BIM September 2014
Shit va jobbigt
Hur känner du
Jag vet varken ut eller in.
Kan dom se när den lilla blev till, vid ett tidigt ultraljud?
Shit va jobbigt
Hur känner du
Ok då förstår jag. Fan va jobbigt hoppas verkligen allt är ok O du kan behålla bebisen O den e helt frisk O du med. De måste ju hjälpa dig med beslut genom hcg blodprov ultraljud etc.
Nostalgity, hör av dig så fort som möjligt till gyn/läkare och förklara hur det ligger till. Om det finns någon möjlighet att göra ultraljud. Annars kan de säkerligen hjälpa dig vad gällande dagar, när ägglossning troligtvis skedde och ev befruktning.
Hur skulle medicinen skada ev embryo? Eller ägg? Även om du blev befruktad vid medicinering så har inte det befruktade ägget någon koppling till ditt blod. Det får det först i v 6, har jag för mig. Före dess lever den på gulkroppen (om jag inte minns fel). Är du säker på att läkaren inte menade att du inte får ta medicin när du ÄR gravid? Hoppas det går bra för dig!
Var på toa nyss, färskt blod. Vad kan det betyda?
Varit gravid flera ggr och aldrig fått något blod.
Det kan betyda missfall.. Har du ont? I värsta fall blev du gravid under medicinering och kroppen märker det på att celldelningen inte funkar som den ska och därför stöter ut det.
I bästa fall är det en ofarlig blödning, eventuellt pga sköra slemhinnor. Har ni nyligen haft sex, så att det kan vara ett samband? Annars är det bara vänta och se :/ Hoppas det går bra <3
Hejsan. Hur säkert är ett ul? Fick en tid nästa vecka på tisdag. Kan dom se vilket som ledde till vad, när det är ev 4 dagar emellan?
www.niomanader.se/ultraljud/
Vad det står där är att ul inte är hundraprocentigt och att de kan se ev befruktning med ett spann på 10 dagar. De mäter och ser på ett ungefär, men helt hundra är det inte.
Hejsan tjejer. Har varit inne varje dag o håller koll på er, ni är så otroligt starka som kämpar för ett barn såhär lång tid.
Detta barn kämpade vi för, tog totalt 18 försök tills det lyckades. Dock inga utredningar, tester etc.
Ni kommer också lyckas! =)
Idag är dagen D, jag har ett VUL. Då får vi veta om vi får behålla det som gror lr om jag måste ta bort det. Jag är SÅ nervös! 5+5 idag om jag räknar från mensens första dag. Hoppas på att hon ger ett klokt svar bara!