Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Happy14 skrev 2014-07-26 10:34:07 följande:
    Vet inte men det har inte blivit värre sedan igår så det kanske är något annat utslag, känns inget kli eller pirr i det heller, men jag har även fått skumma små prickar i händerna som jag haft i flera veckor nu, inbillar mig att det är herpes även där och att jag ska smitta bebisen så den blir jättesjuk och dör, har googlat halva natten.. Blir så trött på mig själv som alltid hittar massa skit och blir orolig och tror det absolut värsta... Har varit totalt hopplös sedan jag blev gravid, orolig för allt, så jag fick bli sjukskriven till slut.. Jag har alltid turen att råka ut för konstigheter, eller jag letar väl och hittar dem som ingen annan tänker på tyvärr.. smile4.gif
    Sådär är det ju, ju mer man oroar sig desto mer letar man efter tecken och då till slut så reagerar man på minsta lilla... Som att sitta och läsa om symptom till olika sjukdomar- till slut tycker man att allt passar in på en själv och man tror att man ska dö, typ!

Jag tror att jag har oroat mig fr dag 1! Först innan man passerat dom 12 första veckorna, sen dröjde det nog i af fram till typ v 25 innan jag började våga tro på att det faktiskt verkade som att det skulle komma en bebis.. Grejen är att jag tycker inte att jag är särskilt orolig av mig annars. Snarare tvärtom, "äsch det där är nog inget" typ så.. Men denna graviditeten har avslöjat sidor hos mig själv som jag inte visste fanns. Vill inte bli en skitnervös morsa som oroar dig för allt o ingenting....
  • larssonkaa

Hoppas att munsåret eller vad det nu kan vara, ger med sig snarast möjligt. Har aldrig hört talas om ngt smittsamt som man skulle kunna få på läppar o händer..?!

• larssonkaa

Grattis July och my2girls!!! :) Gud så skoj! Hoppas bara att två bebisar idag inte behöver betyda 0 bebisar i morgon!? ;)

My2girls, kände på mig att jag skulle få se nästa gång du skrev något att din bebis kommit :) (vad jag önskar att jag kunde stå näst på tur!)

• larssonkaa

Happy14- du ÄR värre än mig! Blir ju trött bara av att läsa ditt inlägg.. Haha... Stackare!! Dessa hormoner gör de mest knepiga grejer med en. Bara att konstatera! Själv anser jag mig vara rätt så "hårdhudad", alltså inte särskilt blödig och det ska ganska mkt till innan jag gråter. Jag kollade på en film på fb om varför man inte ska lämna barn i varma bilar och jag GRÄT så tårarna forsade.. Tog säkert minst 10 min innan jag lyckades få hejd på det. Mitt i allt kommer min sambo och frågar vad jag gör och det enda jag lyckas hulka fram är att jag gråter och att jag inte vet varför..! Helt sanslöst! :)

• larssonkaa
    July skrev 2014-07-26 11:13:05 följande:

Här blev det bebis i tisdags, efter igångsättning 16 dagar över tiden. Tog två timmar innan värkarna kom igång, knappt fyra timmar senare var han ute, gick fort! Helt klart en positiv upplevelse med igångsättning! Sjukt mysigt att ha det lilla livet ute, men fy vad jobbigt det är. Sitter klistrad vid bröstet och vill bara sova på mig, tar inte till sig pappa på samma sätt så han kan inte avlasta än. Och brösten är så spänstiga att jag vill gråta, gör fruktansvärt ont när han ska äta, längtar tills det lägger sig... :) Och längtar efter att kunna kissa igen, aj aj aj aj aj! Jodå, man kan klaga efter förlossning också! Snart har ni era små hos er också, lycka till!!

Du är absolut välkommen att fortsätta gnälla av dig här, fastän din bebis har kommit :)
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-26 15:33:23 följande:

Grattis till er som fått era små äntligen!

Själv är jag övertygad om att bebis väntar ut svalare temperaturer för min skull smile5.gif hehe, kan ju alltid försöka se det ljusa i att inte behöva gå igenom en förlossning i detta värmeslag som råder.

Jag försöker tänka lite samma lika- att det kanske är bra att bebis stannar därinne tills värsta värmeböljan är över!?
  • larssonkaa
    Dasha skrev 2014-07-26 19:31:00 följande:

Hej alla fina mammor! Är det här man får gnälla av sig som höggravid? Hoppas det gäller inte bara fysiska besvär...

Är det normallt att vara extremt lättretlig och arg  på alla för det minsta lilla och väldigt lätt för att storgråta i tredje trimestern?

Jag är i vecka 34 nu. Hade underbart jämn humör tills för en månad sedan. Nu är jag jättearg på alla, grälar om det mesta. Känns som att alla är elaka.

svärmodern tänker inte alls att ställa upp och vara barnvakt under förlossningen, och jag kan inte släppa det. Vi fick inte låna bilen med konditioneringen för att åka hem (1,5 timmes resa i 35 graders värme, en höggravid och em 4-åring), fick veta om det för sent, hann inte åka tåget (skulle bli försent till barnkalas).

Går i taket när svärmodern säger sitt favorituttryck "det är absolut ingen fara". Ingen fara för henne, visst!

irit01, vilken otur med getingen! Det är väldigt många getingar här också, de gillar nog värmen smile4.gif

thefee, du är en hjälte! Jag la undan min cykel för 2 månader sedan. Men jag promenerar, när min dotter cyklar. Hon får väl cykla fram och tillbaka, om hon tycker att det är tråkigt att vänta på mig hela tiden!

Här får man gnälla på ALLT mellan himmel och jord! Skitskönt är det!

Och du är inte ensam med dåligt humör... Jag led av humöret första månaderna. På riktigt! Sen blev det bättre igen, fram tills här för några veckor sedan. Jag blir så irriterad så lätt, och grinigheten ska vi inte tala om! Jag stressar upp mig för minsta lilla. Minsta lilla motgång och jag vill bara gråta! (Se tidigare inlägg om att jag i vanliga fall inte gråter varken ofta eller lätt..) och jag hör ju själv hur jag låter- gnäller och gnatar. Nä fi fan! Det är inte kul varken för en själv eller för familjen. Stackars familj! Och min stackars karl, han har nog aldrig förr varit så tålmodig med mitt humör. Igår suckade han bara och sa "Gud så negativ du är!" Jag svarade att jag vet det. Och ett sammanbitet "förlåt då!"
  • larssonkaa

Hörni, vad tror ni om detta;

Har suttit och räknat efter, har nämligen länge undrat över bf-datumet jag fått. Har för mig att man först sa 1/8 & sen ändrade till 31/7. Men jag har länge haft en känsla av att det inte är korrekt och nu ikväll satte jag mig och räknade efter. Och enl MINA uträkningar så borde bf bli 4/8! Inte 31/7 eller 1/8!

Om jag räknar fr då jag gjorde första UL och hur långt gången dom sa då att jag var, så blir förlossningsdatum 4/8. Men varför står det inte det i min journal då? Det gör ju inget egentligen eftersom det står ett tidigare datum isåfall, men det vore ju värre om det var tvärtom! känns inte särskilt tryggt om man inte är noga med det?? Det skiljer ju endå 5 dagar på 31/7- 4/8 och det är långa dagar om man börjar gå över tiden tänker jag...

Får/ kan dom verkligen slarva på det viset? Eller är det jag som överreagerar (igen) och gör större väsen av det i mitt huvud än vad som är nödvändigt..?!

• larssonkaa
    Neithotep skrev 2014-07-26 23:20:56 följande:
    Men om rul gav det datum (31/7) så gäller det oavsett tidigare ul eller uträkningar :).
    Ja, det har du ju rätt i förstås..! Vi gjorde ett tidigt UL i v 12 och då sa dom att jag var i v 12+0. Det är det jag utgått från när jag nu räknat dagar.. Men sen gjordes ju RUL i v 18 och jag tror t om att det var då man ändrade datum fr 1/8 - 31/7 (stor skillnad..) :)

Jag förstod nånstans att det var mitt huvud som spökade med mig igen. Tacksam för svaret! :)
  • larssonkaa

Oroar man sig mer nu bara för att förlossningen närmar sig tro? man har gått och vara orolig för att det värsta kan hända i 9 månader och nu när man är så nära så blir oron ännu mer påtaglig. Jag blir så trött på mig själv och denna ständigt närvarande oro. Jag är inte såhär, EGENTLIGEN!

Ang min bf-uträkning- nu känner jag mig ju bara korkad! Det borde t om min hjärna och t om i detta tillståndet, ha kommit fram till själv, att det som sägs på RUL är det som gäller! Suck! Tack för att jag får uppta er tid med mitt dravel! ;)

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida