Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

RubyRed skrev 2014-07-22 18:15:41 följande:

En allvarlig fundering; hur tusan får man till det med mannen när man är en otymplig, smärtfylld elefant och sängen (som står i vardagsrummet = icke tillgänglig soffa) är ockuperad? Jäkla skit.. jaja, snart får vi flytta till vår lägenhet och vi får än en gång ett varsitt sovrum..

V. 32 bara och jag mår som en gammal röv. Svettig, plufsig, vattenfylld och med foglossningar som gör att jag vaknar och skriker om jag råkar vända mig i sömnen. Kan dessa veckor gå fort? Jag vill inte mer :/

Man får inte till det! Punkt slut! ;)

(Haha.. Nä jag är varken bitter eller frustrerad.. Knappt alls!) :)
  • larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-22 21:05:43 följande:

Sex? På allvar? Jeez... Vi har inte sexat på hur länge som helst. Jag har aldrig i mitt liv känt mig så oattraktiv som just nu, och bara tanken på att nåt skulle in där det känns som bebisarna är på väg ut är, tja, otänkbar... Får dessutom massa sammandragningar av all beröring Down there, och det undviker jag helst.
    Har varit hos bm idag, hon tyckte inte att jag klagade tillräckligt, hon tyckte jag borde klaga betydligt mer som tvillinggravid i vecka 36! :) Som om det skulle hjälpa liksom...
    Har haft massa sd både igår kväll och nu ikväll, det stramar och spänner och sticker i hela underlivet och känns verkligen som att ettan håller på att borra sig ut. Hoppas på förlossningsstart inom kort, men det vore väl för mkt begärt?

Det är samma här, känner mig bara så hemskt oattraktiv nu!

Själva tanken på sex kan ju vara fin, men att omsätta & få till det rent praktiskt. I den här värmen, med den här kroppen... Nej!

Tvillingar i v 36 måste vara ungefär liktydigt med en bebis i v 39? ;) dvs, tungt och jobbigt just nu.

Trodde jag hade känningar av någonting natten till idag, men bortsett fr att jag har lite ont i ljumskarna så har det inte hänt nå mer...
  • larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-22 20:19:11 följande:

Hoppar in!

Det lät hurtigt!

Själv typ släpar jag mig, vältrar mig eller möjligtvis rullar... ;)
  • larssonkaa

Jag har också 2 bonusbarn (sedan 9 år tillbaka, det här är min första egna, så att säga) & jag får också så dåligt samvete över att vara så trött och tråkig på deras sommarlov! Mina är stora (nästan 11 & 12) och förstår rätt bra tror jag, men det känns inget bra endå! :/ känns som att dom förtjänar så mkt mer än vad jag kan ge dom just nu...

• larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-23 11:34:08 följande:

Måste fråga, jag har haft massa sammandragningar igår och idag...dom gör inte ont men d kan spänna lite i livmodern/urinröret?. Vet inte hur detta ska tolkas då jag haft uvi pga GBS förut...orkar inte lämna urin för odling ÄNNU en gång då mina senaste 3 ändå varit neg. Har någon fått ökade SD innan förlossningen? Mina andra två förlossningar startade inte så här.

Är på BF -1 IDAG

Spännande! Det är säkert bara kroppen som förbereder sig. Och att det känns i urinblåsetrakten är ju inget konstigt egentligen... :) Natten till idag (& jag överdriver inte nu) har jag varit upp på toa över 10 ggr!! Känns som man ska kissa på sig när bebis rör sig men sen kommer bara några droppar på toa..

Drygt det där med uvi. Hade det i början av grav, sen har jag kollat 2 ggr efter det men då har det varit neg.

Jag har också mycket sammandragningar nu, framför allt om kvällarna. Har haft sd förut med men rtycker att dom blitt annorlunda på sista tiden. Hade även förvärkar i förrgår kväll men har inte känt mer efter det.

Din lill* kanske tänker titta ut snart :)
  • larssonkaa

Ååh... SUCK.. Här kommer dagens gnällattack;

Det är så stökigt hemma hos mig!! jag mår alltid lite psykiskt dåligt när hemmet inte är i skick. Värre nu när man tänker på att det kan komma en bebis närsomhelst!

Förra veckan gick jag runt här hemma och mös. Bebisrummet var i ordning och hemmet var nystädat och det kändes som att allt var redo & klart för bebis ankomst.

Hade tänkt att vi skulle skruva ihop spjälsängen igen och måla klart det sista på den nu ikväll. Men eftersom jag sovit typ 3 tim natten till idag så är jag toktrött & orkar inte! Vägrar låta sambon göra klart spjälsängen! Mitt projekt, då ska det bli som jag vill ha det....

Just nu känns ingenting här hemma redo för bebis ankomst längre :'(

(Sen vet jag att bortsett fr målningen så skulle det kunna bli fint här hemma på en timme. Men ORKA städa i denna värme då??!)

Bryter ihop och försöker släppa det! Kommer inte orka göra ngt ikväll och då är det väl onödigt att slå på sig själv och må dåligt över det.

Kan inte detta hemska, lättirriterade, bitchiga, gnälliga, hormonstinna humöret bara gå över nu? Låt mig bli glad o snäll igen, nu!!

• larssonkaa

Fattar inte varför dom där mellanrummen blir sådär när jag skriver..??! Inget jag gör medvetet i af.

Morrar.

• larssonkaa
    thefee skrev 2014-07-23 17:50:14 följande:

Åkte med sonen och simmade ikväll. Gud vad skönt att få svalka sig och kunna röra sig som en normal människa i vattnet! Riktigt skönt att slippa foglossningen och alla andra krämpor och känna sig lätt som en fjäder jämfört med annars. Skulle varit lite bättre om man kunnat simma lite mer och inte bara guppa på vid kanten för att hålla koll på sonen men det var iaf riktit skönt att få svalka sig och röra sig normalt en stund!

Låter verkligen helt underbart!
  • larssonkaa
    my2girls skrev 2014-07-24 08:21:31 följande:

Tydligen bara förvärkar.....

Ringde och fråga om det kunde dröja en vecka till? Bm sa: "jaaa det kan det göra".

Fy så retsamt då... Men du har ju i af börjat kännan NÅNTING. Du får försöka trösta dig med det! :) snart så... Här händer ingenting och jag försöker ställa in mig på att få en augustibebis.

Skönt att se att jag inte är ensam om att bli stressad av ett stökigt hem!

Alltså jag brukar ju ÄLSKA sommar & sol & värmen.. I vanliga fall! Ha en bra dag endå brudar!
  • larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-23 22:33:23 följande:
    Tre rastlösa ungar och ett hus med 13 rum är ingen rolig kombo... Plus renoveringsskräp på utsidan och på insidan, tvättstugan är översvämmad av tvätt... Suck... Blä.
    13 rum... Jösses! I jämförelse borde jag kanske inte klaga... ;)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida