Illusion skrev 2014-07-11 12:24:29 följande:
Jag kör VLCD just nu, då jag på kort tid gått upp en massa i vikt. Jag har kört nu i 4 dagar, och det är inte förrän nu jag orkar göra saker. Jag har gått ned 2 kg, så nu väger jag 64,6 kg till mina 168 cm. Mitt mål är att hamna runt 55-57 kg, det är min idealvikt för min kropp och alla mina kläder är anpassade efter den vikten.
Vad kul att det gått bra för dig. Är inne på min andra dag idag. Efter fusk och dylikt. Så började jag om igår. Men har nu lyckats hålla mig clean i två dagar. Lider just nu av lite illamående och yrsel. Men hoppas det går över som för andra efter några dagar, har också även vart orkeslös, som du säger. Men känns iallafall bra att ha kommit in i det nu äntligen, skulle liksom börjat för ett antal veckor sen, men nu är jag iallafall inne. Nu kan det bara gå framåt, skönt att ha lite att gå ner. Jag har ungefär 25kg jag vill gå ner. Men det är bara att kämpa på. :) Det där med vikt och längd och dömande är så roligt tycker jag, om man skriver att man är si och så lång och vill gå ner till si och så i vikt, till exempel. Man är 168 cm som du och vill gå ner till 55-57 så börjar genast folk tänka men herre gud så lite kan du ju inte väga till din längd, då kommer du ju bli alldeles för smal, men grejen är ju inte de, för de är ju hur kroppen är byggd. Jag tex skulle nog inte passa att väga så lite till sån längd, pågrund av att jag har kraftig benstomme, så det skulle nog bara se oproportionerligt ut, men tex du kanske är byggd på ett annat sätt, så du passar i det liksom. Så man kan ju liksom inte riktigt säga hur folk ska väga till sin vikt liksom. Påpekade detta för det kändes som du behövde förklara dig angående hur du känner med din vikt till din längd, vilket du inte ska behöva, om du förstår vad jag menar :)