• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-16 22:05:46 följande:

Å hej och hå vad motivationen och viljan prövas just nu i huvudet för mig då vågen står still :/ men rätt som det är så släpper det nog och sen blev jag nog lite bortskämd första veckan då man alltid går mer mkt :) som en skrev i ett inlägg så finns de inget annat än att gå ner i vikt om man håller sig till planen :) får försöka tänka långsiktigt :D

Kämpa på alla fighters :D

Du är duktig, bara att kämpa på. Även fast vågen står still. Kan flera cm försvunnit från kroppen. Snart börjar vågen ticka ner igen ska du se! Det här klarar du :)
  • Jossevk

Uppe tidigt, precis som jag lovat mig själv. Ska dra mig neråt mot köket och fixa en shake nu då. Sjukt trött men det får bli så när man ska ställa om dygnet. Kanske dock hade vart ännu bättre om man inte hade gått och lagt sig 3 igår, pågrund av att jag kom hem sent haha. Men äsch vadfan. Idag blir det shakes. :) lycka till idag alla! Pepp pepp

• Jossevk

Måste säga att jag känner mig som en riktig fitness person som går upp tidigt tidigt och dricker sitt proteinpulver typ. Haha. Måste säga att det faktiskt är ganska skönt såhär på morgonkvisten, sitter ute med fågelkvitter och solen i ansiktet. Härligt.

Http://thevlcdlife.devote.se

• Illusion

Vågen ned! :) Det går dock sakta. Vikten är nu på 63,8 från 66,6. Hoppas på 63,4 på måndag.

Istället för tre veckor kommer jag nog få köra 6 veckor sammanlagt. Tänkte dock göra LCD sen efter 4 veckor. 

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-17 12:55:54 följande:

Vågen ned! :) Det går dock sakta. Vikten är nu på 63,8 från 66,6. Hoppas på 63,4 på måndag.

Istället för tre veckor kommer jag nog få köra 6 veckor sammanlagt. Tänkte dock göra LCD sen efter 4 veckor. 

Jätte duktigt.

Jag har slutat med att tänka att jag måste vara klar ett visst datum, blev jätte stressad, så jag tänker bara att jag ska köra tills jag kommer till 60, det får ta vilken tid det tar, men kommer köra renkur, så länge det behövs. Men det lär ju bli några veckor eftersom det är 20kg jag ska ner. Blev jätte irriterad igår, för har börjat fundera på om jag blivit lurad på mina slanka påsar, har ju betalt in med internetbank, men inte fått mina saker än, gått 8dagar, står på sajten att det tar 1-2dagar, så är grymt irriterad och tror inte jag kommer få mina produkter från sidan, har tagit kontakt via telefon och mejl också och hon svarar inte. Men låter det gå några dagar till, men tappar suget när man inte får varorna man beställt liksom, dem har ju redan fått pengarna också. Aja. Dricker pulver här. Ska väga mig på måndag. Får se vad som händer. Har varit dålig med både vatten och shakes. Men på måndag ska jag iallafall åka till en slanka butik och köpa påsar, hoppas dem jag beställt kommer innan, så man inte slösar 300kr i onödan liksom. Men ja, så ser du ut? Hur går det för er andra, vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått ner?
  • Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-18 13:34:21 följande:
    Jätte duktigt.

Jag har slutat med att tänka att jag måste vara klar ett visst datum, blev jätte stressad, så jag tänker bara att jag ska köra tills jag kommer till 60, det får ta vilken tid det tar, men kommer köra renkur, så länge det behövs. Men det lär ju bli några veckor eftersom det är 20kg jag ska ner. Blev jätte irriterad igår, för har börjat fundera på om jag blivit lurad på mina slanka påsar, har ju betalt in med internetbank, men inte fått mina saker än, gått 8dagar, står på sajten att det tar 1-2dagar, så är grymt irriterad och tror inte jag kommer få mina produkter från sidan, har tagit kontakt via telefon och mejl också och hon svarar inte. Men låter det gå några dagar till, men tappar suget när man inte får varorna man beställt liksom, dem har ju redan fått pengarna också. Aja. Dricker pulver här. Ska väga mig på måndag. Får se vad som händer. Har varit dålig med både vatten och shakes. Men på måndag ska jag iallafall åka till en slanka butik och köpa påsar, hoppas dem jag beställt kommer innan, så man inte slösar 300kr i onödan liksom. Men ja, så ser du ut? Hur går det för er andra, vilken vecka är ni på och hur mycket har ni gått ner?
    Det är inte semestertider som spökar?

Låter vettigt med att låta ta den tid det tar. Det går ju liksom inte att göra mer, kan ju inte äta mindre än 500 kcal. 

Idag visade vågen 63,7? minus 100 gram SEGT!
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-18 13:37:35 följande:

Det är inte semestertider som spökar?

Låter vettigt med att låta ta den tid det tar. Det går ju liksom inte att göra mer, kan ju inte äta mindre än 500 kcal. 

Idag visade vågen 63,7? minus 100 gram SEGT!

Jo funderar också på om hon har semester och så, men känns ju som att man ska säga det då, så det inte blir att man måste sitta och vänta flera veckor liksom hehe. Aja det löser sig nog, ska ändå på måndag åka och köpa slanka i butik istället. Får se vad vågen säger på måndag. Har inte kört helt rent. Ätit makaroner + köttbullar tex igår, när vi hade min syster dotter här, så aa förväntar mig ingenting. Har dock i första hand tänkt på att stoppa i mig proteiner. Men ska sluta nu och köra rent, så man kommer in i ketos, blir ju lättare då, så måste stå ut i några dagar så den kommer. Suget efter en annan smak på shakesen är inte liten :/ tradigt med samma smak hela tiden, därför det vart bra om slankan hade kommit, men icke. Får stå ut til måndag, då ska jag åka och köpa nya smaker. Så länge får jag köra med min vanilj shake :) har dock fryst in lite nutrilett vaniljshake nu, få se om det blir gott hehe, mest för att prova. Kanske blir konstigt men yes. Så ser det ut. Försöker för övrigt följa mitt schema så gott det går.
  • kullan87

Hejsan :) här går det sakta men säkert :) lika bra så kanske, har dessutom slutat att ha så höga krav på mig själv och låter de oxå ta den tid de tar, men ska gå ner 20 kg så får ha tålamod :) jag vet ju att det är fysiskt omöjligt att INTE gå ner om man håller sig till planen :D

Men fredag idag och för mig personligen är det en extra tung dag psykiskt då jag är van att "fira" helgen med lite extra gott :) hur känner ni inför helgerna??:)

• Jossevk
    kullan87 skrev 2014-07-18 15:43:19 följande:

Hejsan :) här går det sakta men säkert :) lika bra så kanske, har dessutom slutat att ha så höga krav på mig själv och låter de oxå ta den tid de tar, men ska gå ner 20 kg så får ha tålamod :) jag vet ju att det är fysiskt omöjligt att INTE gå ner om man håller sig till planen :D

Men fredag idag och för mig personligen är det en extra tung dag psykiskt då jag är van att "fira" helgen med lite extra gott :) hur känner ni inför helgerna??:)

Har ju helg hela tiden just nu liksom i och med ledighet, så tycker det är väldigt tråkigt hela tiden. Livet utan mat är ju väldigt tråkigt, mat har ju typ vart min höjdpunkt. Särskilt när man har tråkigt, då tar man lätt lite mat och har något och göra. Därför har jag just nu under kur väldigt tråkigt, speciellt eftersom jag inte gör så mycket på ledigheten. Tar det lugnt liksom. Så är ju ganska uttråkad till och från och då blir det extra jobbigt. Bästa sättet egentligen att lyckas med sån här tid är ju att bo själv och bara behöva ha pulver i skafferiet liksom och sen ha massa och göra. :) men inget är ju just nu. Hehe men det är bara att kämpa på. Har också 20kg. Så lär ju som sagt ta ett tag. :)
  • Jossevk

Idag ska jag ta en rejäl spa kväll för mig själv, lägga ansiktsmask, peela, smörja och mysa till det lite. Liten omstart, ny fräschning hehe. Skönt :)

Svar på tråden VLCD DIET