• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • madeliana

Heej :). Tänkte bara höra vilka symtom man kan ha innan man plussat? Slutade med p-piller för 5 veckor sen och har ej fått tillbaka den riktiga mensen. Har fått en del symtom. Har fått väldigt mycket humörsvängningar börjar typ lipa för ingenting både killen o mamma har sagt att jag blivit så känslig o tar åt mig för ingenting. Har även fått lite lätt illamående o mer trött än vanligt.

• sweetcandy
    madeliana skrev 2014-07-04 00:11:50 följande:

Heej :). Tänkte bara höra vilka symtom man kan ha innan man plussat? Slutade med p-piller för 5 veckor sen och har ej fått tillbaka den riktiga mensen. Har fått en del symtom. Har fått väldigt mycket humörsvängningar börjar typ lipa för ingenting både killen o mamma har sagt att jag blivit så känslig o tar åt mig för ingenting. Har även fått lite lätt illamående o mer trött än vanligt.

Man kan ha allt och ingenting! ;)

När jag vänta sonen fick jag endast att jag var lite extra kissnödig fram tills att jag var i v 8 typ. Sen kom illamåendet!
  • lindsay01

När min sambo kommer hem vid 3 ska jag ta ett gravtest. Är just nu på ÄL+10 så hoppas på positivt! Känner på mig att något är på gång och är såååå nyfiken! Hur går det för er andra? =)

• Evening primrose

KristinaJ

D mesta man känner beror på progesteronet å d ökar oavsett men spana efter udda grejer du inte brukar känna. Tidiga grejer, även före bim är växtvärk, illamående, trötthet mm

För mig sist tex fick jag mensvärk flera dar före bim (växtvärk alltså) å d brukade jag inte ha. Fick inte heller huvudvärk dan före bim. Hade ett lätt illamående i halsen också nåra dar före bim.

De flesta tror jag börjar känna nåt efter inplantationen, typ 6-10 dar efter äl

Vilken dag e du på?

♡ Lilla E ♡
  • ellyangel

Just tagit ett test. BIM - 2. Men de var negativt. Hoppas väl att de ska ändras men känns inte så. Börjar få samma smärta i magen som alltid innan mens

Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Evening primrose

Missis

Du har inte äl dag 18 då?

Eller har du redan testat pos på ältest för ett tag sen?

Jag tog fel sticka sist jag var gravid å fick tokstarkt streck på ältest, sen en klump i magen när jag såg d var fel. Tog rätt sticka å fick svagt men tydligt pos.

Fast d var på bim, typ dag 28-30

♡ Lilla E ♡
  • KristinaJ
    lindsay01 skrev 2014-07-07 13:01:52 följande:

När min sambo kommer hem vid 3 ska jag ta ett gravtest. Är just nu på ÄL+10 så hoppas på positivt! Känner på mig att något är på gång och är såååå nyfiken! Hur går det för er andra? =)

Jag är på ÄL + 8 och inbillar mig? att jag känner mig skum. Kände skum värk i sidan mot ryggen i natt och en bakiskänsla på jobbet idag. Kan ju vara psykiskt (för jag känner efter HELA TIDEN) haha men inbillar mig att något är på g.. HOPPAS :)
  • Syren

Jag fick dessvärre mens två dagar innan BIM :(

Nya tag denna månaden helt enkelt :)

• Malla83

Vet ej om jag ens haft ÄL i juni pga PCO.. Har en cykel på ca 34 dagar. Testade med stickor flera dagar, både morgon o kväll och strecken var sådär halvdana vid varje tillfälle. :-/ Sexade på massor iallafall.. igår fick jag nån brunaktig flytning men idag har jag typ lätt mensvärk och vanliga flytningar..men än har ingen mens kommit.. Jag hoppas så innerligt att detta var tecken på en nidblödning.. BIM den 12/7... Denna väntan alltså..

Svar på tråden Ägglossning Juni