Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Limaliie skrev 2014-07-24 09:28:10 följande:

Idag vill jag gnälla lite över magen, hon sjunker inte ner det minsta och ligger så högt upp hon kan vilket gör att andas normalt är svårt. Dra djupa andetag....puh..svårt. Hur jag än sitter/ligger pressar magen på något otroligt så man nästan tror man ska kvävas ibland. Skrikandes

Vore ju trevligt om hon fixerade sig men hon verkar inte ha planer för det trots v 38+0 idag.

Sen värmen! Det är redan skitvarmt ute och INNE. Denna dagen kommer bli en plåga och imorgon stod det på smhi att det blir över 30 grader. Tackar!

Jag tror att din mage kommer att sjunka närsomhelst nu. Min sjönk typ (nästan i af) över en natt.

Det blev markant skillnad när den sjönk så håll ut! :)
  • larssonkaa

Berättade just för min sambo om den här gnälltråden. Han gör tummen upp och tycker att det låter som ett strålande initiativ.. haha.. Att vi har nånstans att gnälla utan att behöva involvera våra respektive! :)

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-24 13:36:38 följande:

Läste att det är ok att bada sålänge inte slemproppen gått så jag badade igår kommer troligen göra det ikväll också och i helgen eftersom det är så jäkla varmt!

Tycker min bebis rör sig mindre nu i värmen någon annan som känner så? Igår var det lugnare hela dagen oh lika hittills idag fast det annars brukar vara värsta partyt särskillt på kvällarna. Borde man åka in och ligga i kurvan för att kolla att allt är ok? Känns som man nojjar sig över allting. Antingen är det för livat i magen eller så känns det hel dött när man plötsligt kommer på att känna om det rör på sig något.

Jag har funderat i precis samma banor!

Upplever också att bebisen rört sig mindre nu i kanske 2, 3 dagar...sätter jag mig ner o tar det lugnt så känner jag att h*n rör sig därinne, men det är långt ifrån vad det brukar kunna vara.

Var hos BM igår på rutincheck och allt verkade bra. Dom säger ju att bebisen i magen INTE påverkas av värmen eftersom det regleras i kroppen på nå vis hur varmt den har det. Men jag tänker om det kan ha att göra med hur man själv mår i värmen??

Ang bad så tror jag inte att det är någon fara! Jag badar!
  • larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-24 13:57:19 följande:

Testa med en kall blöt handduk på magen, det kickar igång min unge i värmen. Även de små påverkas av hettan! Efter mina kallduschar brukar ungen ha disco i magen :-P

Vilken bra idé, det måste jag testa! :)
  • larssonkaa

Vad roligt att läsa lite mer om vilka ni är!

Jag är 30 år (säkert äldst här..?) och väntar mitt första barn nu. Bf om 7 dagar i morgon. (Låter bättre så än att skriva 8 dagar, denna dagen har typ gått ju) ;) Jag bor med min karl sedan drygt 9 år tillbaka i ett radhus i "en mellanstor svensk stad"..! :) har 2 bonusbarn som bor här varannan vecka, en flicka som fyller 11 till hösten och en grabb på 12. Dom var små när jag träffade deras far, 1,5 & 3, så det känns ju lite som att dom är mina OCKSÅ såklart! Och dom ser verkligen fram emot bebisen, speciellt tjejen. Hon älskar att hon ska få ett litet syskon och går och donar och möblerar om i bebisrummet, lägger fram bebiskläder och ligger breve mig på kvällarna och pratar med magen. Det är så jäkla rart så mitt <3 smälter..!! :)

Eftersom det är min första vet jag inte riktigt vad jag ska förvänta mig inför förlossningen. Försöker förvänta mig allt och ingenting. Kan bara hoppas att man kommer att förstå när det är dags att åka in och att allt ska gå bra. Längtar såå tills jag får ha min bebis i famnen!

• larssonkaa

Just ja- vet inte än om det är pojke eller flicka där inne. Vi hör till de få som låtit bli att ta reda på det..! Mer spännande så på nå vis! :)

• larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-24 19:36:52 följande:

P.s fräsch info sådär men tror min slempropp precis lossna. Den va helt brun (gammalt blod)

Då kanske det på riktigt är på gång nu då??! :) håller tummarna!
  • larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-24 19:47:53 följande:

Usch nu blir jag lite nervös, klarar jag en till förlossning?! Efter allt mitt gnäll så börjar jag med detta haha!

Sådär kände jag den kvällen jag fick förvärkar.. Ba " nä vänta nu, vet att jag gnällt massor men är nog inte riiktigt redo än i af!" Haha...
  • larssonkaa
    larssonkaa skrev 2014-07-24 21:12:55 följande:

Snart klar :) phpelwjU709924.jpg

Snyggt då med felvänd bild... Men alla vet väl hur en spjälsäng ser ut. Var mest lite nöjd med mig själv som orkade göra något ikväll och behövde "skryta" lite ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida