Klago/gnälltråd för oss höggravida
Happy14 skrev 2014-07-26 10:34:07 följande:
Vet inte men det har inte blivit värre sedan igår så det kanske är något annat utslag, känns inget kli eller pirr i det heller, men jag har även fått skumma små prickar i händerna som jag haft i flera veckor nu, inbillar mig att det är herpes även där och att jag ska smitta bebisen så den blir jättesjuk och dör, har googlat halva natten.. Blir så trött på mig själv som alltid hittar massa skit och blir orolig och tror det absolut värsta... Har varit totalt hopplös sedan jag blev gravid, orolig för allt, så jag fick bli sjukskriven till slut.. Jag har alltid turen att råka ut för konstigheter, eller jag letar väl och hittar dem som ingen annan tänker på tyvärr..

Sådär är det ju, ju mer man oroar sig desto mer letar man efter tecken och då till slut så reagerar man på minsta lilla... Som att sitta och läsa om symptom till olika sjukdomar- till slut tycker man att allt passar in på en själv och man tror att man ska dö, typ!
Jag tror att jag har oroat mig fr dag 1! Först innan man passerat dom 12 första veckorna, sen dröjde det nog i af fram till typ v 25 innan jag började våga tro på att det faktiskt verkade som att det skulle komma en bebis.. Grejen är att jag tycker inte att jag är särskilt orolig av mig annars. Snarare tvärtom, "äsch det där är nog inget" typ så.. Men denna graviditeten har avslöjat sidor hos mig själv som jag inte visste fanns. Vill inte bli en skitnervös morsa som oroar dig för allt o ingenting....