• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk

Får lite ångest dock, jag tränar ju ingenting, men förstår inte hur jag någonsin ska kunna träna i denna värme? Hur gör ni? Funderar dock på att börja gå ut och gå tidigt på morgonen, då det inte är lika varmt, men hur gör ni nu med värmen? Haha kanske är lat men känns som en omöjlighet att lyckas ta sig ut i denna värme. Gymkort är inte aktuellt just nu, utan skaffar jag sen när jag blivit lite mer bekväm med mig själv. Så det är liksom ut och gå och jogga för min del, och man lär ju få värmeslag då, får väl satsa på att gå upp kl 06:00 och gå ut och gå hehe ^^

• Jossevk

Undra hur lång tid det kommer ta att komma till 60kg på renkur, är väl ungefär 25-20kg som ska bort liksom, undrar verkligen hur lång tid det kommer ta ;o får väl ta den tid det tar dock, inga problem nu när det smakar gott. :) men hoppas ändå det går rätt fort hehe. Får väl se hur många veckor det blir :)

• JuniSol78

Träning blir inte så mycket för mig heller...det är alldeles för varmt.Men några promenader har det blivit men det ska bli bättre snart Just nu fokuserar jag mest på att vänja kroppen vid mindre mat.
    Idag visade vågen 62,9...känns super.Vet inte när det visade 62 sist Så nu är jag mycket peppad och ska klara denna helgen nu!

• Illusion

Jag tränar i värmeböljan, ca 40-60 min per dag. Solar och simmar mycket också. Snart blir det badminton också. Jag är inte bara ute efter en smal kropp utan även en fit sådan. Men det tar ung 6 månader, lagom till julens svullnader. ;)

• Jossevk

Är nere på 81kg igen, skönt! Efter första dagen, är ju dock bara vatten, men skönt att va nere på 81 igen. Började ju gå upp förut när jag fuskade. Nu längtar jag till varje shake för att dem är så goda. Så just nu känns allt super verkligen! Dock är det de där med motionen, får nog vänta tills det blir mindre hott ute ;) 30grader är inte skönt att träna i alltså, tur btw att jag hittade slanka, jordgubb & vaniljen är ju sjukt goda! :)

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-25 13:21:13 följande:

Jag tränar i värmeböljan, ca 40-60 min per dag. Solar och simmar mycket också. Snart blir det badminton också. Jag är inte bara ute efter en smal kropp utan även en fit sådan. Men det tar ung 6 månader, lagom till julens svullnader. ;)

Sjukt duktig är du! :)

Får ta motionen som det kommer, kommer nog dock vänta lite som sagt. Synd man inte har pool hemma man kan träna i och simma. Då slipper man dö av värme och samtidigt få motion, men har för mig att det skulle bli kallare senare i veckan, och då lär det förhoppningsvis bli promenader och joggning. Kämpa på! :) hur mycket har du gått ner nu?
  • Jossevk

Har så jäkla svårt att få ner vatten, ska dricka 3L per dag, får ner typ 1Liter. Liksom jag är inte törstig, så jobbigt! Sen detta ständiga kissande är ju heller inte kul haha, får gå på toa var tionde sekund. Måste lära mig dricka vatten like crazy!

• JuniSol78

Känner mig så nöjd nu...lyckades stå emot hamburgare och pommes när jag fixade till kidsen.Men det luktade såå gott Skyndade mig att slänga resterna och in i kylen med det som skulle sparas.Sitter nu med en allevo purjo/potatissoppa och är glad Lite lite snurrig i huvudet så får försöka dricka mer innan sovdags.

• Jossevk
    JuniSol78 skrev 2014-07-25 19:07:27 följande:

Känner mig så nöjd nu...lyckades stå emot hamburgare och pommes när jag fixade till kidsen.Men det luktade såå gott Skyndade mig att slänga resterna och in i kylen med det som skulle sparas.Sitter nu med en allevo purjo/potatissoppa och är glad Lite lite snurrig i huvudet så får försöka dricka mer innan sovdags.

Man blir så glad när man lyckas stå emot! Ännu en dag utan mat, 2 dagen och det går super! :) har druckit rätt mycket vatten idag, så det känns också bra, mår dock illa av såhär mycket vatten, undra om de är ovanligt. Kul att det går bra för dig. Har gått ner 4kg (dock vatten) på en dag så haha känns ju ändå ganska bra även fast det är vatten, märker dock på höfterna och magen att jag minskat, så det är super kul! :)
  • JuniSol78
    Jossevk skrev 2014-07-25 19:18:44 följande:
    Man blir så glad när man lyckas stå emot! Ännu en dag utan mat, 2 dagen och det går super! :) har druckit rätt mycket vatten idag, så det känns också bra, mår dock illa av såhär mycket vatten, undra om de är ovanligt. Kul att det går bra för dig. Har gått ner 4kg (dock vatten) på en dag så haha känns ju ändå ganska bra även fast det är vatten, märker dock på höfterna och magen att jag minskat, så det är super kul! :)
    Ja man blir jätteglad för varje kilo..även om det är vätska i början Magen är iaf mindre,hoppas det minskar på fler ställen bara jag orkar börja röra mer på mig.
    Klarade även resten av kvällen igår utan att smaka chips av kidsen,tog ett glas pepsi max så var suget borta.Går faktiskt lättare för var dag nu...Måste fylla på med shaker snart har bara varma soppor kvar.Nån smak ni kan tipsa om?
Svar på tråden VLCD DIET