Inlägg från: larssonkaa |Visa alla inlägg
  • larssonkaa

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Inga nya bebisar? Kände av lite molvärk när jag klev upp i morse. Men det gick snabbt över...

Har haft en bättre natt än på länge. Fönstren stod på vid gavel igår kväll och det har varit mkt svalare inne inatt än vad det varit på länge.

• larssonkaa

Var på gott humör när jag vaknade. Tänkte att idag ska jag äntligen ta itu med städningen. Men nu bara känner jag hur det dåliga humöret kryper tillbaka... Vill bara spotta & fräsa mot allt och alla. DET ÄR JU FÖR VARMT överallt o hela tiden!!! Kan inte storstäda i denna äckliga värme. Kan ju inte ens resa mig ur soffan utan att svetten dryper! Gaaah... Jag blir tokig på det här. Vaggar runt som en överviktig 80-åring och vill bara gråta!

• larssonkaa
    Happy14 skrev 2014-07-28 14:00:56 följande:

Prinsessan är här!!! Vaknade kl 7:00, trodde jag bara skulle på toa, ont i magen, kissade då kom det lite blod. Gick därifrån och vattnet gick, inga direkta värkar.. Duschade av mig och fick lite mensvärk, åkte in, i bilen fick jag första krystvärken, fick skita i att parkera bara rätt utanför dörren på fl., in i rummet av med byxorna och hon var ute på 15 min och fyra värkar... Var här på östra 8:15, hon är född 8:36... Det var lite av en chock men väldigt skönt!!!

Jösses! När hon väl bestämde sig för att titta ut gick det jäk***t fort med andra ord :D

Tusen GRATTIS till din prinsessa Happy14!! Vad kul!

Nu har det verkligen varit en bebis varje dag de 3-4 (?) sista dagarna. Nu kan det väl få bli min tur??!!! ;)
  • larssonkaa

Alla ni andra här som inte fått era bebisar, vet att vi gått olika långt, men kan inte alla skriva vilken vecka ni är i så har vi lite koll på varandra ;)

Jag är i v 39 (eller?) Bf om 3 dgr i af!

• larssonkaa
    Hjärta i norr skrev 2014-07-28 11:04:00 följande:

Nej, ingen unge på gång här heller! Hade BF i torsdags så övertiden är ju ett faktum men räknar med att det nog lär bli mer övertid innan denna unge behagar komma ut.. Skämtar med sambon om att ungen brås på honom och hans tidsoptimism smile5.gif

Men äntligen har vi fått svalare temperaturer här och i natt fick jag sova utan att ligga i en svettig pöl, hallelulja!

Din tur nästa gång kanske? :)
  • larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-28 16:46:40 följande:

Grattis Happy14!!!

Själv är jag i v 36+3, alltså vecka 37. Imorgon får jag veta om det blir igångsättning tidigare, annars är det 8/8 som gäller, så som värst är det 11 dagar kvar av denna graviditeten. Min sista ska tilläggas!

Ang det här med veckorna, jag har aldrig fattat varför man säger att man är i v 37, t ex, om man är i 36+ 4. Om man är i 36+ 4 borde man väl säga att man är i v 36?!

Vilken vecka är jag i nu när det är 3 dgr till bf, blir det 39?

Nu blev det här snurrigt kanske? ;)
  • larssonkaa
    mydevotion skrev 2014-07-28 17:58:27 följande:
    Jag har också 3 dagar till bf. Vi är i v40. Men rent tekniskt sett så är vi ju i 39+.
    Och Clara098, tack för svar.

Jag har nog hela tiden sagt att jag är i v 38 när jag är i v 38+ därav förvirringen nu på slutet.

Kul att vi har samma bf-datum. Var det inte en till här som också hade samma? Ska bli spännande att se i vilken ordning våra bebisar tänker kika ut... :)
  • larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-28 16:46:40 följande:

Grattis Happy14!!!

Själv är jag i v 36+3, alltså vecka 37. Imorgon får jag veta om det blir igångsättning tidigare, annars är det 8/8 som gäller, så som värst är det 11 dagar kvar av denna graviditeten. Min sista ska tilläggas!

Jag trodde att det var mer regel än undantag att man inte går tiden ut när man väntar tvillingar (för visst var det du som hade tvillingar där inne?) :) måste vara tufft och tungt tänker jag?!
  • larssonkaa
    Limaliie skrev 2014-07-28 18:03:37 följande:

Grattis happy Solig

Här blir det liiiite gnäll men ändå inte, var på förlossningen idag för bedömning inför igångsättning. Tappen håller på att mjukna och jag är öppen 2 cm men hon ville inte sätta igång allt än ändå. Fick dock en hinnsvepning som jag hoppas gör nån nytta. På fredag ska vi dit igen och få en svepning till.....

Så får hålla mig till tåls lite till, läkaren sa det är bättre o vänta lite så det blir så naturligt som möjligt för då går det oftast smidigare. Är ändå glad att jag är öppen 2 cm och det börjar hända grejer ...

Däremot värmen! PUH....jag svettas som en gris i ansiktet hela tiden....

Jag svettas också (mest) i ansiktet! Vaknar på nätterna och är sjöblöt fr hårbotten ner till axlarna...
  • larssonkaa
    Pedalen skrev 2014-07-28 19:34:47 följande:

larssonkaa: Vi sätts igång i v 38+0 om de inte kommit självmant då. Lite olika beroende på vilken typ av tvillingar det är, tvåäggs sätts oftast igång i v 40+0, medan våra är enäggs med gemensam moderkaka och därför sätts igång i v 38+0. Nu växer min lille väldigt dåligt, så ev behöver han komma ut och få lite näring tidigare så nu går vi på täta flödesmätningar och ctg, imorgon är det flödesmätning och om lillens flöde är sämre blir det nog tidigare igångsättning.

Du ska föda som vanligt? Inte ks? Är gravid med min första och har ingen superkoll på allt sånt här. Hade mest fått för mig att ks är vanligast när man föder tvillingar, men det kanske det inte är?

Häftigt med tvillingar!! :)
Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida