• Jossevk

VLCD DIET

Någon här inne som går på en vlcd diet nu? Eller någon som gått på en? Dela gärna med er, hur mycket gick ni ner och på hur lång tid? Några tips och trix? Har fuskat till och från men börjar sten hårt imorgon och tänkte köra 10 veckor. Skulle vara kul om det finns någon som också går på dieten eller någon som gjort som kan ge pepp och dela med sig av erfarenheter och viktnedgång :)

• Svar på tråden VLCD DIET
  • Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-14 20:04:52 följande:

För mig är inte problemet hunger alls, känner mig varken hungrig eller tröttare när jag börjar med pulver. Däremot det psykiska...

Vad menar du? :)
  • Jossevk

Jag lär få pulvra ett tag med 25kgs övervikt, men det är bara att kämpa, man vet ju hur mycket man får för det. :) var längesen jag var nere på 60kg. Har helt glömt bort hur det känns att ha jeans, var nog 4-5år sen jag använde de. Så ska bli väldigt trevligt att få på sig det plagg alla går omkring med igen hehe ;)

• Anonym (..)
    Jossevk skrev 2014-07-14 20:29:55 följande:
    Vad menar du? :)
    Att jag vill äääta, är van att äta ofta och mycket, och njuter mycket av det. Men det är bara att bita ihop...
  • Jossevk
    Anonym (..) skrev 2014-07-14 20:34:43 följande:

Att jag vill äääta, är van att äta ofta och mycket, och njuter mycket av det. Men det är bara att bita ihop...

Jo men kan absolut hålla med om att livet
  • Anonym (Dee)

Hej.. :) Kan man köra någon slags vlcd utan att äta pulver? Om man istället gör egna smoothies tex. Men självklart håller koll på kalorierna och försöker hålla sig omkring 800 om dagen kanske. 

Har alltid varit i ok form även om jag inte har insett det själv. Nu efter att jag fått barn i April ligger jag på 77 kg! 20 kg mer än vad jag brukar väga. Är bara 154 cm lång. Jag mår helt otroligt dåligt och undviker till och med vissa sociala sammanhang för att slippa visa mig för folk jag inte har träffat på länge. Mår helt otroligt dåligt över min kropp och detta går verkligen ut över min sexlust också. Vikten står i princip stilla nu och jag skulle gärna vilja gå ned ett par kg väldigt fort för att känna mig mer taggad.  

• Jossevk

Han inte med där. Hehe

Jo men kan absolut hålla med om att livet blir rätt tråkigt utan mat, och det är lite skrämmande hur stor kontroll mat har över livet egentligen. Jag är en sån människa som nästintill måste ha något framför tvn och filmen. Så det är något jag verkligen måste träna bort från huvudet, det bästa med denna sort av diet förutom att man går ner massor i vikt såklart, är att jag upplever som att man knappt behöver nå mat sen, liksom att man krympt magsäcken. Har kört en sån här diet förut, när jag sen började äta igen, orkade jag knappt någonting. Så det är ju bra, då kan man lära om kroppen att inte behöva lika stor portioner som förut. :)

• Jossevk
    Anonym (Dee) skrev 2014-07-14 20:50:05 följande:

Hej.. :) Kan man köra någon slags vlcd utan att äta pulver? Om man istället gör egna smoothies tex. Men självklart håller koll på kalorierna och försöker hålla sig omkring 800 om dagen kanske. 

Har alltid varit i ok form även om jag inte har insett det själv. Nu efter att jag fått barn i April ligger jag på 77 kg! 20 kg mer än vad jag brukar väga. Är bara 154 cm lång. Jag mår helt otroligt dåligt och undviker till och med vissa sociala sammanhang för att slippa visa mig för folk jag inte har träffat på länge. Mår helt otroligt dåligt över min kropp och detta går verkligen ut över min sexlust också. Vikten står i princip stilla nu och jag skulle gärna vilja gå ned ett par kg väldigt fort för att känna mig mer taggad.  

Du går säkert ner av en lågkaloridiet med mat också, dock är risken att du får i dig för lite ämnen som din kropp behöver för att fortsätta. Sen tror jag inte heller man kommer in i ketos med vanlig kost , och ketosen gör det mycket lättare att klara av att dricka/äta lite kalorier. Du lär säkert gå ner i vikt. Men inte säkert som sagt du får i dig allt du behöver. Är dock inte jätte påläst av hur fort man går ner i vikt och hur det blir med låg kalori kost med mat. Tycker du pulver är äckligt eller? :)
  • Jossevk

Idag har jag ätit lite + en vaniljshake

Men nu är det helt slut med mat, nu ska det pulvras för glatta livet.

Är 1.60 så vill gå ner till 60kg

Så det är bara att börja, och köra hårt.

Lär inte hända någonting av att skjuta upp det eller ligga i soffan med en påse chips och vänta på bättre tider. Så nu jävlar ska jag köra, det får ta den tid det tar, jag ska ner till 60kg och så är det bara. ;) *men hoppas ju på att det går snabbt* haha

• Anonym (50)

Jag undrar lite om vlc-dieten, hur många kalorier är det man ska äta per dag? Och går det att göra utan att äta färdiga shakes/pulver/soppor etc utan vanlig mat om man är noga och räknar på vad man äter?

Känner att jag skulle behöva göra något mer drastiskt. 50 är min normala vikt (eg 48 men jag är nöjd med 50) och jag gick upp 14 kg för något år sedan. Har sedan försökt äta lite nyttigare och röra på mig lite mer och har gått ner till 56,5 på dryga året, men det går så långsamt. Jag skulle vilja bli gravid men har lovat mig själv att inte bli det innan jag nått min målvikt för att om jag blir gravid nu så kommer det bara vara ännu svårare att gå ner efteråt, så vlcd låter lockande. Men jag har bara 6,5 kg att gå ner, kan det ändå fungera?

• Illusion
    Jossevk skrev 2014-07-14 20:24:34 följande:
    Då jag fuskat till det med lite mat nu, så mår jag ju bra. Har ju antagligen kommit ifrån ketos nu när jag käkat. Så börja om på ruta ett. Så kommer säkert må pekka snart hehe. Är på dag 5, men har ju som sagt fuskat lite pågrund av illamående. Så ja, bara kör hårt. Lär må dåligt om tre dagar då jag kommer komma i ketos igen, men för tillfället som sagt bra. Hur mår du? Har det vänt för dig? Att du är sådär pigg som alla säger hehe:)
    jag mår bra, men kämpar emellanåt med suget efter något gott. Den värsta hungern har lagt sig, och jag är pigg, dvs klar i huvudet, men inte mer pigg än vanligt. Jag är en ganska rastlös själ annars också. 

Nätterna är som värst för mig. Då smäller hungern till på riktigt. Men jag äter inte då, vilket resulterade i att jag somnade kl 04 igår.
Svar på tråden VLCD DIET