• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Lilje

Inte bara rör man sig på natten, men jag iallafall kan inte sväva till toan i horisontal position, så det ögonblicket jag reser mig upp ramlar ju allt uppsamlad blod ut. Då är det schysst med bindor som fångar upp det så jag släpper blodsporen i hallen. Nattbindor har jag dock aldrig använt, jag kör på vanliga rosa libresse.

• fluu

Då säger jag grattis till dig som inte kan blöda mycket och ligger helt still när du sover så blodet inte rinner ut.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mapa

Haha! Skulle jag sova utan skydd så skulle jag och min samvo vakna i blodbad.. inte fräscht!:)

• Heisan
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:44:18 följande:
    Följdfråga: Hur ofta byter ni mensskydd? Jag brukar ha en normal tampong i "maxtiden", brukar väl vara 8 timmar. OM den är fräsch alltså. Kiss på snöret och sånt där, så byts den givetvis tidigare.
    När jag hade mens så åkte tampongen ut efter 30-60 min de första två dagarna, brukade ha mens 3-4 dagar med störtblödningar dag 1-2. De andra 1-2 dagarna så behövde jag nog bara byta var 3-4 timme. Största storleken gällde.
    När du tittar på himlen vad ser du då? Stjärnorna eller universum?
  • IsDimma

För att alla inte blöder så lite som du? Jag hade lika lite mens sim dig sålänge jag åt p-piller. Men när jag slutade med dom så blöder jag mer. Min menskopp har läckt någon gång (innan jag bytte till en större storlek) och det var ett smärre blodbad i sängen not nice at all!

• Anonym (852)

Nu använder jag i och för sig inte binda längre, men som tonåring hade jag alltid det, och visst blödde man på nätterna också de första dagarna. Nu använder jag BARA tampong och det läcker aldrig.

Mitt absolut bästa tips är att ha ett par extra trosor utanpå de andra. Gärna boxers. Då sitter allt på plats om man har binda och inget läcker Glad Det funkade för mig iallafall!

Och detta har ju inget med mens att göra men ett par extra trosor kan man även använda utanpå sina strumpbyxor om man använder sådana det gärna blir lite häng på Flört

• Gredelina
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:20:10 följande:
    Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

Du har inte oterat att vi är människor? Människor är olika. Vissa blöder oavsett ansträngning. Alla är inte som du, en dag kommer du upptäcka det utan att stå som ett frågetecken. :)
  • Anonym (P)

Haha jag har nattbinda OCH sover på en tjock handduk för att inte förstöra lakan och madrass varje månad. Olika för alla.

• Anonym (xD)

Det rinner ju bakåt om man ligger på rygg... Jag får alltid mens nästan ända upp till svanskotan..... Använder bra nattbinda plus en extra trosa så det sitter tight och ordentligt ... Hahah

Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?