Klago/gnälltråd för oss höggravida
Det blev en Elin!â¤ï¸
3530g o 52cm lång.
Allt har gått bra. :)
Det blev en Elin!â¤ï¸
3530g o 52cm lång.
Allt har gått bra. :)
Pedalen: härligt att du gnäller av dig på nå vis! Jag hoppas att man kan få fortsätta gnälla av sig här fastän dom kommit våra små??! Vi är ju bekanta med varandras gnäll vid det här laget så det vore ju nice att bara kunna fortsätta när det behövs :)
Jag kan tänka mig att det måste vara helt galet med 2! Jösses.. En annan har ju verkligen fullt upp med en! Fast min flicka är än så länge väldigt snäll om nätterna. Antar att det är bra att du instruerar din man endå fastän jag kan tänka mig att det är frustrerande att behöva göra det. Men han kanske kommer in i det självmant snart?!
Äntligen kom den lilla krabaten! Värkarna startade 18:00; 14 timmar efter hinnsvepningen, och satte igång mer regelbundet vid 23, och 05:00 föddes vår son :)
19.36 kom vår dotter till världen <3
3560g och 51cm <3
Hej, hoppar in i denna tråd. Har bf idag och inget verkar hända:( Jag väntar mitt 11:e barn och är verkligen less på den stora magen. Hur är det för er andra? Är ni på övertid el har ni inte tiden ute än?
Igårkväll kom liten (eller ja 4470g var ju inte superlitet), efter att ha haft en lång latensfas öppnade jag mig från 5-10 cm på 1,5 h och pojken kom på två krystningar. Moderkakan var inte hel och jag fick åka ganska direkt på operation och sedan spendera natten på iva. Nu vill de att jag ska fortsätta fasta och jag är såå hungrig och törstig :-P.
Åh vad kul att se att det inte bara är jag som fortfarande är kvar här och "smygläser" ;)
Min lilla trollunge är 3 v och 2 dgr. Amningen går så mkt bättre än vad jag hade förväntat mig. Inga såriga bröstvårtor och inget som gör ont. Förra BVC-besöket hade hon gått upp 480gr på en vecka. Denna vecka hade hon gått upp drygt 300 gr. Sammanlagt ett kilo sedan hon föddes :D pappan här säger att jag måste ha dundermjölk i brösten. Hon är väldigt täppt i näsan och har vaknat de senaste nätterna pga det. Annars sover hon mest hela nätterna, kan vakna o gnälla lite men så fort jag lägger henne till bröstet somnar hon om. Härom morgonen sov vi till kvart över nio (hon är trött som sin mor på morgnarna!) :)
Nu blev det väldigt LITE gnäll från min sida.. Hoppas att det också är ok. Och hoppas att ni trötta, höggravida kvinnor här tycker att det är ok att vi är här och våldgästar tråden?!
Ja det är olika för alla med sovandet o ätandet ser jag. Just nu har jag en trött tjej som ändå ska ligga o jollra. Hoppas på o få lägga mig snart. Senaste tiden har det blivit vid två, halv tre o jag får säga jag blir bra trött då! :/
Ja säger som andra, ni höggravida får säga till om ni tycker vi ska skapa en egen nu grupp. ;)
Attention everybody! Jag saknar verkligen att ha någonstans att gnälla! Och folk i samma sits att utbyta erfarenheter med och många av oss här "känner" ju varandra lite vid detta laget :)
Är det verkligen ingen som känner sig manad att starta en fortsättningstråd? Tänker att man kanske både kan få gnälla och berätta hur mycket kärlek man har för sitt lilla liv.. (Ibland känner jag för att gråta när jag tittar på henne bara för att hon är så fiiin...!) ;)
Jag har varit så otroligt sugen på rödvin den här graviditeten! Och alkoholfritt sådant är inte gott ????
Här hemma är städning makens uppgift ???? Jag har nog att göra med tvätten! Han jobbar kväll den här veckan så mat och disk faller på min lott också. Sen städar jag lite också ibland, så stort hus, skulle inte funka annars.
Så där.. nu finns en ny tråd där det är fritt fram med klagan för oss med bebisarna utanför magen :)
www.familjeliv.se/forum/thread/73980199-klagognalltrad-for-oss-med-bebisar
Är så trött men är ingen vits att gå och lägga sig redan för då ligger jag ändå vaken halva natten oavsett om sonen är vaken eller inte.
Började fundera på det här med att tömma tarmarna innan förlossningen. Vissa skriver ju att nån/några dagar innan förlossningen startat så har dom blivit dåliga i magen för att tarmarna tömmer sig typ. Var det så för er innan förlossningen? Har inbillat mig att det ska vara så så nu väntar jag typ varje gång jag går på toa att det ska så och jag äntligen ska hitta ett tecken på att nått är på gång. Samma som med slemproppen eller lite blod på pappret, vad som helst typ! Börjar känna mig desperat fast jag intalar mig själv att jag är så lugn och ingen ide att hetsa upp sig för här kommer det ingen unge innan tidigast nästa helg.
Dessutom skrev jag visst i fel klago och gnälltråd...
Larssonkaa: hade hemska hemorrojder förra förlossningen och minns inte alls ifall jag bajsat dom närmsta dagarna innan dom satte igång förlossnignen då. Men blev inte heller bajsnödig under förlossningen. Den här gången verkar jag ha sluppit hemorrojderna sålänge jag inte låter mig bli hård i magen nu på slutet. Men trycket neråt har ökat väldigt mycket dom sista dagarna tycker jag och vissa gånger känns det nog som att dom är där när jag varit på toa.
Patricia Helena: grattis! Kom över till andra tråden nu ;) Måste bara fråga var ni köpt filten?? Den ser så mysigt ut och jag kan inte få nog av filtar! (Hon har redan typ 5 st men..)
Nu är hon äntligen här! 2,5 timme efter att dom speäckt hinnorns var hon ute! Det gick jätte fort och gjorde sju helvetes ont! Hade tryck neråt hela tiden så skulle gärna krystst redan vid 4cm men det går ju int ;) tog en timme att öppna mig från 4cm till helt öppen.
Hihi... Har skummat igenom de 10 första sidorna i förra tråden :D känns väldigt avlägset nu...