• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Rossarna
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 22:02:12 följande:
    Jag har fått

Har inte Bim förrän torsdag men kunde inte hålla mig längre...

Svagt men man ser det. Var ju inte med morgonurin så kan ju vara därför åxå

GRATTIS! Så härligt! Kan du inte lägga upp en bild sen på plusset från igår och sen ett från BIM om du tar ett då? Så vi som funderar och väntar kan se hur det utvecklats? Om du vill såklart :) stort grattis igen! Hur ska du berätta för killen? !
  • Nallebjörnis
    lindsay01 skrev 2014-07-01 09:52:19 följande:

Ooh vad kul!! Det är sånt här man blir så glad över att komma in och läsa! Grattis!

Tack =)
    *Michaela Victoria 091216*
  • Nallebjörnis
    Rossarna skrev 2014-07-01 10:05:21 följande:

GRATTIS! Så härligt! Kan du inte lägga upp en bild sen på plusset från igår och sen ett från BIM om du tar ett då? Så vi som funderar och väntar kan se hur det utvecklats? Om du vill såklart :) stort grattis igen! Hur ska du berätta för killen? !

Tack =) tog ett nytt imorse igen för jag var så nyfiken. Man ser det tydligare idag. På torsdag tänkte jag ta med ett sånt som visar hur många veckor åxå. Ska se om jag kan fixa det när jag kommer hem ;)
    *Michaela Victoria 091216*
  • missis

Idag har jag äntligen fått positivt på ägglossningsstickan. Men på cl dubbelindikator är det idag bara en tom ring. Är på dag 16 idag. Kanske är så att jag inte har ägglossning på dag 14 som jag har trott sedan vi började försöka efter vårt ma i januari..

• Sparkliie

Min cykel ligger på 45-65 dagar mellan mensen så har inte varit lätt försöka pricka in ägglossningen då. På sjukhuset sa dem att dem inte gör något om man har mens mer än 1 gång per halvår att det räknas som normalt.

• KristinaJ
    Nallebjörnis skrev 2014-06-30 22:02:12 följande:

Jag har fått Plus
    Har inte Bim förrän torsdag men kunde inte hålla mig längre...
    Svagt men man ser det. Var ju inte med morgonurin så kan ju vara därför åxå Flört

åh grattis :) 
  • Rossarna
    missis skrev 2014-07-01 14:37:53 följande:
    Idag har jag äntligen fått positivt på ägglossningsstickan. Men på cl dubbelindikator är det idag bara en tom ring. Är på dag 16 idag. Kanske är så att jag inte har ägglossning på dag 14 som jag har trott sedan vi började försöka efter vårt ma i januari..

Hur ser strecket ut? Är det typ lika starkt som teststrecket? För jag fick utslag på ÄL stickorna flera dagar innan det blev riktigt starkt.. Och även då var det inte lika starkt som teststrecket...
  • Rossarna
    missis skrev 2014-07-01 14:37:53 följande:

Hur ser strecket ut? Är det typ lika starkt som teststrecket? För jag fick utslag på ÄL stickorna flera dagar innan det blev riktigt starkt.. Och även då var det inte lika starkt som teststrecket...Nu är det dock blankt så antar att jag hade ÄL i helgen trots att sträcket aldrig blev riktigt lika starkt som kontrollsträcket.

Har någon annan fått utslag men inte jättestark på ÄL stickor men endå vet att man haft ÄL? (blivit gravid eller konfirmerat med annat test)
  • Sparkliie

Det ska vara lika starkt, man har alltid en stegring precis innan. Men eftersom spermier kan leva i upp till 5 dygn så är det bara sätta igång så fort det börjar visa lite :P

Svar på tråden Ägglossning Juni