• Anonym (TS)

Varför använder ni mensskydd på natten?

Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?

• Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?
  • Anonym (xD)
    Anonym (P) skrev 2014-05-08 20:09:56 följande:
    Haha jag har nattbinda OCH sover på en tjock handduk för att inte förstöra lakan och madrass varje månad. Olika för alla.
    Juste! Glömde handduken, den kör jag också med! 
  • Anonym (38)
    Anonym (TS) skrev 2014-05-08 10:20:10 följande:
    Det här en löjlig fråga som har gäckat mig i åratal. Reklam för bindor under dagtid har i princip dött ut, men nattbindorna lever kvar. De ska vara extra lång, extra breda och extra effektiva. Men jag har aldrig fattat det där. Jag har aldrig använt något mensskydd alls på natten. Då ligger man ju ner och tack vara gravitationen så rinner det inte ut. Visst får man se till att gå på toaletten ganska snart efter att man stigit upp (och kanske inte använda sina snyggaste trosor om det råkar komma någon droppe), men inte mer än så. Jag förstår att jag säkert har sparsammare mens än andra (och bara hälften så ofta), men krävs det verkligen effektivare skydd på natten när man ligger ner än på dagen. Förklara för mig? hur gör ni? :) och finns det fler som jag?
    Tacka din lyckliga stjärna att du blöder så lite att du inte behöver mensskydd på natten. De första två nätterna av min mens brukar jag blöda så mycket att den Always nattbinda är helt genomblödd från framkant till bakkant på sex timmars sömn. Sover jag längre tid brukar det ibland hända att det blir blodfläckar på lakanen.
  • Djiin Dark

Att min mens skulle stanna inne pga gravitationen...haha.
    Herregud, om jag inte har skydd så blir det blod överallt.

• Anonym (*)

Jag har rikliga blödningar så det kommer både mycket och under lång tid blöder ca 8 dagar.

Men jag blöder aldrig så länge jag ligger ner, så på morgon när jag kliver upp blir det att snabba sig på toa Dock har jag alltid binda nattetid ändå utifall jag inte hinner på toan på morgonen..

• Felizia

Jag är faktiskt ungefär lika förvånad som ts. Hur orkar ni blöda såhär mycket som en del av er berättar..? Har ni sökt hjälp för detta?

• Anonym (*)

Dock kan jag ju ligga kvar o dra mig, läsa osv utan det är ju när jag sätter/ställer mig upp som det forsar ut

• Lindsey Egot the only one

Hahaha.... Du får gärna krypa ner under mitt täcke efter jag har sovit en hel natt utan mensskydd och du får INTE titta under täcket först. Utan det får bli en härlig blöt överraskande och upplevelse av blodbad.

Jag blöder så mycket att jag använder ob grön och nattbinda på dagen och byter var 30-60 minut de första 3-4 dagarna och var 3 timma på natten. Dag 5-7 byter jag var 3 timma på dagen och var 4 timme på natten, också då har jag dubbla skydd dygnet runt. 8-10 kan jag gå ner till ob röd och om jag har tur till ob blå.

Man blöder olika och vissa blöder extremt kraftigt utan att det är något fel, andra väldigt sparsamt och det är inget fel i det heller. Men att tro att alla blöder lika mycket som en själv är bara naivt att tro.

• PrinsessanLeia

Jag också, måste ha långa bindor, dock behöver de inte vara så tjocka.

The past is now skrev 2014-05-08 20:15:08 följande:
    Kul för dig då ts. Vi är olika eller hur? Jag blöder bakåt och jo det RINNER UT serru..

• Gurkan

De första tre dagarna blöder jag rejält både dag och natt. Visst stannar en del inne på grund av gravitationen under natten vilket bruka leda till att på morgonen är bindan full och när jag besöker toaletten för första gången på morgonen, direkt efter jag vaknat, blir det Stockholms blodbad och en halv dassrulle går åt för att sanera snippan från blod så jag inte droppar på golvet på väg in i duschen.

Svar på tråden Varför använder ni mensskydd på natten?