Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

thefee skrev 2014-07-29 20:06:15 följande:

Men nu blev jag ju orolig :S hoppas inget är fel trots att trycket var lite högt när jag provade. Minns inte heller om jag gjorde nått speciellt innan jag provade trycket igår. Hmm ska ta det riktigt lugnt i morgon innan jag åker till bm och se ifall hennes mätare visar samma. Tycker nog ändå att jag vilar mycket eftersom vi inte gör så mycket på dagarna när det är så varmt ute så det är mest på kvällarna som vi är ute.

Oroa dig inte i onödan! Som du skrev så är du ju inte hundra på resultatet.. Det kommer säkert att visa sig vara bra i morgon hos BM! Och skulle det nu vara lite förhöjt så vet dom precis hur dom ska hantera det isåfall!
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-29 22:06:52 följande:
    Jo men man blir ju så nojjig iaf ;) som att man letar efter fel att oroa sig för bara för att.
    Jojo.. Jag vet hur det där är ;)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-29 23:44:14 följande:

Nu har liiite av slemproppen släppt här efter hinnsvepningen, men jag vågar inte tro nått ändå eftersom jag vet att det inte behöver betyda ett skit. Men kul att NÅTT händer efter svepningen iallafall. Om inte annat kanske jag är tillräckligt mogen att de vill ta hinnorna på fredag när jag ska dit igen smile2.gif

Blev ju ingen bebis idag här i tråden.. Kommer det ingen bebis till i morgon heller borde vi kunna få två på samma dag typ i övermorgon?! Du + jag kanske ;)
  • larssonkaa

I morgon SKA jag städa här hemma! Och fan ta mig om det inte blir av.. Måste, måste, måste få det gjort så att hemmet blir som det ska igen tills bebis kommer!!!

• larssonkaa

Måste gnälla lite såhär på sena kvällskvisten..

På efm idag började det mola och det övergick till att göra redigt ont. Höll i sig en stund, sen bara försvann det lika plötsligt. Framåt kvällen började det göra ont i ljumskarna och när jag skulle till affären (3 min promenad) gjorde det riktigt ont i höfterna och lite bak i ryggen. Men sen för ngn timma sen gick det också över och nu känner jag ingenting. Igen.

Så frustrerande! Man hinner lagom tänka att "shit, nu kanske något är på g". Sen inget mer! Vore ju bättre om det körde igång och sen är man där och utan återvändo så att säga..!

Märks det att det är min första förlossning eller? Ska jag vara ärlig så börjar jag bli mer och mer nervös... Tänker mycket komplikationer som kan uppstå, om bebis kommer må bra, hur ont det kommer att göra egentligen.. Hur jag kommer att hantera smärta och allt vad en förlossning innebär.. Osv, osv... Suck!

God natt tjejer! :)

• larssonkaa

Tack för era lugnande inlägg! Egentligen vet man ju redan allt det där, rent intellektuellt liksom... Men eftersom det är något helt nytt, något man aldrig varit med om förut, blir det väl lätt att fantasin drar iväg med en...

Idag är det mulet här hos mig och det började nyss duggregna. Trodde man väl aldrig att man skulle säga men himmel vad skönt med regn och svalare väder!!! ;)

Inga mer bebiskänningar än så länge i af..!

• larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-30 12:27:07 följande:

larssonkaa: Visst är det skönt med lite regn och mulet. Det är samma här smile1.gif jag njuter.

thefee: vad skönt att blodtrycket var normalt. Det kan vara svårt att mäta på sig själv hemma också, ibland blir det fel värden.
    Puh, ännu varmare nästa vecka? Usch,men då har ungen förhoppningsvis tagit sig ut.

Mår sååå illa nu, känns olustigt allting i kroppen. Läst att endel mår illa innan det börjar...hoppas.

Jag känner mig också olustig och typ rastlös i kroppen. Fast jag är trött. Natten har varit jobbig, vaknade typ en gång i timmen och var tvungen att känna efter om det kanske inte var något på g.. Känns som att nånting är annorlunda i kroppen men kan inte sätta fingret på vad.

Thefee: skönt att trycker låg bra! :)
  • larssonkaa

Limaliie: hoppas denna "känsla" tänker resultera i nånting nu också.. Jag har inte heller varit dålig i magen, som många skriver att dom blir. Sjuk man är egentligen som tar det som något negativt... Haha....

Kommer inte bebis nu efter mina ansträngningar idag, då vette fan... Förbjöd sambon att hjälpa till (mest bara för att om jag gör det själv så blir det som jag vill ha det..) sen satte jag igång, dammtorkat både uppe & nere, dammsugit uppe & nere och skurat alla golv (- ungarnas rum för dom är endå inte här denna vecka!) PLUS att jag gått 2 (!) kortare promenader med mammas hund idag. Jag skryter lite nu men det är ju bara för att jag ÄNTLIGEN efter två veckors ångest, fått städningen avklarad! :) kommer få säkert få lida satan framåt kvällen. Men det får det vara värt i sånna fall.

Lovade, i glädjeyran över ett rent hem, sambon att när jag får min kropp tillbaka ska jag strippa för honom... Hahaha... Får hoppas att han glömmer bort det löftet! ;)

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-30 15:44:11 följande:

Bläääää jag vill ha ut ungen nu! Vill ha en julibebis... Haha så fjantigt men vill ha ut hen nu. BM-besök imorgon, åh som jag hoppades slippa gå dit, nu verkar det ju knappast hinna bli av någon födsel innan dess. Ska iaf be BM göra gynundersökning så jag får veta om något faktiskt hänt där nere...

Jag har sagt fr början att jag INTE vill ha en juli-bebis. Augusti-bebis känns mer rätt av ngn anledning.. Men just nu spelar det inte särskilt stor roll längre så länge bebis tänker titta ut SNART! :)

Säg inte det förresten. Det är en hel natt kvar och mycket kan hända än....
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-30 18:32:11 följande:

larssonkaa: men vad mycket du fått gjort! Om man hade den energin Cool blir också irriterad över allt som behövs göras men mannen gör mycket. Han dammsuger, dammar,diskar och lagar mat.
    Jag lägger in och ut i tvätten...typ smile2.gif fast jag diskade faktiskt nyss....hur många glas o muggar som helst..fattar inte varför vi tar nya hela tiden och inte använder samma. (nej vi har ingen diskmaskin tyvärr, får inte plats)

Vet inte om det var så mycket energi med i bilden egentligen, mer att ångesten tog överhanden. Och det är inte lika varmt idag (bara 26? typ) så det var dags att passa på!! Jag hade kunnat få hjälp också men kände att hemmet behövde MIN behandlig.. :) nu känns det jäkligt nice!

Vi har inte heller diskmaskin sen vi flyttade hit. Saknar verkligen min diskmaskin, men det går ju utan också! Det har han gjort idag i af- diskat! :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida