Klago/gnälltråd för oss höggravida
Underbart initiativ! ;)
Går in i v 39 i morgon och nu är jag såå jäkla LESS på att vara gravid. Jag längtar desperat efter att få träffa det lilla livet!
Nu känns det att h*n börjar bli stor där inne. Det trycker ner mellan benen (har jag legat en stund o reser mig kan det kännas som om det trycks ut en hand el fot mellan benen på mig..) Konstant kissnödig fastän det knappt finns ngt i urinblåsan. Och ibland trycker det både nedåt o upp under revbenen samtidigt.
Jag är varm, trött, tråkig och grinig! Orkar ingenting! Har väl aldrig i mitt liv blivit så fysiskt slut av så lite ansträngning...
Jag är trött på att inte få göra allt som jag skulle vilja! Som idag t ex; fick värsta infallet att jag ville måla om spjälsängen! Sagt o gjort, började rota i grovköket efter penslar o ngn färg. Men NÄ, då kommer blivande pappan o ba "du ska inte måla när du är gravid, det är inte bra!" SUCK! ;) googlade lite, surade lite men insåg att han förmodligen hade rätt. Så det var bara att lägga ner det.
Härom veckan var vi och skulle bada. Såg fram emot att simma och känna sig sådär härligt tyngdlös som man gör i vatten. Jo tjena, efter ett par simtag bara fick jag hemska sammandragningar..
I går tittade min kära man ängsligt på mig och frågade mjukt "är du arg nu igen?"
Hahaha... Stackarn! Jag tycker att jag är rätt ok endå på den fronten men har nog märkt själv att jag blitt mer hormonstinn o bitchig den sista veckan/ veckorna.
Jag vill bara ha min kropp tillbaka. Längtar nå galet efter att sätta på mig (nya) springskorna och bara springa!!
Kom ut nuuu lilla bebis! <3
Så, nu kan väl fler av er gnälla så slipper jag känna mig ensam??! :)