Scoops skrev 2015-02-23 18:21:58 följande:
Jag funderar lite nu och då på att sterilisera mig. Jag vet inte om jag kan tänka mig barn i framtiden men det jag är helt säker på är att jag verkligen inte vill föda ett barn. För att förtydliga så kan jag skriva att jag då gärna skulle adoptera. Problemet är att min fästman säger att om han vill ha barn så vill han bara ha egna.Han vet om mina tankar om sterilisering men har bett mig vänta tills jag fyller 35 (jag är 26 idag). Jag sa ja när han frågade men har nu förstått att jag - igenom att säga ja när han frågade - egentligen har varit tvetydig och kanske gett honom hopp om "egna" barn fast jag egentligen är säker på att jag INTE vill föda egna...
Jag känner mig som en bov. Jag känner mig säker men vissa gånger känns det ändå dumt att "bränna broarna" ändå.
Någon som kan relatera till det? Finns det någon här som steriliserat sig?
Oj vad jag känner igen mig med dig, min pojkvän är likadan, ska det vara barn så ska det vara egna.(dock har han ett krav på minst 1 barn) Jag hade hellre adopterat, har ingen lust alls att vara varken gravid eller genomgå en förlossning.
Jag vet att jag ska sterilisera mig så småningom, inte på några år dock, är bara 23 och vill ändå ge det några år ifall något mirakel skulle ske och jag helt plötsligt vill ha egna barn.
Vågar inte säga fullt ut att jag inte vill ha barn som det är just nu, då blir han nog väldigt ledsen. Han vet att jag är livrädd och mår illa av bara tanken. Jag har sagt kanske, och vem vet, kanske man ändrar sig?