Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

thefee skrev 2014-07-30 16:52:08 följande:

Mitt sf mått var idag 32 tror jag. Så enligt det måste den ju vara större än jag tycker själv? Fast jag tycker jag är gigantisk haha. Men magen brukar ju bli större andra gången. Och flera har frågat redan om det inte börjar bli dags snart ;)

Jag hade 32 i sf-mått i vecka 37 typ, tror jag. 33 sist dom mätte i förra v. Och alla säger att jag har en väldigt liten mage..
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-30 19:50:10 följande:

Jag är i vecka 33 ( 32+3) låg över kurvan förra gången med 29cm när hon mätte men min mage växeregentligen typ rakt ut haha. Är ganska kort tycker jag själv. Är 166cm lång så det beror nog mycket på det tror jag. Och bebisen verkar ligga långt ut för jag känner jätte tydliga rörelser nästan så man tror hon ska sparka sig ut genom magen vissa gånger.

Så himla kort är du inte. Jag är 164 och känner igen mig mkt i din beskrivning. Känner också väldigt "ytliga" rörelser och magen har mest bara växt framåt, inget åt sidorna. Sitter nu med handen uppepå magen och känner en klockren fot.. Mysigt! :)

Det borde inte vara nå problem att lägda upp fr mobben. Ser du inte en liten bild (blå) på en kamera typ precis bredvid "svara"-knappen här nedanför?
  • larssonkaa

Aj, vad ont jag har i kroppen nu! Får skylla mig själv.. Om jag brukar känna mig som 80 i vanliga fall känner jag mig som 95, minst, nu! Ont i rygg, höfter, ben.. Men inget endaste litet tecken på att ngn förlossning skulle vara i antågande.... Bf i morgon!

• larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-30 20:07:19 följande:
    Hehe i v 33 hade jag ett mått på 36 i SF smile2.gif men så kort är du la inte? Jag är 1.53...det är kort. Du är la medel smile1.gif

Är jag den enda som har högt mått i tråden? Haha....

Ja, 1.53 är kort! ;) du är säkert skitsöt med stor mage! :)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-30 20:35:52 följande:
    Haha vågar inte lägga upp bild på min när jag såg din. Din är jättefin och alldeles lagom.

Alltså vad vidrigt det här med slemmisen är, låg i soffan nyss och känner hur det blir klibbigt mellan benen....uuuurk.
    Men hallå.. Det är ju bara tjejer här! ;) haha... Jag vill se stora magen :)

Och jag har som sagt hört hela grav nu att jag har sån liten mage.. Ett tag gick jag runt och var konstant nojig och tänkte att det var något fel på mig! En av mina bästa vänner hade större mage i v 15 än vad jag hade i v 22 liksom... Det var rätt skönt efter TUL att kunna säga att bebis är normalstor och växer som h*n ska.

Oooh.. Slempropp! Kanske börjar det hända grejer för dig nu... Jag vill också bli kladdig mellan benen nu!! ;D
  • larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-30 20:35:04 följande:

Hade tittat helt galet i mitt förra kort från första graviditeten och hade ett sf mått på 36 vid sista mätningen. Ligger ganska lika nu och då konstaterade jag nyss liite större den här gången men känner mig betydligt större! Men min mage växer också bara framåt bakifrån ser jag inte alls gravid ut.

Jo ser kameran och hade nog satt in en bild men den verkar inte synas iaf? Skumt måste prova från datan i stället där jag vet det fungerar.

Väntar med spänning!! :)
  • larssonkaa
    sladdmamman skrev 2014-07-30 20:37:40 följande:

Någon magbild blir det inte från mig men lite kvällsgnäll kan jag bidra med.
    Känner mig både rastlös och orkeslös på en gång. Irriterad på det mesta. Har fortfarande ont och tryck neråt men tänker gå till jobbet i morgon i alla fall. Hemma blir jag bara grinigare och tycker att tiden sniglar sig fram.
    Min snälla man fick åka till affären med mission impossible nu ikväll. Jag vill ha en glass som är som ananassplit fast med mindre mängd vanijlglass inuti och med apelsinsmak istället för ananas. Sen är jag jättegodissugen men vet inte riktigt på vad. Stackaren ringde från affären och meddelade att de inte hade någon sån glass. Inte ananassplit heller. Fick bli päronsplit. Och 88:an. Och någon choklad.... 
    Vill ha ut bebisen nu för det här är inte roligt längre smile4.gif  

Hahaha... :D dom har det inte lätt nu våra respektive! (Inte vi heller förresten så det går på ett ut kanske?!)
  • larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-07-30 21:16:22 följande:

phpEopJHk17436.jpg

Testar lägga upp en bild.. är i v.36 nu men det var några veckor sedan jag fotade magen sist så den är kanske från v.33.

Fiin du är!! :)
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-30 22:48:15 följande:
    Javisst! Är man sugen så är man Cool

här fortsätter slemproppen släppa, 2 ggr nu på 1,5 timma....hur mycket ska ut egentligen?? smile3.gif
    Konstig grej att bli avundsjuk på.. Men det blir jag i af!
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida