Inlägg från: Nostalgity |Visa alla inlägg
  • Nostalgity

BIM September 2014

Nästa bim 26/4. Äl 13/4....

Storebror 12/10 -08 Lillasyster 06/10 -12
  • Nostalgity
    Lizzie09 skrev 2015-04-05 23:06:27 följande:

Måste bara säga att Wow, vad Bisolvon har påverkat mina ÄL-flytningar! Från att knappt ha några överhuvudtaget till att ha rikliga och "perfekta" flytningar! Än så länge får metoden 5 av 5 i betyg och jag kommer fortsätta ta det runt ÄL om det inte tar sig denna gång!

Varför tar du bisolvon? Från vilken dag tar man detta?
  • Nostalgity

Länge sen någon plussade nu, i tråden? Menar inte att trampa någon på tårna, men verkar som att turen lite försvunnit ur GruppeN....känns lite trist.

Här är det lite fundersamt, som vanligt haha.

Kände på tappen igår morse..då kändes den mjuk och öppen, med trådigt sekret. När jag kände på den på kvällen så kändes den lite hårdare o stäng, fast med trådigt sekret.

Hade sex inatt, kände på den imorse igen å då kändes den lite öppen igen?

Enligt Appen o alla andra äl uträknAre så hade jag äl igår.

Någon av er som haft en sådan tapp men ändå haft äl? Känner mig väldigt förvirrad. Kan ju såklart ha fel om att tappen kändes stängd, också.

• Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-13 12:49:58 följande:

Förra månaden var det två dom plussade, men det blir färre plus allteftersom antal medlemmar i gruppen krymper.

Tycker det är jättesvårt att känna om tappen är stängd eller öppen. Däremot har jag lätt för att känna om den är hög/mellan/låg. Skulle tippa på att du haft ÄL igår iom sekretet.

Ja det är sant o logiskt hehe

Idag är den hög, bakåtriktad men inte helt stängd? Sekretet är som yoghurt,vått...fast inte rinnig.

Vet iaf att tappen var mer öppen i går morse än igår kväll, men att den brukar vara mer stängd än den är nu.

Tror du vi kan ha missat äl?
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-13 12:49:58 följande:

Förra månaden var det två dom plussade, men det blir färre plus allteftersom antal medlemmar i gruppen krymper.

Tycker det är jättesvårt att känna om tappen är stängd eller öppen. Däremot har jag lätt för att känna om den är hög/mellan/låg. Skulle tippa på att du haft ÄL igår iom sekretet.

Kan nog konstatera att äl varit nu.

Men om jag antar att jag hade äl igåR...dom säger att man är fertil dagen efter äl också,lr att man ska ha sex på äl dagen o dagen efter... Är inte tappen stängd dagen efter? Då är det väl för sent för alla att ha sex dagen efter äL?
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-13 16:52:59 följande:

Man säger väl att de fertila dagarna är dagen för ÄL samt dagarna innan. 

"När ägget har lossnat kan det befruktas upp till ett dygn. Men eftersom mannens sädesceller är befruktningsdugliga (lever) i upp till 72 timmar (i snitt), eller mer, efter ett samlag, kan kvinnan i praktiken bli gravid under en period av 4-5 dygn varje månad." - www.niomanader.se/fertil-nar-ar-man-mest-fertil/

Att man säger ska ha sex på dagen efter ÄL stammar nog från att man missta sig om dagen, både med eller utan ÄL-test. Flera av oss har ju bevisligen ÄL sekret i fler än ett dygn. Jag tror det är tänkt som en "säkerhetsåtgärd" för att absolut inte missa ÄL?

Då missa vi antagligen äl då då
  • Nostalgity
    SRMmamma87 skrev 2015-04-26 09:22:43 följande:

Nostalgity hur går det för dig? BIM idag?

Hej! Har haft lite brunt o lite rosa på pappret sen igår... Den har dock inte kommit igång ordentligt än. Så jag avvaktar hehe
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-05-10 12:50:19 följande:

Hur är det med alla som plussat i tråden? :) Är det någon/några som hänger kvar här?

Milie, NILE90, Ellonbellon för att nämna några? :)

Det börjar ju kännas hopplöst här. Känner inte riktigt att jag kan knyta an till andra här längre :( Vi är ju få nu som inte blivit gravida ännu och det är mycket sorg och förtvivlan här inne. Ibland tycker jag det är skitjobbigt att höra om andras graviditeter pga avund medan jag andra dagar tycker det är roligt att höra och tycker det är mysigt :)

För varje negativt test, för varje jävla mens så gräver sig gropen djupare. 13 jävla inprickade ägglossningar. Nä fy fan för det här!!

Finns ingen tröst i världen för nån av oss som inte blivit gravida ännu. För kämpar gör vi, varenda jävla månad, in och ut. Och även om man inte missunnar någon en graviditet är det svårt att lyckönska andra och vara glad för andras skull när detta är en tid man faktiskt måste tänka på sig själv.

Ibland blir man så arg och egoistisk när man ser andra gnälla över att det inte tog sig på första försöket, andra försöket eller tredje försöket när man själv ligger på över ett års försök.

Men allt man behöver är förståelse. För varandra, oavsett antal försök. Men visst svider det lite när man nonchaleras.

Aja, önskar alla gravida lycka till iallafall och jag önskar att vi icke gravida ska få bli det snart. Väldigt snart. Helst igår. Kram på er.

Känner igen mig i det du skrive, men jag får dåligt samvete när jag skriver här just pga att vi vill gärna ha barn men valt att inte tänka på deT. Vi använder inga tester lr försöker pricka in äl. Som nu, enligt Appen hade jag äl i fredags. Hade sex natten mellan ons-tors och sen idag.. Men bara pga att vi hade de begäret. . Inte en tanke på äl. Sådant ger mig dåligt samvete pga att t.e.x du, kämpar så dant för de! Ingen av oss har blivit gravida än, men vet inte om jag skulle "våga" skriva det här, om de händer..
  • Nostalgity
    SecretlyMe skrev 2015-05-10 14:20:25 följande:

För mig är det alltid en glad nyhet att få höra er andra lyckas. Mitt avund ska aldrig behöva påverka er andra.

Jag kämpar rent mentalt, men har lagt barnverkstan på hyllan. Jag körde ältest förra året och började tempa i februari/mars men slutade med det oxå. Denna gång, april/maj hade jag varken koll på temp eller flytningar. Jag lessnade och slutade efter min tempsäkning som då kunde ha varit äldipp. Testade mig enbart då jag hade sån enorm mensvärk i en vecka men hade ingen aning om var jag låg i cykeln just då.

Hoppas jag inte gjorde dig ledsen eller på något sätt fått dig att känna att du inte kan glädjas här inne eller dela med dig av något. Det var absolut inte mitt syfte. Kram på dig!

Nedå det är lugnt

Tror ju innerst inne att alla vi blir gravida förr lr senAre. Detta är mitt 8 lr 9e försök?

Sonen sa idag: mamma, kan du inte föda barn snart!? Jag vill ha en lillebror!

Haha, tror inte han är nöjd med lillesyster :-P
Svar på tråden BIM September 2014