• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK

Negativt gravtest idag och ÄL-flytningar, yay!! Har beställt CB digital gravtest och tänkte testa med ett sådant också för att få det svart på vitt så fort jag får hem dem.

Funderar också på att beställa hem ÄL-stickor från testlagret men samtidigt så kanske det räcker med att jag känner efter och sedan tar CB digitalt i hopp om en glad gubbe när symptomen kommer?

Hur gör ni andra som ÄL-testar?

• hellew
    JhjärtaK skrev 2014-06-03 20:43:36 följande:
    Man har alltid lite LH-hormon i kroppen så totalt blankt är det aldrig såvitt jag vet så oroa dig inte!
    åh tack.) bara hoppas på att de blir starkare i dagarna :D
  • Mira14
    JhjärtaK skrev 2014-06-03 21:53:58 följande:
    Kan du förhandla bort provanställningen? Om ej kan du få tjänstledigt från ditt nuvarande jobb för att testa på det nya?

Oavsett så tycker jag inte att du skall sätta vare sig ditt liv eller bebisverkstaden på paus. Ta jobbet och hoppas att de är vettiga nog att förstå att de faktiskt får tillbaka dig sen efter mammaledigheten utifall att du skulle bli gravid nu.

Tänk hur bitter du kanske blir om du inte tar jobbet och det sen tar en jäkla massa tid att bli gravid. Eller om ni slutar att försöka pga jobbet och sen när ni börjar igen så går det inte?
    Tack, du skrev precis det jag behövde få höra Jag försökte förhandla bort provanställningen men icke. Tjänstledighet håller jag på och förhandlar om nu Så jag håller tummarna!

Det finns inte så många utbildade inom min yrkeskategori i min stad så jag har haft väldigt lätt att få arbete så är dem så elaka och avbryter min provanställning så tror jag nog att jag kan hitta något nytt men just osäkerheten gör mig lite nervös..

Tack för ditt svar, det uppskattades!
  • Stina87
    Murrmys skrev 2014-06-03 20:10:16 följande:
    3/6 Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet 3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet 3/6 Ritva, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet 3/6 Dina1, 26 år, 2:a försöket, 1:a barnet 4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet Vi är ett gäng-när testar ni?!

Jag testade i söndags, inte gravid. 3 timmar senare kom mensen. Nu har jag varit skengravid båda försöken så nästa försök ska jag sluta känna efter så mycket och försöka slappna av. Men jag hinner troligtvis med en till BIM denna månad. Någon som sitter vid dator som kanske vill ordna BIM-listan. Stina87, 26 år, 3:e försöket, 1:a barnet. Tack på förhand!
  • Milie
    JJF skrev 2014-06-03 16:04:37 följande:
    Detta test (RSFU) gjorde jag nu på eftermiddagen på BIM +3 (kanske)

Saknar ord för att beskriva känslorna

Grattis!
  • Ritva
    Murrmys skrev 2014-06-03 20:10:16 följande:
    3/6 Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet 3/6 Murrmys , 1:a försöket, 2:a barnet 3/6 Ritva, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet 3/6 Dina1, 26 år, 2:a försöket, 1:a barnet 4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet Vi är ett gäng-när testar ni?!

Jag tänker nog vänta till slutet av veckan om inte mensen kommer innan. Lite nervös att den bara är sen just nu, så vågar inte riktigt än... Vill leva på hoppet ett litet tag till ;)
  • eagle87

Har kännt konstiga smärtor idag. Typ som att det sticker drar o spänner. Är på bim -6.

Vågar jag testa imorn på morgonen ? Vill inte bli besviken :/ testade i söndags på bim -8. Med eftermiddag urin de va neg.

• Murrmys

Historien upprepar sig...negativt test idag, så första halvhjärtade försöket till syskon sket sig. Denna månad ska jag tempa, då gick det bra sist ;) såååå segt å invänta mens nu bara. Menmen, får sysselsätta sig :)

Om nu inte mensen blir väldigt försenad så hinner jag med en BIM till i juni. Återkommer om det. Nu får tant röd gärna komma så man får det överstökat :D

Svar på tråden BIM Juni 2014