Klago/gnälltråd för oss höggravida
Nä nu får hon komma uuuuut!!! :/(
Snart, snart är det din tur! (Sen kan det få bli min tur) ;)
Nä nu får hon komma uuuuut!!! :/(
Inga nya bebisar än? :)
Min var så lugn där inne hela kvällen igår, oroväckande lugn. Men det har h*n tagit igen inatt istället.. Har inte fått många timmars sammanhängande sömn. Men inga tecken, alls, på att någon förlossning skulle vara nära! Konstigt, hade nästan mer känningar för en vecka sedan än vad jag haft nu de senaste dagarna...
Här så öndrar dom inte bf datumet om det inte skiljer mer än en vecka eftersom det inte är så stor skillnad på datumen. Skiljde 4-5dagar på ul när jag var gravid förra gången men det ändrade dom inte iaf eftersom det inte spelar så stor roll. Dom håller nog koll på en iaf med ul och kolla hjärtljuden vid varje bm besök så kände ingen panik över den saken :) här så går man till bm 1-2ggr i veckan domnsista veckorna innan bf och går man över så är det 2ggr i veckan om det inte är något speciellt :)
Pju, har krattat och huggit torkad lera i solen (!!) ett tag nu och är heelt genomblöt, jag får förstås skylla mig själv men jag måste ju få något gjort i sommar trotsv denna värme.. blir nog att uppsöka en sjö eller havet nu i eftermiddag och bara ligga i vattnet och svalka av mig..
Jag stirrar också blint på bfdatum trots att de två första inte kom ut självmant (bf +10, bf+17) men trean kom dagen innan bf så hoppet finns ju!
Dricker tre koppar hallonbladste om dagen nu, ska bli spännande att se om det har någon effekt!
Åhhh har potträning på gång och jag fattar inte hur jag ska få sonen att förstå att säga till innan han måste kissa. Nyss kissade han på golvet och jag blev så arg och lessen att jag började gråta. Han vet var pottan är och vi har satt upp en teckning som han får sätta klistermärken på och när alla klistermärken är på teckningen som jag gjort så åker vi till stan och han får välja en leksak som belöning. Räckar med att han ska vara torr när alla klistermärken är borta. Men just nu känns det förgäves när man börjar gråta för att han kissade på golvet det hör ju till liksom kiss i soffan och överallt typ.
Här syns inte ett ovädersmoln så långt ögat kan nå.... Vill också ha blixt o muller o massor med regn! Skulle t om kunna överväga att studsa runt en stund i regnet bara det ville hitta hit! :)
Ja idag har man inte mått så bra.. Den där värmen är mysig men tär på en så in i!!
Svalare ikväll så hoppas man får sova gott i natt!
Men får hålla med, hur ska man stå ut?!
20 dagar kvar nu.. Löjligt igentligen, men det är en annan sak nu när man är mitt i det o har gått så här länge så är man ju bra trött på det!!