• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-07-26 11:32:05 följande:

Ja man blir jätteglad för varje kilo..även om det är vätska i början Magen är iaf mindre,hoppas det minskar på fler ställen bara jag orkar börja röra mer på mig.

Klarade även resten av kvällen igår utan att smaka chips av kidsen,tog ett glas pepsi max så var suget borta.Går faktiskt lättare för var dag nu...Måste fylla på med shaker snart har bara varma soppor kvar.Nån smak ni kan tipsa om?

Det blir lättare, är du i ketos? :) Jag går och borstar tänderna när jag känner sug, hjälper faktiskt, eller dricker massa vatten, men har inte känt något överdrivt sug, har cola zero hemma men i och med att jag inte gillar light & zero produkter, så är det lätt att hålla sig borta från allt då.

Jag dricker som sagt slanka, finns att köpa i slanka butiker men även på nätet. Deras jordgubb och vanilj milkshake har jag hemma och varvar mellan, sjukt goda är dem. Älskar att man slipper metal smaken som nästan alla andra vlcd har. Sen är det ganska skönt att bara behöva ta tre påsar per dag, trodde det skulle bli svårt att hålla sig mätt, men man blir faktiskt mätt på tre :) brukar även köra ner mitt pulver och vatten i mixern med massa is, blir lite som slush, väldigt uppfriskande i värmen. Så slanka vanilj och jordgubb tipsar jag verklig om, finns ju dock inte i vanliga butiker, men man kan beställa på nätet och det finns massa personer som säljer slankas produkter på webben, om man inte har en slanka butik i närheten osv. :)
  • JuniSol78
    Jossevk skrev 2014-07-26 12:26:23 följande:
    Det blir lättare, är du i ketos? :) Jag går och borstar tänderna när jag känner sug, hjälper faktiskt, eller dricker massa vatten, men har inte känt något överdrivt sug, har cola zero hemma men i och med att jag inte gillar light & zero produkter, så är det lätt att hålla sig borta från allt då.

Jag dricker som sagt slanka, finns att köpa i slanka butiker men även på nätet. Deras jordgubb och vanilj milkshake har jag hemma och varvar mellan, sjukt goda är dem. Älskar att man slipper metal smaken som nästan alla andra vlcd har. Sen är det ganska skönt att bara behöva ta tre påsar per dag, trodde det skulle bli svårt att hålla sig mätt, men man blir faktiskt mätt på tre :) brukar även köra ner mitt pulver och vatten i mixern med massa is, blir lite som slush, väldigt uppfriskande i värmen. Så slanka vanilj och jordgubb tipsar jag verklig om, finns ju dock inte i vanliga butiker, men man kan beställa på nätet och det finns massa personer som säljer slankas produkter på webben, om man inte har en slanka butik i närheten osv. :)
    Jag vet inte om jag är i ketos...tror inte det.Har ju inte bara druckit shakes utan ätit några druvor då och då,samt nån enstaka riskaka.
    Jag blandar också i is i mina drinkar Blir faktiskt godare när de är riktigt kalla.Testade nyss en allevo rd(lite mycket kalorier i de färdiga men ibland så...)med latte smak.Riktigt god och svalkande,men en aning för söt.
  • Jossevk

Idag har vart en jobbig dag med massa tänk på vad man inte gillar med sig själv. Har skrivit upp allt jag vill fixa med mig själv när jag gått ner till min vikt jag vill ha, är väl både bra och dåligt att göra det, men på så sätt behöver jag inte tänka på det, för då vet jag att det är ner skrivit så jag inte glömmer det. Men iallafall, att det vart en deppig dag med massa tänkande på dåliga saker med sig själv, så har jag hållt mig till shakes, så det känns bra! :) tredje dagen med bara shakes nu, är verkligen igång nu. :) vägde 80,3 imorse så det går neråt, super! Hoppas det går super för er med.

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-25 13:32:26 följande:
    Sjukt duktig är du! :)

Får ta motionen som det kommer, kommer nog dock vänta lite som sagt. Synd man inte har pool hemma man kan träna i och simma. Då slipper man dö av värme och samtidigt få motion, men har för mig att det skulle bli kallare senare i veckan, och då lär det förhoppningsvis bli promenader och joggning. Kämpa på! :) hur mycket har du gått ner nu?
    Jag har slutat att väga mig. Tänkte kolla den 31 augusti. Jag vart så manisk. Jag tränar, håller mig på 500-600 kcal. Det få duga! Jag märker dock att kläder sitter lösare. Bara att kämpa! :) Tippar på en vikt runt 61-62 kg dock. 
  • kullan87

Duktiga ni är allihop,:D själv står jag still nu :S tror de kan ha lite å göra med att man har "roliga veckan". Brukar gå upp ngt kg då.. Ngt ni känner igen??:)

På måndag ska jag till min konsult igen, ska bli kul med lite inspiration och framförallt väga mig där :)

Kämpa på :)

• Jossevk

Familjen grillade kött till middag, blev över en som ligger i kylskåpet, är så himla enormt sugen på att ta den, tycker oxfile är såå gott. Vill så himla gärna ha den, men är säker på att jag kommer få så dåligt samvete om jag tar den, så måste försöka stå emot och tänka att jag får äta det sen. Får ta och sova istället. Inget fuskande här!

• Jossevk

Klarade mig undan köttet. Tog och knaprade på lite isbitar istället, kan låta skumt men det är faktiskt grymt praktiskt när man känner man behöver tugga på något, dock har jag alltid gillat att äta is men andra kanske får ilningar av att bara tänka påt, jag tycker iallafall att det är bra haha ;)

• Jossevk

4dje dagen för mig idag. Kämpar på, men min motivation är på topp så jag vet att jag klarar det. Ser att det är dåligt väder idag, så kanske blir lite promenad eller jogging. :)

Lycka till idag ni andra,

• Jossevk

4dje dagen för mig idag. Kämpar på, men min motivation är på topp så jag vet att jag klarar det. Ser att det är dåligt väder idag, så kanske blir lite promenad eller jogging. :)

Lycka till idag ni andra,

Svar på tråden VLCD DIET