• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • mandalii
    JhjärtaK skrev 2014-06-03 14:02:42 följande:
    Lutealfasen är den som är konstant. Har man en något för kort lutealfas så kan det leda till lägre fertilitet och har man oregelbunden cykel så vet man BIM först efter ÄL och om man har koll på sin lutealfas. Också svårt att veta när ÄL har varit om man inte vet sin lutealfas eller testar.

Okej, tack för svar! Jag tror att jag har 16 dagars Lutealfas, är det bättre då än 14 dagar, eller tvärtom?
  • mandalii

*puffar* Kan någon hjälpa mig? Igår måndag kändes det som min 'peak day' dvs flytningarna var kraftiga, genomskinliga och hala.

Jag gjorde ett ÄL-test på måndagskvällen vid kl 19 som visade glad gubbe, vi hade sex ca två timmar senare. (Gjorde inget test på måndagsmorgonen) och på söndagen vid kl 17 gjorde jag ett test som visade negativt.

Idag, tisdag gjorde jag ett test på morgonen som visade negativt. Så när hade/har jag egentligen ägglossning?

Är det meningslöst att ha sex ikväll också?

• JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-03 14:14:16 följande:

Okej, tack för svar! Jag tror att jag har 16 dagars Lutealfas, är det bättre då än 14 dagar, eller tvärtom?
    Har du 10 dagar eller längre så anses den vara normal och bra. En längre lutealfas gör bara att du får vänta längre mellan ÄL och BIM
  • NILE90
    mandalii skrev 2014-06-03 14:15:05 följande:
    *puffar* Kan någon hjälpa mig? Igår måndag kändes det som min 'peak day' dvs flytningarna var kraftiga, genomskinliga och hala.

Jag gjorde ett ÄL-test på måndagskvällen vid kl 19 som visade glad gubbe, vi hade sex ca två timmar senare. (Gjorde inget test på måndagsmorgonen) och på söndagen vid kl 17 gjorde jag ett test som visade negativt.

Idag, tisdag gjorde jag ett test på morgonen som visade negativt. Så när hade/har jag egentligen ägglossning?

12-48 h efter att du fått positivt på testet så har du ÄL. 

Sex är aldrig meningslöst, oavsett om man har bebisverkstad eller ej. 
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-03 14:15:05 följande:

Ha sex om ni känner för det, annars så räcker det nog med igår . Generellt har man ÄL 12-36 timmar efter positivt test och spermierna kan ta 24 timmar på sig att nå äggledaren.
  • MiaIa90

Nu är snart mensen slut här så då får man försöka se framåt igen:).
    Men varit ledsen idag min svägerska tycker ajg är så negativ,konstigt när mensen kommer varje månad och de inte kan ta sig. 
    Så hon vill inte ha några negativa personer runt sig säger hon.
    Reagerar jag fel och blir ledsen då?!

• mandalii
    NILE90 skrev 2014-06-03 14:34:47 följande:
    12-48 h efter att du fått positivt på testet så har du ÄL. 

Sex är aldrig meningslöst, oavsett om man har bebisverkstad eller ej. 
    Okej, så även om jag fick negativt imorse kan jag ha ÄL både idag eller imorgon då?

Haha, du har så rätt, klart att sex egentligen aldrig är meningslöst, men det kan ta lite på krafterna att ha det varje dag, blir liksom inte så spännande då kanske.

• mandalii
    JhjärtaK skrev 2014-06-03 14:38:00 följande:
    Ha sex om ni känner för det, annars så räcker det nog med igår smile1.gif . Generellt har man ÄL 12-36 timmar efter positivt test och spermierna kan ta 24 timmar på sig att nå äggledaren.
    Tack för svar, får hoppas att det räckte igår Flört Så jag skulle alltså kunna ha ÄL antingen idag eller imorgon? Fick som sagt negativt imorse, så då känns det som att ÄL borde vara idag va? 
  • NILE90
    MiaIa90 skrev 2014-06-03 14:51:11 följande:
    Nu är snart mensen slut här så då får man försöka se framåt igen:).
    Men varit ledsen idag min svägerska tycker ajg är så negativ,konstigt när mensen kommer varje månad och de inte kan ta sig. 
    Så hon vill inte ha några negativa personer runt sig säger hon.
    Reagerar jag fel och blir ledsen då?!
    Nej jag tycker inte att du reagerar fel. Jag hade blivit ledsen jag med. Nu är ju inte jag bästa vän med min svägerska, hon tar avstånd från mig eftersom det ofta blir "missförstånd" när vi pratas vid. Hon har några diagnoser som gör att hon har problem med det sociala samspelet och jag är en sån som är brutalt ärlig hela tiden. Så nu har vi ingen "relation" med varandra mer. 

Vill inte hon ha dig runt omkring sig så är det hennes förlust, det är så jag ser det med min svägerska. Försöker hon också få barn eller har hon barn sen tidigare? 
  • NILE90
    mandalii skrev 2014-06-03 15:14:26 följande:
    Tack för svar, får hoppas att det räckte igår Flört Så jag skulle alltså kunna ha ÄL antingen idag eller imorgon? Fick som sagt negativt imorse, så då känns det som att ÄL borde vara idag va? 
    Du måste komma ihåg att alla är olika, det kan vara så att ditt ägg redan släppt, och det kan vara så att det släpper först i morgon. 

Ha sex när ni känner för det och inte för att ni måste. 
Svar på tråden BIM Juni 2014