• Anonym (TS ångrar)

Vi finns, vi som ångrar barn

Jag ser att det kommer upp trådar där barnfria berättar om hur de måste försvara sitt barnfria liv, vilket är så tråkigt att det ska behöva göras. Till er som tjatar om att ni "fattar inte varför man inte vill ha" och att "ingen ångrar sina barn" vill jag bara säga: ni behöver inte fatta och jo visst finns det många som ångrar sina barn (t.ex. jag själv och sen vet jag två kvinnor till). Ni vet bara inte om det för det är inget man berättar i allmänhet, allt för att hålla fasaden om att allt är bra, livet leker och är perfekt, ungefär som på facebook.
    Jag är en av de kvinnor som ångrar att de skaffade sina barn, deal with it, pga grupptrycket och samhällets hjärntvätt, och nu kan jag knappast lämna bort henne. Vi finns, vi har insett att detta faktiskt inte passade oss och tyvärr är våra oönskade barn offren för våra ogenomtänkta beslut/enträgna påtryckningar från omgivningen. Visst står vi för konsekvenserna och tar hand om barnen, men det är synd att inte ha fått leva sitt egna, riktiga liv från första början. Med detta alternativa liv menar jag inte t.ex. supa sig full varje helg eller konstant resa jorden runt, jag är nykterist och reser rätt sällan, men aspekter såsom ansvaret, övrig livsstil, meningsfullt arbete/projekt, egentid, personliga behov och personlig lämplighet som förälder. 

Creds till alla som tänker igenom detta livsval noga och gör klart för sig själva vad de vill och inte vill ha och sedan handlar efter det istället för att i blindo bara göra vad resten av flocken säger och gör, det om något är ansvarsfullt, var säkra på det ni barnfria Hjärta . Ni som tjatar, hintar och dömer våra liv, håll tyst bara om ni inte kan stänga av vad ni tänker och tycker att ni känner. 
  • Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn
  • Anonym (. 2)
    Anonym (Ånej!) skrev 2014-12-31 14:07:24 följande:
    Du, det aktiva livet innan barnen har inget med saken att göra. Jag tränade 5-6 ggr per vecka innan jag fick barn. Nu är det ett trevligt minne blott men jag ser det som en utmaning att ta mig tillbaka i den formen efter småbarnsåren. Nu är det tid för barnen istället. Ibland hinner jag träna lite iallafall och det är jag glad över. Jag har ställt in mig på att livet ska vara lugnare nu. Mindre resor, fester, träning mm.
    Ja men det är väl just det som var poängen i inlägget du svarade på? Om man är beredd att offra det livet i år framöver eller inte.
  • Anonym (åhtack)

Vad skönt att läsa allt det här. Jag har ett barn sedan tidigare som jag älskar mest av allt. En önskad grabb och mycket trygg och charmig. Men snart föds det ut en inte så önskad barn, jag funderade på abort enda till vecka 23 (hade skäll) men fick en sådan press ifrån pappan. Känner ingen kärlek till denna bebis och mest ångest över skillnaden den kommer känna med sin storebror. Självklart gör vi och kommer göra det bästa av situationen och hoppas att det blir bättre med tiden. För jag vet hur underbart det är att faktiskt känna att sitt barn är det bästa som hänt en, för det känner jag varje dag med sonen. Bebis nr. två däremot känns inte som mitt.. Snarare pappans. Men skulle bli galen om pappan skulle lämna den stora åt sidan, tycker han får vara lika underbar mot båda men jag bara med den stora... Till en början. Vad har jag gett in mig på liksom? Två stycken? Ettan är ju perfekt, behövde inte en två...

• Anonym (eh)
    Anonym (åhtack) skrev 2015-01-25 21:38:08 följande:

Vad skönt att läsa allt det här. Jag har ett barn sedan tidigare som jag älskar mest av allt. En önskad grabb och mycket trygg och charmig. Men snart föds det ut en inte så önskad barn, jag funderade på abort enda till vecka 23 (hade skäll) men fick en sådan press ifrån pappan. Känner ingen kärlek till denna bebis och mest ångest över skillnaden den kommer känna med sin storebror. Självklart gör vi och kommer göra det bästa av situationen och hoppas att det blir bättre med tiden. För jag vet hur underbart det är att faktiskt känna att sitt barn är det bästa som hänt en, för det känner jag varje dag med sonen. Bebis nr. två däremot känns inte som mitt.. Snarare pappans. Men skulle bli galen om pappan skulle lämna den stora åt sidan, tycker han får vara lika underbar mot båda men jag bara med den stora... Till en början. Vad har jag gett in mig på liksom? Två stycken? Ettan är ju perfekt, behövde inte en två...

Kanske dör ungen vid födseln, så du blir nöjd?
  • fluu
    Anonym (eh) skrev 2015-02-22 19:35:42 följande:
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (MM)
    Anonym (eh) skrev 2015-02-22 19:35:42 följande:
    Fy vad lågt.
  • Anonym (eh)
    Anonym (MM) skrev 2015-02-22 20:39:31 följande:

Fy vad lågt.

Det var inte jag som skrev att jag inte ville ha barnet.

Tror att om hon ställs inför att mista det kanske inser att hon ändå blivit fäst vid det, min kommentar var ironisk, svårt att fatta??
  • Anonym (MM)
    Anonym (eh) skrev 2015-02-22 20:53:42 följande:

Tror att om hon ställs inför att mista det kanske inser att hon ändå blivit fäst vid det, min kommentar var ironisk, svårt att fatta??
    Ja man skriver inte så helt enkelt. För mig är den ironin obegriplig, det är bara fult.
  • Anonym (Ibland)
    Anonym (MM) skrev 2015-02-22 20:55:44 följande:

Ja man skriver inte så helt enkelt. För mig är den ironin obegriplig, det är bara fult.

+1 på det. Oförsvarbart. För tex någon ofrivilligt barnlös är säkert den här tråden inte trevlig men för oss som skriver här är det ingen lek det vi ventilerar.
  • fluu
    Anonym (eh) skrev 2015-02-22 20:53:42 följande:
    Men du tror att situationen blir bättre för att du trycker ner kvinnan?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (eh)
    fluu skrev 2015-02-23 15:02:41 följande:

Men du tror att situationen blir bättre för att du trycker ner kvinnan?

Kanske behöver bli skrämd för att börja tänka?
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn