• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • snö 81
    kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  
    Jo, det blir rätt kladdigt där nere, men jag tycker ändå det funkar bra.
    Jag har inte sagt till mannen att jag använt sånt glidmedel så han tror väl bara att jag är extra sugeh, haha
  • Milie
    Evening primrose skrev 2014-06-02 13:05:09 följande:
    Cigg o snus påverkar kvaliten på era ägg så sluta så fort ni kan. Även om det skulle va 10 år före ni blir gravida
    Inte för att vara en gnällrumpa, haha, men har du något som styrker påståendet att snus skulle påverka kvalitén på äggen? Frågar bara för att jag som f.d. snusare är intresserad.
  • Acire94
    Milie skrev 2014-06-02 15:00:17 följande:
    Inte för att vara en gnällrumpa, haha, men har du något som styrker påståendet att snus skulle påverka kvalitén på äggen? Frågar bara för att jag som f.d. snusare är intresserad.
    Jag har inte riktigt koll men läste det här, kanske kan vara intressant? "Undersökningar har visat att snusare har ökad risk för att få dödfödda barn och att deras barn i genomsnitt väger cirka 200 gram mindre. Det är oklart om fruktsamheten i sig påverkas."

Artikeln handlar mest om rökare dock^^ www.netdoktor.se/sluta-roka-sluta-snusa/artiklar/nedsatt-fruktsamhet-av-rokning/
  • Milie

Jag gjorde ett tidigt test idag, på BIM-4. Då det blev negativt så blev jag lite sur eftersom vissa vanliga test (i typ 56% av fallen) kan visa positivt på BIM-4. Sen tänkte jag lite längre.. Jag har ju rätt så kort lutealfas så trots att jag är på BIM-4 så är jag som mest på ÄL+7. Har i längsta fall en lutealfas på 11 dagar, som kortast 9.

Så ja, jag kan nog chilla lite. Att inte få positivt på ÄL+7 borde inte vara så konstigt. Eller? För en kvinna med normal (14 dagar) lutealfas så är ju BIM-4 lika med ÄL+10.

• JhjärtaK
    Milie skrev 2014-06-02 15:03:17 följande:

Jag gjorde ett tidigt test idag, på BIM-4. Då det blev negativt så blev jag lite sur eftersom vissa vanliga test (i typ 56% av fallen) kan visa positivt på BIM-4. Sen tänkte jag lite längre.. Jag har ju rätt så kort lutealfas så trots att jag är på BIM-4 så är jag som mest på ÄL+7. Har i längsta fall en lutealfas på 11 dagar, som kortast 9.

Så ja, jag kan nog chilla lite. Att inte få positivt på ÄL+7 borde inte vara så konstigt. Eller? För en kvinna med normal (14 dagar) lutealfas så är ju BIM-4 lika med ÄL+10.

ÄL+7 är supertidigt så ta det lugnt. Kan fortfarande bli positivt inom några dagar.
  • JhjärtaK
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-02 12:16:45 följande:

Är det spökstreck eller ett svagt plus?Fick strecket efter ca 5 min. Har bim 6/6. I lördags fick jag metallsmak i munnen en kort stund, idag vakna jag med lätt ömma bröst mest ont i höger. Hade rikligt med flytningar igår, idag knappt inget.. phpTt5nkI06698.jpg

Vad är det för test? Har du ett CB digitalt hemma så skulle jag chansa på att ta det efter att du har hållit dig i ca 4 timmar.
  • eagle87
    Milie skrev 2014-06-02 14:03:17 följande:

Jag testade oxå igår. Äl +7-8. Fick negativt, men jag är bara på bim -7.
  • JJF
    Kissekatten2014 skrev 2014-06-02 12:16:45 följande:
    Är det spökstreck eller ett svagt plus?Fick strecket efter ca 5 min. Har bim 6/6. I lördags fick jag metallsmak i munnen en kort stund, idag vakna jag med lätt ömma bröst mest ont i höger. Hade rikligt med flytningar igår, idag knappt inget.. phpTt5nkI06698.jpg
    svårt att se men ett streck är där ju nog, du som såg det irl vilken färg var det? 
    Är själv på endera BIM + 3 eller BIM +2, ingen mens ännu och jag som brukar vara svullen innan mens är inte alls det nu, tempen har hållt sig vid 37,50, vad har du för temp? har svindel ofta vilket jag inte haft på läänge. Testar inte ännu eftersom jag har inträdesprov till min högre utbildning imoron och måste vara skärpt, så om jag plussar blir jag distraherad o om jag får minus blir jag ledsen, så jag fokuserar på provet o sen testar jag (om inte mensen har kommit).
  • Mariiiah

Jag har bim 13 juni men känner mig oväntat lugn, även om jag längtar till det är dags att börja testa igen ;) Har precis slutat testa ÄL så känns nästan som att jag bara vill fortsätta testa, haha! Det var första gången jag använde ÄL tester nu och bara haft en mens efter minipiller så cykeln var lite längre än normalt så fick testa ett tag. Man har som vanan inne, direkt kring lunch tänker jag fortfarande att snart, snart ska jag testa.. Man glömmer dock fort hur besviken man faktiskt blir efter varje neg gravtest... :/ Vi hade bara sex en gång under ÄL så har inte så stora förhoppningar men vore ju häftigt om det gick så snabbt även denna gång :)

Svar på tråden BIM Juni 2014