• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Illusion

Tränat 40 minuter. Kicken kanske har kommit! Eller så är det bara mitt gamla uberrastlösa jag.

• Jossevk

Ska sätta mig ner nu och planera tider då jag ska äta shakesen. Så jag får i mig alla 5. Så det slipper sluta med mat på slutet av dagen. Måste börja med rutiner nu känner jag. Som ni säger, ska man inte ge upp. Nya tag imorgon! Hur går det för er andra? Vilken dagen är ni på osv? :)

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-15 22:59:43 följande:

Ska sätta mig ner nu och planera tider då jag ska äta shakesen. Så jag får i mig alla 5. Så det slipper sluta med mat på slutet av dagen. Måste börja med rutiner nu känner jag. Som ni säger, ska man inte ge upp. Nya tag imorgon! Hur går det för er andra? Vilken dagen är ni på osv? :)

8:e dagen. Hemsk dag faktiskt. Speciellt när man ska stå och göra spaghetti och köttfärssås till kidsen, så ska man själv äta sin purjolöksoppa. Hua! 
  • Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-15 23:03:16 följande:

8:e dagen. Hemsk dag faktiskt. Speciellt när man ska stå och göra spaghetti och köttfärssås till kidsen, så ska man själv äta sin purjolöksoppa. Hua! 

Förstår det. Skulle inte klara att laga mat till andra. Starkt av dig. Tänk att du får äta sånt sen, att det inte försvinner men att du just nu måste vara stark och göra något för dig. Lite som att gå på en medicin.
  • Jossevk

Nu är jag igång, här ska det pulvras. Idag ska jag sköta intaget av shakesen, så jag inte glömmer några. :) gått ner 4-5kg hittills denna första vecka. Bara att fortsätta nu, stenhårt med bara pulver. Så blir det säkert ännu bättre resultat!

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-16 14:18:36 följande:

Nu är jag igång, här ska det pulvras. Idag ska jag sköta intaget av shakesen, så jag inte glömmer några. :) gått ner 4-5kg hittills denna första vecka. Bara att fortsätta nu, stenhårt med bara pulver. Så blir det säkert ännu bättre resultat!

Kämpa kämpa! :)

Inget minus här idag. Trist och omotiverande. Men tänker hålla god min. Finns inte en chans att man inte går ned i vikt på 500-600 kcal per dag i slutändan. Det tar den tid det tar, fast att man önskar att det kunde gå så mycket fortare. 
  • Jossevk

Underligt. Blir hungrig typ direkt efter att jag druckit en shake. Dem färdiga shakesen höll jag mig länge på men dessa blir jag hungrig direkt? Varför blir det så? Intar min andra shake för dagen, otur nog gick jag inte upp tidigt idag heller. Vet inte hur jag ska lägga upp shakesen. Tänkte börja gå upp kl 06:00 nu när ledigheten börjar ta slut. Så vid 06:00 första shaken, någon som vet hur många timmar som är att rekommendera i mellan? :) får googla upp det hehe. Sen sätta timer på mobilen för tider att äta, så blir det säkert bra.

• Jossevk
    Illusion skrev 2014-07-16 14:43:42 följande:

Kämpa kämpa! :)

Inget minus här idag. Trist och omotiverande. Men tänker hålla god min. Finns inte en chans att man inte går ned i vikt på 500-600 kcal per dag i slutändan. Det tar den tid det tar, fast att man önskar att det kunde gå så mycket fortare. 

Jo men precis. Kan stå still ibland, men bara för att du inte går ner på vågen så går du fortfarande ner om du mäter. Så det är ingen fara. Fast man vill ju gärna att det ska stå målvikten redan dagen efter man börjat haha ;)
  • Jossevk

Haha känner mig faktiskt som en liten unge med dessa shakes haha, känns ju lite som välling. Brukar skämta till det med folk och säga att jag ska gå och dricka min välling. Haha fattar inte hur man kunde dricka välling som liten, kommer dock inte ihåg hur det smakade, men känns ju som att det skulle kunna vara samma stuk, och då fattar jag inte hur det kunde vara gott o.O

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-16 15:38:29 följande:

Underligt. Blir hungrig typ direkt efter att jag druckit en shake. Dem färdiga shakesen höll jag mig länge på men dessa blir jag hungrig direkt? Varför blir det så? Intar min andra shake för dagen, otur nog gick jag inte upp tidigt idag heller. Vet inte hur jag ska lägga upp shakesen. Tänkte börja gå upp kl 06:00 nu när ledigheten börjar ta slut. Så vid 06:00 första shaken, någon som vet hur många timmar som är att rekommendera i mellan? :) får googla upp det hehe. Sen sätta timer på mobilen för tider att äta, så blir det säkert bra.

Så var det för mig i början också. Höll mig mätt i nån minut, sen kom hungern. Drick vatten då är mitt tips, eller cola zero. 
    Var tredje timme tycker jag är bra. Kan jag hålla ut längre, så gör jag det. :)
Svar på tråden VLCD DIET