Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Limaliie skrev 2014-07-30 22:57:14 följande:
    Du får be om en hinnsvepning så kanske det börjar hända grejer Flört

Men samtidigt läser jag om folk som fått vänta flera veckor när den släppt eller iallafall flera dagar, så det betyder ju inget egentligen.
    Jag har läst att förlossningen normalt startar 1-7 dgr efter att slemproppen släppt. Hur som helst är det ju ett tecken på att det går i rätt riktning i af. :) själv har jag inte haft en endaste flytning ens idag (nu blir jag väldigt "intim" här, men men..) fastän jag härjat och varit igång så pass mkt idag. Retsamt!

Har nästa tid inbokad hos BM 4/8 och jag hoppas innerligt på att slippa dit då! Skulle gärna be om hinnsvepning om bebis inte kommit till dess, om det inte vore för att jag helst inte vill ha min BM där.. Vet inte. Känner mig inte alls särskilt trygg med henne. Har inget större förtroende liksom. Dom har bollat mig mellan 3 olika och det kan ju ha med den saken att göra, även om jag haft en och samma nu mot slutet. Det är ngt jag grämer mig lite över faktiskt! Kan tänka mig att jag skulle känna mig mycket tryggare inför förlossningen t ex om jag haft en BM jag känt mig trygg att prata med. Känns som att jag gått miste om en hel del pga att det varit som det varit på min mvc.

Nu blev det lite gnäll såhär på kvällskvisten men det är väl det vi har tråden till va??! ;)
  • larssonkaa

Ingen bebis på denna fronten heller... Det har varit så svalt i sovrummet inatt att jag fått sova med ett lakan över mig. Och sovit har jag gjort! Vaknade smått chockad för en stund sen över hur mkt och gott jag sovit. Vaknade chockad men besviken, inte en endaste liten känning liksom....

Pedalen; tycker synd om dig! Man blir lätt lite knäpp i huvet när man inte fått sova. Och det är fan vidrigt att ligga bredvid någon som snarkar. Min gör det till och från. Prova öronproppar? Kan vara obekvämt i början men när man vant sig är de kanon. Jag brukar stoppa in en. Då vaknar man fortfarande om det skulle hända något.

Nä hörni, verkar som att vi ska få augusti-bebisar... Men nu kan dom väl börja sätta lite fart??!!!

• larssonkaa

Har ni bestämt vad era små ska heta? Ni behöver inte berätta vad om ni inte vill, är mest bara nyfiken på om det är klart och bestämt vad namnet ska bli?

Om jag får en flicka vet jag nog vad hon ska heta (tror jag).. Men pojknamn är det värre med. Nu börjar jag bli riktig irriterad på min sambo också för han hjälper inte till det minsta! Fattar inte varför. I början klurade han på olika namn men inte nu längre. Jag har provat skriva ner en massa namn och bett han kolla igenom dom, jag har kommit med olika förslag- men jag får noll respons! Vad betyder det? Betyder det att jag får/ kan välja vilket namn jag vill? Men jag vill ju att han ska vara delaktig i beslutet....

Skitsvårt och jag börjar få lite panik. Har inte ett enda pojknamn som känns klockrent!

• larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-31 11:43:17 följande:
    Jo vi har bestämt sedan länge, vi var tack o lov överrens snabbt om både pojk/flicknamn. Nu ville vi ta reda på könet av ren nyfikenhet (inte för det spelar någon som helst roll för oss, vi är glada att vi ens blev gravida vid ivf) och det visade sig nu vara en flicka.

Så hon ska heta Astrid. Min mormor hette det men det hade inte min man en aning om när han la fram förslaget (min mormon är död sedan 70-talet) men han gillar Astrid Lindgren. Så det fick det bli då vi båda gillar det. Så vi kallar henne det sen länge och även min familj brukar fråga hur det är med Astrid i magen smile2.gif

Men vad trist att han inte vill "hjälpa till" med namnet. Det är ju lika mkt hans uppgift och hans barn som ska  heta något! Säg åt han att om du inte säger något om namnet du skrivit ner så tolkar du det som att du får välja. Annars får han börja öppna käften! {#emotions_dlg.djavulsk}
    Åh vad roligt att ni var så pass mkt överens! Och mysigt med ett namn som knyter an till din mormor. Jag tycker att Astrid är ett superfint namn, verkligen! :)

Jag vet, jag kommer ju säga åt honom snart att om han inte tänker säga något så väljer jag själv.. Men det känns så jäkla trist bara om jag ska bestämma. Kanske hade känts annorlunda om jag visste att DET ska min pojke heta! Men nu är jag ju långt ifrån säker... Vi har skojat om att tänk om vi inte kommer att hitta ett namn som passar, men nu när bebis kan titta ut när som helst känns det inte lika skoj att skämta om.

Nä nu får jag smått panik på riktigt. Varför hittar jag inte ett enda pojknamn som känns rätt???? (Kanske får hålla tummarna att det kommer en liten tös i af..?!)
  • larssonkaa

Limaliie: vad lustigt! Theodor var fr början mitt förslag men allt eftersom tiden gått har det börjat kännas fel av ngn anledning.. Nu är det inte alls ett alternativ längre!

TUR att ni inte hann käka hamburgarna.. Vi köper också dom ibland. Tycker att dom är helt ok. Så när jag läste om det i morse tänkts jag att det var tur att vi inte käkat sånna på länge.

Läste det om mrsa'n. Otäckt!!

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-31 12:44:53 följande:

Jag har flera namnförslag men bara ett som maken gillar och det är inte min favorit av dom namn jag skrivit upp. Vi kommer nog vänta med att "döpa" bebisen innan hon tittar ut så vi vet vilket namn somnpassar bäst. Med sonen hade vi tänkt Alex men när han kom ut passade det inte alls så vi tycker det är bäst att vänta. Men har flera gånger försökt få mannen att ge förslag på namn men han kommer aldrig på något säger han.

Tänker också att det nog är bäst att vänta endå tills bebisen är här.. Kanske blir lättare då att se vilket namn som kommer funka.

Alex, eller Alexander, tycker jag är fint!
  • larssonkaa

Det är kul med namn! Vilka fina förslag ni har allihopa! :) Ellis var också fint tycker jag!

Asagudar eller forn-nordiska namn över huvud taget kan vara superfint. Min sambos syster har redan en Loke och snart kommer en liten Hedda. Jättefina namn båda två!

Om jag får en pojke ska han i af i andranamn få namnet Ronny. Tycker egentligen att det är ap-fult, men det var min älskade pappas namn som dog för några år sedan. det skulle kännas bra att föra namnet vidare till kommande generation'

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-31 14:53:28 följande:

Buhu! BM vägrade både gynundersökning och hinnsvepning, hon ansåg att det oftast bara orsakade pinvärkar och plågor för mamman efter alla sina år som förlossnings-BM.

I vårt landsting får vi dessutom gå så långt som till v.42+3, jag är i v.40+6 idag :-/

Vad trist! Jag håller med Limaliie..! Och tycker att när man gått så pass långt så borde dom ju nästan som ren rutin kolla hur det ser ut där nere.. Vi får hålla tummarna och fortsätta hoppas att våra vill ut självmant och snart! Jag skulle bli galen om jag blev tvungen att gå över såpass mkt som 42+
  • larssonkaa

Igår kväll när jag skulle sova låg jag och roade mig med att göra en lista i huvudet över jag saknar med att INTE vara gravid:

- sova på mage

- lägga mig, på mage, på en filt i solen

- kunna böja mig ner & ta upp ngt fr golvet utan en j***a ansträngning

- resa mig ur soffan utan att stöna

- kunna sätta på mig och knyta skorna utan hjälpmedel

- klä mig efter vad jag vill ha på mig ist för att behöva välja ngt som bara passar (på sin höjd)

- kunna kramas, hånglas, sexas utan mage i vägen

- motionera ordentligt!

- raka muffen

- få dricka ett (eller två) glas med gott rött vin!

Har förmodligen missat hur mkt som helst men om ngn känner för att fylla på listan, varsågoda! ;)

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-31 16:49:18 följande:
    Ja jag tycker en gynundersökning iaf skulle gått men nix, tvära kärring :-/ men på överburenhetskontrollen 6/8 (på sjukhuset) kommer de kolla livmodertappen och göra UL samt ctg-kurva.
    larssonkaa skrev 2014-07-31 15:45:14 följande:

Vad trist! Jag håller med Limaliie..! Och tycker att när man gått så pass långt så borde dom ju nästan som ren rutin kolla hur det ser ut där nere.. Vi får hålla tummarna och fortsätta hoppas att våra vill ut självmant och snart! Jag skulle bli galen om jag blev tvungen att gå över såpass mkt som 42+

I värsta fall kommer ungen inte ut först en vecka innan sonen börjar skolan igen :-/ 11/8 borde bli senaste datumet om 42+3 gäller.
    Gick du över tiden med sonen också? Stackare, hoppas verkligen att du slipper gå så långt. Förstår om det känns motigt just nu :/
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida