• Jennie1987

Pco och sköldkörteln

Hej på er alla starka tjejer som kämpar!

Tänkte kolla härinne om det finns fler som slåss mot Pco (s) och samtidigt har underfunktion i sköldkörteln (hypotyeros)?

Jag är själv född utan sköldkörtel och har ätit Levaxin i hela mitt liv.
    Har försökt bli gravid med min man i flera år, utan framgång.
    Jag tror ju såklart att alla kroppens hormoner hänger ihop, och väntar nu på att endokrinologin ska höra av sig och förhoppningsvis få en tid till dem och få ordentlig hjälp.

Jag äter LCHF, som min gyn har rekommenderat, och då mår jag så bra som jag vet att jag kan må. Viktnedgången är ett stort plus!

Finns det flera som jag? Som har problem med sköldkörtel och dessutom mensrubbningar/ägglossningsproblem?

• Svar på tråden Pco och sköldkörteln
  • Hannama88
    engsan skrev 2016-12-13 07:10:44 följande:

Stort grattis :)

Själv är jag äntligen gravid, vecka 10! Känns som att tiden står still! Fruktansvärt illamående hela dygnet i princip, men vad gör det, om detta nu får gå hela vägen!

God jul till dig och killa killen i magen!

Grattis!

Jag mådde också riktigt illa i början. Släppte och gick över i hunger runt v14 :)

Håller tummar och tår att allt går bra för dig :)
  • engsan

Vart på ultra nr 2 och lyckan är total!
    En fin liten krabat på 4,2 cm utövade akrobatik i magen på mig!

Nu kan jag tro på detta och fira julen glad och lycklig!

Stor kram till er och hoppas ni får en fin jul så hörs vi nästa år igen :)

• Gweny
    engsan skrev 2016-12-22 14:53:39 följande:

Vart på ultra nr 2 och lyckan är total!

En fin liten krabat på 4,2 cm utövade akrobatik i magen på mig!

Nu kan jag tro på detta och fira julen glad och lycklig!

Stor kram till er och hoppas ni får en fin jul så hörs vi nästa år igen :)

Så underbart slut på detta år och vilket härligt 2017 att gå in i och härlig tid framför dig!!

Verkligen glad att du/ni äntligen lyckades med.

Som vi kämpat länge!
  • Gweny
    Hannama88 skrev 2016-12-12 23:33:03 följande:

Liten uppdatering.

Varit på ultraljud och vi kommer få en son!

V.21 nu och lillen verkar trivas bra där inne, sparkar och lever rövare.

Stort grattis till er som lyckats sedan sist jag skrev, och ni andra, ge inte upp! Det är så värt kampen.

Grattis till killen i magen! Nu kommer veckorna rulla på snabbt, händer mycket. fram till sista dagarna, då går det långsamt igen.
  • engsan

Igår på morgonen hade vi samlag för första gången på väldigt länge då jag mått så dåligt så det har inte vart aktuellt förän nu!
    Sent på kvällen fick jag en liten blödning i trosskydd. kommer inget nu. Kanske lite svagt svagt svagt brunt på pappret när jag går på toa.
    Inte mer ont i magen än vanligt.
    Borde jag ringa och få detta uppkallat eller ska jag anta att det beror på sköra slemhinnor/livmodertappen som började blöda när vi inte haft sex sen typ början på november? Blir ju lite orolig! Tacksam för råd

• Hannama88
    engsan skrev 2017-01-07 15:08:40 följande:

Igår på morgonen hade vi samlag för första gången på väldigt länge då jag mått så dåligt så det har inte vart aktuellt förän nu!

Sent på kvällen fick jag en liten blödning i trosskydd. kommer inget nu. Kanske lite svagt svagt svagt brunt på pappret när jag går på toa.

Inte mer ont i magen än vanligt.

Borde jag ringa och få detta uppkallat eller ska jag anta att det beror på sköra slemhinnor/livmodertappen som började blöda när vi inte haft sex sen typ början på november? Blir ju lite orolig! Tacksam för råd

Det är väldigt vanligt att det blöder lite vid sex pga slemhinnorna. Så länge det inte håller i sig eller gör ont är det ingen fara. Om det kommer mer färskt blod lan du ju ringa bm men har det slutat är det nog lugnt :)
  • engsan
    Hannama88 skrev 2017-01-07 15:14:32 följande:
    Det är väldigt vanligt att det blöder lite vid sex pga slemhinnorna. Så länge det inte håller i sig eller gör ont är det ingen fara. Om det kommer mer färskt blod lan du ju ringa bm men har det slutat är det nog lugnt :)
    Tack för snabbt svar och jag tänker som dig! Men man blir ju fundersam ändå!
    Har ju några fördröjda missfall i bagaget så blod även om det är lite så är det liksom fruktansvärt ångestgivande att se det!
    Men det mest troliga är ju ändå att allt är bra. Hoppas jag!
  • Hannama88
    engsan skrev 2017-01-07 15:28:55 följande:

Tack för snabbt svar och jag tänker som dig! Men man blir ju fundersam ändå!

Har ju några fördröjda missfall i bagaget så blod även om det är lite så är det liksom fruktansvärt ångestgivande att se det!

Men det mest troliga är ju ändå att allt är bra. Hoppas jag!

Precis! Man blir orolig även om man någonstans vet att det är normalt och ingen fara. Mammaoro följer som ingen logik, den bara finns där.
  • engsan
    Hannama88 skrev 2017-01-07 16:49:07 följande:
    Precis! Man blir orolig även om man någonstans vet att det är normalt och ingen fara. Mammaoro följer som ingen logik, den bara finns där.
    Ja fast jag känner ju oro för att jag inte vet om det är ok, utan kan ju bara anta att det är det. Blod har ju tidigare visat sig vara negativt fast det även då hade kunnat vara normalt. Så erfarenheten gör mig tveksam. Men jag försöker ju tänka vad som är mest rimligt i detta fall. Har ju två ultaraljud som visat på att allt är ok. Så måste ju anta att det inte är en slump att blodet kommer samma dag som vi gjort "det" ! Nåja nu måste jag försöka släppa det! Hade ju inte gjort något med en kontroll nu inom kort. Måste nu vänta till rutin ultra!
  • Traska
    engsan skrev 2017-01-07 18:45:53 följande:
    Ja fast jag känner ju oro för att jag inte vet om det är ok, utan kan ju bara anta att det är det. Blod har ju tidigare visat sig vara negativt fast det även då hade kunnat vara normalt. Så erfarenheten gör mig tveksam. Men jag försöker ju tänka vad som är mest rimligt i detta fall. Har ju två ultaraljud som visat på att allt är ok. Så måste ju anta att det inte är en slump att blodet kommer samma dag som vi gjort "det" ! Nåja nu måste jag försöka släppa det! Hade ju inte gjort något med en kontroll nu inom kort. Måste nu vänta till rutin ultra!
    Jag tror inte att det är någon fara, men jag förstår din oro och hade nog övervägt att kolla upp det, mest för att kunna släppa det. Kan du inte kolla om du kan få göra KUB? Det erbjuds alla i mitt landsting så jag har gjort det mest för ultraljudets skull.

Jag kände mig lite öm mellan benen, tittade efter med spegel och kände försiktigt med ett finger, det lilla började jag blöda av. Har hänt flera gånger så nu vågar jag inte känna mer. Slemhinnorna är nog ganska känsliga just nu. :)
Svar på tråden Pco och sköldkörteln