingen glad gubbe. ..

Ja om du har de lila, inte de rosa som man kan ta vilken tid som om jag förstått det rätt
Svar på tråden BIM Juni 2014