-
pm at dig! går det inte att skicka bilder via pm`förresten?SecretlyMe skrev 2015-10-26 18:43:29 följande:Välj det som känns bäst för dig :) -
förresten tjejer...en sak jag undrar över. Hur vågar ni bli gravida med den osäkra sitsen sverige är i idag? är ni inte oroliga över att ha ett småbarn i ett land där det ev. kan bli krig i?
Det är den tanken som slagit mig den senaste veckan och får mig att inte vilja ha fler?
-
Är antagligen gravid på nytt! plussade igår. Efter en del spekulerande så måste jag blivit gravid runt den 11.e okt. Bf blir då den 2a Juli.... dagen efter min 27års dag!
Denna gång utan mediciner och vi får behålla det!! =D
Ska dock ringa barnmorskan som får göra ett ul och konstatera att detta är en ny graviditet.

-
Får jag vara fräck o fråga..rester efter vad? trodde jag hade koll här heheFruA78 skrev 2015-10-27 17:41:20 följande:Jag har bim 31/10
Är på dag 10 efter insemination och 12 dagar efter otriville sprutan och fortfarande plus på gravtest. Vet att den kan ge falskt positivt upp till 10 dagar så vet inte vad jag ska tror. Kan vara rester kvar men hoppet finns. Testade igår morse och trodde att det skulle vara negativt men det var svagt positivt. Imorse var det samma styrka som igår. Skulle inte ha testat för nu är det jobbigt men samtidigt så vill jag veta hur kroppen reagerar på otriville om det inte skulle funka denna gång.
-
tack för alla grattis! =)
Fick tid för VUL imorgon kl 10:45.
Får hoppas på att dom inte ser något, isf är det en ny graviditet eftersom jag är i vecka 4+3 imorgon då bara. Eller hur lite ser man i den veckan? knappt någon hinnsäck lr vad de heter va? hehe
-
Får hoppas att de bara syns tjocka hinnor då då =) då stämmer det med mina uträkningar hehe. Ska även fråga om hon kan ta järn-värde på mig, då jag blödit i 32 dagar nu. Jävligt less på de!Pyret 85 skrev 2015-10-28 06:30:23 följande:Jag gjorde vul i v.5 och då sågs bara tjocka hinnor och det gick inte avgöra om det va pga graviditet eller mensen som va på g. -
Det blödde i 14 dagar, sen hade jag uppehåll mer lr mindre i 8 dagar...sen började det igen på en fredag. Måste blivit gravid på söndagen efter. Eftersom jag i stort sett blött konstant sen aborten så var min sista tanke en ny graviditet.Pyret 85 skrev 2015-10-28 08:37:50 följande:Men usch för att blöda så länge. Har det fortfarande inte slutat efter aborten? Vilket fall så håller jag tummarna för dig!
Men jag blöder iaf 1-2 bindor per dag, varierande rosa och brunt blod. Blödde även vid förra graviditeten, men känner att det börjar bli för mycket nu =/ -
Den 7e okt.eagle87 skrev 2015-10-28 10:46:17 följande:När hade du äl? Sen första blödningen. Minns att du la upp test
-
Blev inte klokare av dagens vul. Hon såg rester av graviditeten som varit, ingen ny...vad hon såg iaf.
Gjorde urin och blodprov, graviditetstestet visade ett klart tydligt rosa +! Så hon sa "ja, du är definitivt gravid iaf"
I onsdags förra veckan på återbesöket efter aborten så var testet så svagt att hon skrev neg.
Ska tillbaka imorgon och fredag och göra ett till blodprov... Mäta hcg, se vilket håll det går åt. Går det neråt så blir det skrapning nästa vecka.
Men eftersom graviditetstestena blir starkare så borde de väl vara en väldigt ny graviditet?
-
Blev dag 13eagle87 skrev 2015-10-29 09:33:32 följande:Ja menade vilken cykeldag efter aborten??
Om man räknar aborten som "mensens första dag"