Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Underbart initiativ! ;)

Går in i v 39 i morgon och nu är jag såå jäkla LESS på att vara gravid. Jag längtar desperat efter att få träffa det lilla livet!

Nu känns det att h*n börjar bli stor där inne. Det trycker ner mellan benen (har jag legat en stund o reser mig kan det kännas som om det trycks ut en hand el fot mellan benen på mig..) Konstant kissnödig fastän det knappt finns ngt i urinblåsan. Och ibland trycker det både nedåt o upp under revbenen samtidigt.

Jag är varm, trött, tråkig och grinig! Orkar ingenting! Har väl aldrig i mitt liv blivit så fysiskt slut av så lite ansträngning...

Jag är trött på att inte få göra allt som jag skulle vilja! Som idag t ex; fick värsta infallet att jag ville måla om spjälsängen! Sagt o gjort, började rota i grovköket efter penslar o ngn färg. Men NÄ, då kommer blivande pappan o ba "du ska inte måla när du är gravid, det är inte bra!" SUCK! ;) googlade lite, surade lite men insåg att han förmodligen hade rätt. Så det var bara att lägga ner det.

Härom veckan var vi och skulle bada. Såg fram emot att simma och känna sig sådär härligt tyngdlös som man gör i vatten. Jo tjena, efter ett par simtag bara fick jag hemska sammandragningar..

I går tittade min kära man ängsligt på mig och frågade mjukt "är du arg nu igen?"

Hahaha... Stackarn! Jag tycker att jag är rätt ok endå på den fronten men har nog märkt själv att jag blitt mer hormonstinn o bitchig den sista veckan/ veckorna.

Jag vill bara ha min kropp tillbaka. Längtar nå galet efter att sätta på mig (nya) springskorna och bara springa!!

Kom ut nuuu lilla bebis! <3

Så, nu kan väl fler av er gnälla så slipper jag känna mig ensam??! :)

• larssonkaa

Hahaha vad härligt att se att man inte är ensam !! :D

Önskar er alla lycka till och håller tummarna att allas våra bebisar inte stannar en dag längre än nödvändigt..!

Det ska förresten bli ÄNNU varmare här i veckan som kommer.... Alltså..

• larssonkaa

Pedalen... Jag har inte heller sett muttan på evigheter. Haha...! :) antar att man snart lär få känna av att den finns där nere nånstans i af! ;)

• larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-20 22:18:17 följande:

Föresten så tänkte jag att jag skulle "trimma" lite där nere idag...hahaha det gick ju bra! Long time no se och gav upp rätt snabbt

Jag har kommit på ett knep faktiskt (som jag provade en gång men sen har jag inte riktigt orkat) har mest dragit lite på måfå med rakhyveln och inser nu hur det låter och att jag ju kan se ut hur som helst därnere... :D

Men om man nu skulle vilja få lite koll så använd en spegel! Helst ingen jätteliten utan modell större. Funkade toppen! ;)
  • larssonkaa

Förresten känner jag igen mig i det om att få dåligt samvete.. Har 2 bonusbarn hemma som har sommarlov och som förtjänar så mkt mer än vad jag orkar/ kan just nu!

• larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-07-20 22:38:42 följande:

Är "bara" i v 35 men de senaste fyra dagarna har det börjat bli väldigt tungt. Orkar ingenting, svettas och känner mig grymt ofräsch hela tiden. Har en hel del flytningar och kan inte använda trosskyddför då får jag världens klåda. Det är tungt med andningen och jag får inte i mig tillräckligt att äta och dricka. Det som funkar någorlunda är vissa glassar, Ananassplit är favvo just nu, samt frappino espresso från espresso house. Blir dock proppmätt av väldigt lite. Blir yr och illamående av vätskebrist och får då i mig ännu mindre smile4.gif

När jag ska (försöka) sova kan jag bara ligga i något slags framstupa sidoläge. Vaknar dock hela tiden pga smärta i hela bäckenregionen och måste vända mig vilket dessutom är skitjobbigt. Ligga på rygg är helt uteslutet, då får jag jättesvårt att andas och får hjärtklappning. Detta får jag också om jag sitter upp och lutar mig bakåt mot något.

Har precis avverkat fyra veckors semester och ska börja jobba imorgon igen. Spännande att se hur det blir smile5.gif Hoppas verkligen att luftkonditioneringen funkar som den ska bara.... Får försöka kämpa på den här veckan och se vad bm säger på fredag.

Puh, så skönt att få gnälla av sig smile5.gif

Ps Höll på att glömma klassikern, kissnödigheten och trycket neråt....

Puh! Ska du tillbaka till jobbet... :/ Lider med dig!

Jag hade turen att få gravidpenning för de de dagar som glappar mellan semester och tiden man får gå hem inför bf.

Känner igen den värken i bäckenet. Vaknar också och måste vända mig pga att det värker i den höften jag legat mot... Aj!
  • larssonkaa

July... Jag lider med dig! Det är min stora fasa att gå över tiden (är ju urless redan på att må och vara såhär och jag har 10 dgr kvar till bf!) 15 dgr + kan inte vara kul. Men du kan trösta dig med att hur det än blir så kommer du inte att behöva vänta mkt längre! :)

Känner igen mig i det du skriver också. Det där om att inte vara sig själv. Och jag bara hoppas att jag blir en gladare och roligare människa när grav är över! Har alltid ansett mig själv vara ganska glad o snäll. Känner mig inte särskilt glad eller snäll nuförtiden faktiskt....

Saknar min kropp och jag saknar att känna mig sexuell. Jag har verkligen upplevt graviditeten som en icke-sexuell person. Svårt att förklara, men alltså jag har varken känt mig sexig eller osexig utan bara icke-sexig över huvud taget.. Förstår ni hur jag menar?

Klart vi har haft sex under den här tiden endå, men inte som vi brukar och nu var det alldeles för länge sen.

Och jag tror bestämt att man blir grinigare utan sex!!

• larssonkaa
    Livets under skrev 2014-07-21 01:25:17 följande:

Jo en till sak! Jag har gått upp iaf 15 kilo (inte vägt mig på nån vecka så kan va mer) men det verkar som om jag ändå inte ser ut att ha barn om tre veckor. Känns ju hemskt att klaga på det för är ju glad jag inte gått upp mer- men det jobbiga blir att folk tror jag orkar hur mycket som helst o tror det är mycket längre kvar! Man blir liksom bemött på ett annat sätt. Underlig känsla. Särskilt när man är såååå trött på att va med barn o mår illa som fan av värmen osv så blir folk typ chockade att jag kan få ungen när som nu.. Jag sj tycker ju det ser ut som lagom stor mage för fullgånget. Men alla ger samma reaktion på när jag berättar det är dags snart.
    Hoppas ni fattar hur jag menar. ð??

Tror att jag förstår hur du menar.. Jag har också fått höra mycket o fr många att "du är inte särskilt stor"

Jag fattar att är man ännu större så blir det ännu tyngre och det måste bli ännu jobbigare. MEN det betyder inte att detta inte är jobbigt nog för mig liksom!! :)
  • larssonkaa
    July skrev 2014-07-21 11:43:13 följande:

Larssonkaa. Haha jag vet precis vad du menar med det sexuella! Tror jag? Fram tills att det började synas på mig så funkade jag normalt, ungefär till vecka 20, efter det klarade jag inte av när sambon tog eller tittade på mig, kände/känner ett sånt obehag. Aldrig känt mig så osexig som nu! Det känns som att man lånar ut sin kropp till någon annan och inte själv har rätt till den längre.

Åh vad jag längtar efter att få känna mig sexig igen. Att få längta efter sex och inte tvinga sig till det. Att få ha sin kropp för sig själv. Hoppas och ber om att få slippa större komplikationer i de nedre regionerna, så att det kan få fungera som innan graviditet.

Visst tusan blir man grinigare utan sex. Så pass mycket bekräftelse man (jag) behöver under en graviditet gör inte att det blir bättre utan! :)

Jag också.. ber, hoppas och håller alla tummar jag har att man kommer "bli sig själv" där nere igen efteråt och att man slipper alltför mkt skada.

Japp, jag erkänner o står för det. Jag vet att jag är fåfäng och att många skulle spy på mig. Men jag vill ha min kropp tillbaka med ALLT vad det innebär! ;)
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-21 13:00:54 följande:

Oj vad skönt att andra klagar också. Känns som att alla bara älskar att vara gravida och man absolut inte får klaga för man ska ju vara glad och tacksam över att bli gravid. Hade nog förväntat mig att det skulle vara tungt under sommaren som gravid men vissa dagar skulle man nog ge allt för att det skulle vara dags att pluppa ut nån bebis. Har varit så nojjig hela graviditeten att det ska vara något fel med bebisen eller att det ska bli en svår förlossning eftersom allt gick så bra med sonen. Någon annan som är så?

Jag har också varit orolig och nojig! Orolig för missfall, orolig när det varit mindre livat där inne under vissa timmar, oroade mig innan RUL för att hjärtat inte skulle slå eller att man skulle hitta ngt som inte såg bra ut.. Ramlade framåt o slog i magen i typ v 23 och fick jätteont och blev JÄTTERÄDD innan jag blev undersökt och dom kunde konstatera att allt var okej. Blev nästan lika orolig när min BM gått på sem och en annan BM mätte sf. Och sa att "oj, nu har inte magen växt någonting. Jag bokar in dig för ett TUL. I nästa vecka." (Den veckan var lång med många nojiga tankar!) Sen visade det sig att bebis i af var så pass normalstor som h*n kan vara, -2% typ.

Ger mig. Listan kan göras hur lång som helst! Det ska bli så skönt när jag åtminstone kan hålla liten i mina armar. Har inga illusioner så, man kommer väl fortsätta vara orolig och nojig för minsta lilla. Men då är h*n i af på utsidan och jag kan göra allt i min makt för att h*n ska må bra! :)

Var och köpte en vattenbaserad färg som jag FÅR använda. Så idag (eller ikväll när det blir svalare) SKA jag måla om spjälsängen :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida