• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • missis

Jag har testat med både stickor och cl digitala. Med det digitala fick jag glad gubbe i torsdag och en tom ring idag. Stickorna visade svagt streck på fre - lördagen, tomt i söndags och svagt igår. Idag vid lunch var strecken nästan lika starka och nu på eftermiddagen starkare än kontrollstrecken. Blir spännande och se vad de visar imorgon. Tur att jag fortsatte att testa :) Men det är väl så att cl digitala är mer känsligt kanske och visar tidigare. Vi har myst varje dag 10 och kör på tills på onsdag. Blir första månaden som vi fortsätter efter ägglossningen och ska bli spännande och se om det tar sig. Jag äter även rosenrot och bidrottningsgele den här månaden sedan första mensdsgen. Har haft fruktansvärt ont sedan i fredags med värsta dagen igår, var tillslut tvungen att ta citodon då ingenting annat hjälpte.

• sweetcandy

I morse när jag gick på toa kom det lite blod..

Jag vill verkligen intala mig att det är en niddblödning, men tror tyvärr inte det!

Läste att man kan få det 3-8 dagar efter ÄL..

Jag fick ju ett positivt ÄL test(digitalt) den 29:e och det var positivt även dagen efter. Så skulle det vara så att det positiva "bara" visar att ÄL är på G så kan det vara en nidd, annars är det tyvärr mensen som kommit lite sakta!

Lovade mig själv att inte bli ledsen och besviken om det inte tar sig den här gången, jag ska vara glad att ÄL kommit igång öht. Men ändå blev jag helt sänkt nu när jag såg blodet :'(

• sweetcandy
    sweetcandy skrev 2014-07-02 06:46:51 följande:

I morse när jag gick på toa kom det lite blod..

Jag vill verkligen intala mig att det är en niddblödning, men tror tyvärr inte det!

Läste att man kan få det 3-8 dagar efter ÄL..

Jag fick ju ett positivt ÄL test(digitalt) den 29:e och det var positivt även dagen efter. Så skulle det vara så att det positiva "bara" visar att ÄL är på G så kan det vara en nidd, annars är det tyvärr mensen som kommit lite sakta!

Lovade mig själv att inte bli ledsen och besviken om det inte tar sig den här gången, jag ska vara glad att ÄL kommit igång öht. Men ändå blev jag helt sänkt nu när jag såg blodet :'(

Inte den 29:e, den 22:à var det. Skrev fel haha :)
  • missis

Även nu på dag 17 visar strecken på Stickan lika starkt. Betyder det att jag har min ägglossning på dag 18-19 då? 4-5 dagar senare än vad jag trodde att jag hade..

• KristinaJ

Hade ägglossning i förrrgår. Kan inte låta bli att försöka "känna efter". Hur tidigt kan man känna att något ev är på gång? När kan man tidigast se utslag på ett test? Någon som har erfarenhet av att känna på sig graviditeten riktigt tidigt? Hur kändes det? De tidigaste tecknen? 

Vet ju att man borde slappna av och vänta, men så nyfiken på om det blir något! :)

• missis

Dag 18 och det är positivt på ägglossningstestet. Dvs strecket är starkare än kontrollstrecket. Är inte det här konstigt, eller är det normalt? Jag har väldigt ont över livmodern också, mot höger sida liksom.

• ellyangel
    missis skrev 2014-07-03 11:15:42 följande:
    Dag 18 och det är positivt på ägglossningstestet. Dvs strecket är starkare än kontrollstrecket. Är inte det här konstigt, eller är det normalt? Jag har väldigt ont över livmodern också, mot höger sida liksom.

Jag hade äl på dag 26 så 18 är väl inte så konstigt. Jag hade också känningar för typ första gången denna månad. Det är nog ingen fara.
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • sweetcandy
    missis skrev 2014-07-03 11:15:42 följande:

Endel kan ju få positivt ÄL test om dom är gravida! Dock finns ingen säker källa på det.
  • missis
    sweetcandy skrev 2014-07-03 21:25:58 följande:
    Endel kan ju få positivt ÄL test om dom är gravida! Dock finns ingen säker källa på det.
    Nu på eftermiddagen har det börjat visa svagare så nu är nog ägglossningen över. Nu börjar bara den eviga väntan på bim. Hållare tummarna att det tar sig den här gången. Någon som vet om man kan äta bidrottningsgele nu även efter ägglossning? Rosenrot slutade jag med i torsdags då jag fick första positiva ägglossningstestet.

Hur går det för er andra?
  • sweetcandy
    missis skrev 2014-07-03 22:49:14 följande:
    Nu på eftermiddagen har det börjat visa svagare så nu är nog ägglossningen över. Nu börjar bara den eviga väntan på bim. Hållare tummarna att det tar sig den här gången. Någon som vet om man kan äta bidrottningsgele nu även efter ägglossning? Rosenrot slutade jag med i torsdags då jag fick första positiva ägglossningstestet.

Hur går det för er andra?
    Ja då är det bara att vänta :D och hålla tummarna!!

Här har några symtom dykt upp, men det kan lika gärna vara PMS så vågar inte hoppas för mkt. Men ändå känns det som att något har hänt. Ungefär som att det ska vara meningen att just nu ska det ske! Så jag hoppas min magkänsla har rätt :D
Svar på tråden Ägglossning Juni