• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (Emsan) skrev 2014-05-08 22:12:45 följande:
    "Tack vare gravitationen rinner det inte ut"!? Ursäkta, vilken planet kommer du ifrån?? Haha *idiot*
    Hon ligger väl upp och ner så det blir en blodöverdos i hjärnan istället? Därav alla kreativa tankar.
  • Anonym (Hahaha)
    Anonym (hur sover du?) skrev 2014-05-09 09:56:15 följande:
    Jag ligger då inte vertikalt när jag sover :P 
    En till som ligger upp och ner, precis som jag nyss kommenterat
  • Anonym (Tina 2)

Jag förstår inte riktigt, så himla roligt är det ju inte med mensskydd att man använder dem om de inte behövs? Man har förstås mensskydd på natten för att man blöder på natten. Det är väl rätt uppenbart även för någon som inte blöder på natten?

Om jag inte använde både nattbinda och största tampongen och dessutom gick upp mitt i natten för att byta så skulle det vara Stockholms blodbad i hela sängen.

• jvs
    Meinu skrev 2014-05-09 09:19:00 följande:
    Jag har också undrat varför man ska ha nattbinda. På mig rinner det inte ut på natten. Man ligger ju vertikalt! Jag har riklig mens, men det rinner inte ut! Jag kniper ihop benen och går med benen i kors till toaletten och släpper sen ut nattens flod i toan. 
    Bortsett fran det faktum att de flesta nog sover liggandes horisontellt sa borde det inte vara sa svart att lista ut hur det gar till nar en vatska rinner genom ett "ror" som ligger plant - bara ta ett sugror som du lagger pa ett bord och borja sakta fylla pa med vatska i ena anden och se vad som hander om du inte kan forestalla dig hur det funkar. Manga har verkar ha skippat grundskolan helt.
  • Kofot

Jag har inte mens längre pga en hysterektomi. Innan det så var jag tvungen att ha ngt skydd även om natten. Jag använde tygbindor eller menskopp.

• Anonym (Lill,)

Du menar alltså att man inte kan förblöd ur sår på huvudet, bara man står upp....?

• Anonym (TS)
    Anonym (Lill,) skrev 2014-05-09 13:25:56 följande:
    Du menar alltså att man inte kan förblöd ur sår på huvudet, bara man står upp....?

Du menar alltså att du inte är dum, utan bara har otur när du tänker? Är ju inte riktigt samma sak med ett blödande sår i huvudet och att mensblodet samlas i slidan i stället för att rinna ut ur kroppen när man ligger horisontellt?
  • Texasthecat

Jag behöver ingen speciell nattbinda när jag sover, men jag behöver ha en binda. Jag rör på mig en hel del under natten och bindan brukar vara ganska full på morgonen, speciellt i början av mensen.

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • Anonym (TS)
    jvs skrev 2014-05-09 12:28:14 följande:
    Bortsett fran det faktum att de flesta nog sover liggandes horisontellt sa borde det inte vara sa svart att lista ut hur det gar till nar en vatska rinner genom ett "ror" som ligger plant - bara ta ett sugror som du lagger pa ett bord och borja sakta fylla pa med vatska i ena anden och se vad som hander om du inte kan forestalla dig hur det funkar. Manga har verkar ha skippat grundskolan helt.

På mig, mfl så rinner det bevisligen inte ut. Jag tror att det beror på tre saker. Slidans form, mensens konsistens (lättrinnande eller trögflytande) samt givetvis mängden.
Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?