Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Jag tror att denna desperata längtan efter att grav ska vara över är nödvändig för att man inte ska vara livrädd inför förlossningen.

Så länge man längtar slipper man kanske den största rädslan?

Fick en sån panik-klump i bröstet häromkvällen (försvann lika fort igen tack&lov) men hann tänka att tänk OM förlossningen inte går som den ska...??! Fast så får man ju bara inte tänka!

Jag har min sambo hemma på semester och hade nog hoppats att liten tänkt titta ut innan han ska tillbaka till jobbet. Men börjar ställa in mig på att det nog inte kommer bli så.

Jag måste säga att jag är imponerad över hans tålamod och lugn. Han är fullt införstådd med att det kan bli av närsomhelst egentligen och jag vet att han ser fram emot det hur mkt som helst. Men han verkar ta det rätt så cool endå och det är skitskönt!

Jag fattar att jag just nu förmodligen är det tråkigaste semester-sällskapet man kan ha.. Tjurig, trött, tung o jävlig o allt det där...

Nu blir det långt men jag ska snart avrunda.

Var tvungen att gå ut en stund häromdagen, jag var bara grinig och trött till bristningsgränsen & ville inte ta ut något på ngn annan i familjen. Efter en liten stund bara skickade han det försiktigaste sms'et; typ "gå inte för långt bara. Jag kommer om du vill det!"

Nä fy fasen. Är nog inte lätt att vara våra sambos i dagsläget.

Jag ÄR inte såhär hemsk och jobbig i vanliga fall! Usch så det låter när man skriver ner det... :O

• larssonkaa

July-

Jag har också mått väldigt bra egentligen fr typ v 14 och framåt. Första tiden kräktes jag konstant dock. Och var nå fruktansvärt lättirriterad..!

Men andra trimestern har jag mått bra! Lycklig och gravid och välmående. :)

Det är nu mot slutet som allt har börjat kännas så tungt och jobbigt. Märkte det nog först på att dåliga humöret kom tillbaka.. (För mkt hormoner kanske?) ;)

Hörni, måste fråga. Jag känner av sammandragningar som börjar göra riktigt ont.. Är det förvärkar då? Satt och målade i ett par timmar och kände det på allvar när jag reste mig upp och skulle fixa ngt att äta.

Om det är förvärkar, kan det bero på att jag tagit ut mig för mkt idag eller?

Har inte känt nå liknande innan...

• larssonkaa

Thefee- din beskrivning av strandad val är klockren! Exakt o precis så känner jag mig också!

Nej jag fattar inte heller hur någon, inte ens min käre sambo sen 9 år tillbaka, kan vilja ha sex med den här kroppen!?

Och skulle han nu vilja det så känns det mest som om han gör det för att vara snäll. Erbjuder sig för min skull typ.. Haha..

Här tror jag också att man går 14 dgr över tiden, därefter börjar man gå på koll varannan dag. Vet faktiskt inte hur länge till efter det innan dom sätter igång? Men 19 dgr över skulle säkert vara möjligt här.

Känns inget vidare faktiskt... Hemska tanke!

• larssonkaa

Ny dag nya möjligheter... ;)

Fortsätter på det gnälla temat bara för att jag behöver det.

Vilken jäkla natt det har varit!

Tog nog ut mig alldeles för mkt igår (envis som man är och vägrar inse sina begränsningar) och fick sd som gick över i molvärk i går kväll. Men det lugnade sig så fort jag lade mig ner & tog det lugnt. Men vid 5-tiden i morse vaknade jag av dom igen.. Gick upp men då försvann dom.. Somnade om men sov dåligt för dom kom tillbaka fr o till, fast svaga.

Upprop det har det känts som om liten därinne stundtals har fått tag i min hud fast inifrån och slitit och dragit... Annars brukar h*n alltid sova med mig på nätterna och börja leva om när jag vaknat.

Betyder molvärken nånting tror ni? 9 dgr till bf idag & eftersom jag är förstföderska är ju risken stor att inget är på g än.

Fler som upplevt detta??

• larssonkaa
    July skrev 2014-07-22 15:12:46 följande:

Barnmorskan på undersökningen fixade fram en plats på förlossningen så nu ligger vi här för igångsättning. Dem sätter igång med cocktails, precis fått andra dosen. Alla jag träffat hittills har sagt att det tar 1-2 dygn innan värkarna sätter igång, men har redan börjat komma.. Hoppas att det blir en snabbis och inte att det bara blir utdraget. :) Hoppas ni har det bra i värmen idag, idag är den faktiskt uthärdlig för min del, snart över!!

Åh, LYCKA TILL nu! :)
  • larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-22 17:25:01 följande:

Tror jag nått bristningsgränsen typ. Har varit inne HELA dagen med barnen och varit världens tråkigaste mamma. Men å andra sidan händer det nästan aldrig att vi sitter inne en hel dag...fast detta evigt dåliga samvete :-/. Klarar inte av att va hemma ensam meeeeeer! Vill ärligt tala bara lägga mig å gråta, tycka synd om mig själv. Samtidigt som ja tänker "skärp dig nu för f*n vad gnäller du över, finns folk som har det mycket värre". Dessa hormoner hahaha.

Stort lycka till nu med igångsättningen, skönt!

Jag känner också för att bara sätta mig rakt uppochner och storböla just nu...

Inget funkar, jag får inte nånting gjort, tycker det ser ut som skit här hemma o jag har halva spjälsängen kvar att måla (fan skulle jag ge mig på det där för?)

Och värmen.... :'(
  • larssonkaa

Har också gottat mig i massvis av förlossningsberättelser... :)

Kan vi inte säga att vi (i mån av tid & kommer ihåg osv) går in här när våra bebisar kommit och berättar lite om hur det gått?

Spelar ingen roll om man väntar nu i dagarna eller om ett par v, vore jättekul att se hur det går för er! :)

• larssonkaa
    RubyRed skrev 2014-07-22 18:15:41 följande:

En allvarlig fundering; hur tusan får man till det med mannen när man är en otymplig, smärtfylld elefant och sängen (som står i vardagsrummet = icke tillgänglig soffa) är ockuperad? Jäkla skit.. jaja, snart får vi flytta till vår lägenhet och vi får än en gång ett varsitt sovrum..

V. 32 bara och jag mår som en gammal röv. Svettig, plufsig, vattenfylld och med foglossningar som gör att jag vaknar och skriker om jag råkar vända mig i sömnen. Kan dessa veckor gå fort? Jag vill inte mer :/

Man får inte till det! Punkt slut! ;)

(Haha.. Nä jag är varken bitter eller frustrerad.. Knappt alls!) :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida