• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk

Idag är ingen rolig dag. Vägde mig imorse. 83,1kg så gått upp från 80kg. Fast egentligen ska jag inte klaga, har ju ätit mat, så inte så konstigt att jag gått upp. Nä nu räcker det alltså. Ren kur stenhårt. Pinsamt det här ju, att det ska vara så svårt, nä nu jävlar ska jag gå upp och ta en shake. Hoppas det blir lite mysigt väder idag så man kan sola lite och få lite färg, gör mig på bra humör hehe. :) kämpa idag alla från lördagens gottigheter!

• Anonym (Dee)
    Jossevk skrev 2014-07-18 18:31:47 följande:
    Har ju helg hela tiden just nu liksom i och med ledighet, så tycker det är väldigt tråkigt hela tiden. Livet utan mat är ju väldigt tråkigt, mat har ju typ vart min höjdpunkt. Särskilt när man har tråkigt, då tar man lätt lite mat och har något och göra. Därför har jag just nu under kur väldigt tråkigt, speciellt eftersom jag inte gör så mycket på ledigheten. Tar det lugnt liksom. Så är ju ganska uttråkad till och från och då blir det extra jobbigt. Bästa sättet egentligen att lyckas med sån här tid är ju att bo själv och bara behöva ha pulver i skafferiet liksom och sen ha massa och göra. :) men inget är ju just nu. Hehe men det är bara att kämpa på. Har också 20kg. Så lär ju som sagt ta ett tag. :)

Ja du har så rätt det är riktigt tråkigt att inte kunna äta någon mat. Jag är hemma ensam med en liten bebis, har inte många att umgås med där jag bor och förutom mina dagliga promenader är jag mest hemma själv. Bad sambon att bara köpa bröd och pålägg som jag inte gillar/äter, det är svårt att ha oemotståndlig mat tillgängligt om man absolut inte ska äta den.. :P Bäst vore att bo helt själv med ett tomt skafferi! 

För min del så är det iaf två stora middagar de kommande två veckorna som jag måste gå på. Men jag funderar mer och mer på att testa pulver i 3-4 veckor. Var kan man få tag på pulver i butik? Vill gärna testa några smaker innan jag köper på mig ett lass från nätet. Ogillade allevo choklad iaf. 

Jag har också 20 kg att gå ned, till att börja med. Då väger jag 56. Sedan ska jag nog ned en 4 kg till iaf, får se hur jag känner när jag har nått 56 kg.. :P Lär ju ta sin tid.  

• kullan87

Tyvär har jag ju ledigt varannan helg och då brukar jag lyxa till det lite extra :) men är väl just det beteendet som ska bort :) lite extra tufft nu när dottern gottar i dig lördags godis och en annan vatten men tur jag vet hur godis smakar brukar jag tänka :) tur jag har killen på besök som avlastar med lite matlagning osv :p

men snart dax för "roliga" veckan och vad är inte bättre medicin en choklad då :) har bestämt att inte väga mig då iaf då jag oftast brukar gå upp lite grann :)

kämpa på alla fighters ;)

• Jossevk
    Anonym (Dee) skrev 2014-07-19 10:58:50 följande:

Ja du har så rätt det är riktigt tråkigt att inte kunna äta någon mat. Jag är hemma ensam med en liten bebis, har inte många att umgås med där jag bor och förutom mina dagliga promenader är jag mest hemma själv. Bad sambon att bara köpa bröd och pålägg som jag inte gillar/äter, det är svårt att ha oemotståndlig mat tillgängligt om man absolut inte ska äta den.. :P Bäst vore att bo helt själv med ett tomt skafferi! 

För min del så är det iaf två stora middagar de kommande två veckorna som jag måste gå på. Men jag funderar mer och mer på att testa pulver i 3-4 veckor. Var kan man få tag på pulver i butik? Vill gärna testa några smaker innan jag köper på mig ett lass från nätet. Ogillade allevo choklad iaf. 

Jag har också 20 kg att gå ned, till att börja med. Då väger jag 56. Sedan ska jag nog ned en 4 kg till iaf, får se hur jag känner när jag har nått 56 kg.. :P Lär ju ta sin tid.  

Finns massa olika sorters pulver och vlcd kurer. I vanliga affärer finns det ju tex, allevo som du sa, nutrilett och naturdiet. Sen på apoteket finns det något som heter modifast, sen finns det ju cambridge (men tror inte du orkar med att ha en konsult du måste kontakta och så?) och sen finns det slanka som man kan köpa i olika slanka butiker runt om landet, vet inte vart du befinner dig :) sen finns det ju saker på nätet också, typ som den där sophiakuren och sånt. Det ända jag smakat är naturdiet & nutrilett. Naturdiet har jag bara smakat chockladen, och i och med att jag inte gillar chocklad, i varken glass osv. Så tipsar jag inte om chockladen, ofc ;) men dem har ju även andra, som päron, hallon och banan tror jag? Och så. Har dock inte smakat så jag vet inte hur dem är tyvärr. Det jag dricker nu är nutrilett, deras vanilj är den ända jag tycker är god i deras sortiment, och har smakat alla deras smaker förutom kaffen. Men om du vill ha något som finns tillgängligt i tex ica, coop osv så tipsar jag om nutrilett vanilj, med isbitar i. Då smakar det faktiskt helt okej :) så nutrilett vanilj dricker jag just nu, dock tar lådan slut om ett par dagar, och då ska jag åka iväg till en slanka butik och köpa lite påsar där ifrån och prova, då jag hört massa bra om dem och dem ser dessutom väldigt goda ut hehe, + dem har varma soppor i vlcd också, så dem ska jag åka och köpa på måndag. Om du vill prova slanka så finns det på nätet, men även i slanka butiker, finns säkert någon vid dig:) men aa nutrilett vanilj finns på coop, ica osv. Dock tror jag den minsta lådan innehålle 15 påsar eller någonting? Så inga provgrejer tyvärr, slanka har dock styckpris och portionspåsar man köper löst (finns även lådor) men då kan man blanda smaker lite hur som, och inte behöva vara bunden till en smak, vet dock inte hur slankan smakar än, men som sagt så verkar den god. Slanka är bara den jag vet som säljer per portion, tror inte, allevo,modifast osv gör de, kanske på nätet?
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-19 12:17:39 följande:

Tyvär har jag ju ledigt varannan helg och då brukar jag lyxa till det lite extra :) men är väl just det beteendet som ska bort :) lite extra tufft nu när dottern gottar i dig lördags godis och en annan vatten men tur jag vet hur godis smakar brukar jag tänka :) tur jag har killen på besök som avlastar med lite matlagning osv :p

men snart dax för "roliga" veckan och vad är inte bättre medicin en choklad då :) har bestämt att inte väga mig då iaf då jag oftast brukar gå upp lite grann :)

kämpa på alla fighters ;)

Du får ta och dricka lite konstgjord chocklad och låtsas att det är en marabou chocklad kaka ;) haha Du klarar det ;) tänk på att du får äta godis sen. När du druckit klart din "medicin" ! :))
  • kullan87

Haha ja precis ;) min last just nu är light läsk, tar ett halvt glas på kvällarna och njuter av varje klunk :p

Som tur är så smakar Cambridge kakao som marabou mjökkchoklad :p

• Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-19 12:47:45 följande:

Haha ja precis ;) min last just nu är light läsk, tar ett halvt glas på kvällarna och njuter av varje klunk :p

Som tur är så smakar Cambridge kakao som marabou mjökkchoklad :p

Har inget sug under dieten efter annat än protein, haha sugen på skinka och kyckling osv. Men jag ska hålla mig ifrån det nu. :) Blev ingen sol idag för mig, får sitta inne och kolla repriser på tvn haha. :) mår illa av light och zero saker, så har lätt från att hålla mig borta från det.
  • Jossevk

Så himla trött. Ingen ork i kroppen alls haha. Första dagen idag på rent, och jag känns som en zombie :( haha

• kullan87

Vet hur du känner, brukar bli värre till kvällen men bara tänka positivt och härda ut. Tredje dagen var hemsk för mig, orkade inte göra något alls, mådde illa och var orkeslös, men sen har de gått som en dans :D så gäller att härda ut de första dagarna :)

• Jossevk

Grymt trött på samma smak nu, testade och stoppa ner lite kanel och kardemumma, blev inte direkt gott. Ska äta lite nyttig mat nu tills måndag, sen ska jag åka och köpa slanka påsar, tills det ska jag varva mellan vanilj shake och sallad och så, blir renkur på måndag, kan inte fortsätta att äta samma smak hela tiden, tröttsamt. Så blir lite blandning med buljong, shake och sallad nu tills i övermorgon. Längtar till på måndag, då jag kan köra rent, mår bäst då och tycker jag är duktigast då liksom. Tiden får gå fort tycker jag!

Svar på tråden VLCD DIET