Jeaninne skrev 2014-06-20 11:32:13 följande:
Ja, hon var väldigt nära sin mans brorsbarn och brorsbarnbarn. Men jag tror att det är väldigt, väldigt sällsynt, faktiskt. Vet inte ett enda sådant fall i verkligheten.
Sedan tror jag också, att i det speciella fallet - en familj som granskas av massmedia för varje steg de tar, och diskuteras och kritiseras och hängs ut - inte skulle ha VÅGAT annat än att ta väl hand om Lilian efter Bertils död. Dessutom vilade det ett ansvar på resten av kungafamiljen för att Lilian VAR barnlös. Hon och Bertil offrade ju möjligheten att gifta sig och skaffa barn, för att rädda kungahuset om Kungen inte hade gift sig, eller inte kunnat få egna barn. I så fall var det ju nödvändigt att Bertil var fri att gifta sig med någon yngre kvinna, så att arvingar till tronen kunde födas där i stället.
Märkligt nog verkade Lilian inte ha någon kontakt med sina syskonbarn och deras barn ALLS, dock.
Du vägrar ge dig.
Vet du, jag är ganska säker på att deras relation med Prinsessan Lilian var äkta och inget för media.
Att hon inte hade kontakt kan beror på att de levde i olika världar och kanske inte ens har haft bra kontakt innan, sedan hade hon uppenbarligen kontakt med någon släkting vad jag förstått även om detta inte skedde inför medias galleri
Men jag har på min sida sett hur gamla har haft nära och bra relationer, även bland äldre kolleger som numera är pensionärer.
Frågade min kusin som arbetar sedan 20 år tillbaka på ett äldreboende och hennes bild är att det finns de som är barnlösa som har många vänner som hälsar på, och de med barn som aldrig får besök och givetvis barnlösa som aldrig får besök och de som har tät ström med besök från sina barn
Dvs det är finns ingen regel hur det är