Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BIM September 2014

SecretlyMe skrev 2015-02-20 18:27:48 följande:

Jaa

Spännande! Hehe

Lär visa sig om några dagar
    Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    tillklaras skrev 2015-02-20 10:10:12 följande:

Jag har! Vi har Tuva som är tre, och vår änglason som blev 1 i dec

Okej hehe. Trode ett tag att jag är den enda som har :-P
  • Nostalgity
    Nostalgity skrev 2015-02-20 16:03:14 följande:

Testet igår fm var inte riktigt pos. Tog aldrig bild på de..men kände att jag kunde avgöra de själv.

Såhär ser stegringen ut?

Det första är i onsdags, det i mitten från i förrgår och det i går fm såg nästan likadant ut som i förrgår och det längst ner är från idag.

Kan äl skett igår kväll lr nu i morse?

Hade väldigt ont tidigsre och det kändes mer mera då jag satte mig ner etc.

Vad tror ni?

Hehe menade självklart att första testet är från i tisdags, det i mitten onsdags, lika starkt igår torsdag fm... Och det sista är från idag vid ca 14.
  • Nostalgity
    Pyret 85 skrev 2015-02-20 05:35:00 följande:

Ja jag har en son som snart fyller tio.

Har ni planerat 2an länge?
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-02-20 19:31:42 följande:

Det är ju lite dyrare. Ligger nog på mellan 250-350 beroende på var man tittar. Då får man med sju teststickor som ska räcka en cykel. Vet man hyfsat när man ska ha ÄL så kan man dryga ut det så det "räcker" två eller tre cyklar, men då är ju risken att man kanske missar ÄL om den kommer ett annat datum än man gissat. 

Aha hehe... Kan sträcka mig te 250;-.. Men känner att de inte är aktuellt att lägga ner så mycket mer pga att vi tar detta rätt avslappnat.

Denna månad använde jag äl stickor mest av nyfikenhet hehe
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-02-23 13:12:25 följande:

Här är äl nu över. Jäklar vilken värk jag hade i lördags! Vi fick till det fredag, två gånger på lördagen, igår och idag. Igår kollade jag tempen och den var på 37.0! Kan temphöjningen komma redan dagen efter ägglossning?

Imorse glömde jag tempa, gör det imorgon igen :) Känns verkligen positivt att ha prickat in optimalt! Nu är jag väldigt spänd fram till bim :D

Åh vad roligt att ni pricka in den totalt!

Jag håller mina tummar, det låter ju iaf lovande hehe

Vi lyckades ju iaf också pricka rätt bra!

Trotts att jag inte trode de, men äl inföll tidigare så de blev perfekt hehe

Kändes i livmodern igår en stund och idag har jag haft en molande men samtidigt stickande värk som går ut mot ljumskarna, kanske något som gräver sig in i livmoderväggen? Haha

När tänker du testa dig?
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-02-23 15:27:36 följande:

Tänker inte testa alls :p

Ser att vi har bim dagarna efter varann, ev samma dag.
  • Nostalgity
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Åh grattis Till sonen!

Jag har två kompisar varav ena födde i v 27+1 men barnet vägde bara 998g
  • Nostalgity
    carolinheiner skrev 2015-02-26 01:25:44 följande:

Nu har lilla Conrad kommit till världen. 20.50 den 25/2 föddes Conrad. 1050 gram tung vår lille kämpe. Just nu ligger han nere på neo å är i bättre skick än vad ja trodde. Han kan andas själv men för dåligt så han ligger i respirator så han inte överanstränger sig. Kl 14 började ja känna lite mensvärk som ja trodde va magknip. 1,5 timmar efteråt va dom så starka så ja fick en brikanyl spruta. 18.30 va vi nere på förlossningen å klippte cerklagen. Å 20.50 va han ute på 1 ordentlig krystvärk.

Just nu är ja världens sämsta mamma som inte vill ta till sig sitt barn. Klart de e normalt när allt går så snabbt å sen blev han bortkörd å vi ligger här uppe å han där nere. Allt e så overkligt :( en ny period med annat kämpande väntar oss.. Idag gick vi in i v 27(26+0).

Åh grattis Till sonen!

Jag har två kompisar varav ena födde i v 27+1 men barnet vägde bara 998g, och den andra födde i v 24+2 och det barnet vägde 830g. Idag är barnen friska och mår bra.

Jag har inte riktigt koll på vad ni gått igenom, men detta med att inte ta till sig sitt barn, kan jag förstå fullt ut. När jag fick min dotter, kändes det bara som att jag lånat henne.. Kände så en hel månad efter förlossningen. I mitt fall, blev de nog pga förlossningen.

Tror ju säkert att samhörigheten kommer för er, när ni får vara tsm mer!
  • Nostalgity

Är här och läser varje dag, men känns inte som att jag har något att tillföra Just nu. Väntar på bim 5e mars. Eller så testar jag på måndag.

Kan ju skriva lite symptom när jag ändå är på g här..

Morgonillamående.

Gråter för ALLT!

Det sticker, hugger, drar och molar då och då.

Känns som att jag har ömma bröstvårtor ibland ocksp.

Eller så är allt inbillning

Svar på tråden BIM September 2014