• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • KristinaJ
    sweetcandy skrev 2014-07-04 09:21:19 följande:
    Man kan ha allt och ingenting! ;)

När jag vänta sonen fick jag endast att jag var lite extra kissnödig fram tills att jag var i v 8 typ. Sen kom illamåendet!
    Jag är bim - 7 idag, och vaknade inatt av molande värk i vänster del av magen samt stramande i korsryggen. Idag har brösten ömmat liksom på sidorna ut mot armhålorna. Aldrig känt av detta innan mens innan, men kan ju vara pms och att jag känner efter nu efter ÄL. Men inbillar mig att jag mår lite skumt.. typ minivariant av bakfull också.. Kan man känna så tidigt eller är det huvudet som spökar? :) 
  • KristinaJ
    madeliana skrev 2014-07-04 00:11:50 följande:

Heej :). Tänkte bara höra vilka symtom man kan ha innan man plussat? Slutade med p-piller för 5 veckor sen och har ej fått tillbaka den riktiga mensen. Har fått en del symtom. Har fått väldigt mycket humörsvängningar börjar typ lipa för ingenting både killen o mamma har sagt att jag blivit så känslig o tar åt mig för ingenting. Har även fått lite lätt illamående o mer trött än vanligt.

Jag är bim - 7 idag, och vaknade inatt av molande värk i vänster del av magen samt stramande i korsryggen. Idag har brösten ömmat liksom på sidorna ut mot armhålorna. Aldrig känt av detta innan mens innan, men kan ju vara pms och att jag känner efter nu efter ÄL. Men inbillar mig att jag mår lite skumt.. typ minivariant av bakfull också.. Kan man känna så tidigt eller är det huvudet som spökar? :) 
  • missis
    Evening primrose skrev 2014-07-07 13:33:26 följande:

Missis

Du har inte äl dag 18 då?

Eller har du redan testat pos på ältest för ett tag sen?

Jag tog fel sticka sist jag var gravid å fick tokstarkt streck på ältest, sen en klump i magen när jag såg d var fel. Tog rätt sticka å fick svagt men tydligt pos.

Fast d var på bim, typ dag 28-30

? Lilla E ?
    Jo jag tror att jag hade ägglossning dag 18. Efter det har jag två streck men det ena är mycket svagare. Det konstiga var att alla tecken som jag tidigare har trott var ägglossningssymtom var helt försvunna dag 18. Hade tjocka vita flytningar på dag 19.. Just nu känner jag inte något alls och i vanliga fall så har jag tusentals olika symtom som gör att jag inbillar mig att jag är gravid, är på dag 23 idag. Jag hoppas att det nu är ett tecken istället ;)
  • Evening primrose

Missis

Det är ganska vanligt de försvinner direkt efter äl. Ibland har man tex bäst älflytningar före äl men kanske sämre redan samma dag som äl

Jag siktar mer på dom än stickan faktiskt

♡ Lilla E ♡
  • LaMoi

Hej på er ni som kanske har mer koll än mig på äl och sånt ;)

Jag fick min mens den 29 juni och den varade tom 5 juli... Men sen den 8 fick jag väldigt slemmiga flytningar (föööörlååååt för infon, men jag vet inte vem jag ska fråga ;)

Det började kännas lite som mensvärk och sen kom det världens slem ut... Vad var det??? Det höll på i två dagar. Jag kan ju inte haft ägglossning så tidigt väl? och så mycket :s

Enligt kalendrar hit och dit ska jag ha ägglossning nu i helgen.

• KristinaJ

Hej på er. '

Igår gjorde jag det jag lovat mig själv att inte göra: testade på bim -4. Har aldrig sett en så vit yta innan. Fan.

Men senaste veckan har jag haft huvudvärk och skum värk i brösten, på utsidan mot armhålan. Aldrig mått så innan så kände mig nästan chockad när testat visade negativt. Samtidigt visar ju ett negativt test innan bim inte nödvändigtvis rätt beroende på hormonnivån. 

Summan: Sjukt jävla korkat av mig att testa. Blev bara ledsen och vet ju ändå inte om testet är korrekt. Vågar dock inte testa mer innan beräknad bim måndag, det var föör jobbigt. Haha hade lovat mig själv att låta bli precis just detta, jo men det gick ju skitbra 

• LaMoi
    Evening primrose skrev 2014-07-11 15:07:19 följande:

Låter som äl eller precis före

Skit också! Då blir det väl inget den här månaden heller :/ mannen kommer hem från jobb idag!
  • Malla83

Förra månaden fick jag jätteonda bröst o en del andra symptom men så kom mensen. Den här gången har jag BIM på lördag 12/7, och i söndags så fick jag nån (ursäkta om det låter äckligt) rosa/brun flytning och på måndan var det nån strimma med blod med i en vanlig flytning. Hade i samband med detta svag molvärk, trodde verkligen att mensen var på G o skulle komma tidigare denna gång. Sen i förrgår har jag vanliga, men rikliga flytningar, ingen molvärk o inga onda bröst som jag brukar ha inför mens. PMS brukar jag ha och är som ett bi då, men även detta har känts bättre denna gång.. Tog ett test imorse som var negativt..

Måste även tillägga att det på i lördags, innan den där färgade flytningen kom på söndan, så högg det till som attan på höger sida i tjejmagen..

Skengravid eller på riktigt gravid, det är frågan?!?! Denna väntan alltså!!

Svar på tråden Ägglossning Juni