Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

Ska på vul idag 12 så kan gyn förhoppningsvis se ifall det varit äl ännu, hoppas :) lycka till själv!!!
Hej, jag följer gärna också med er. Har precis avslutat min 1a kur med pergotime. Blodprovet nu efteråt visade på ägglossning, men tyvärr så verkar det inte ha tagit sig, har långa och orgelbundna cykler, så får se när mensen kommer.
Vi har försökt i 1,5 år, efter 1 år lyckades vi oväntat och spontant att bli gravida, men slutade tyvärr i ma, så var väldigt tufft. Jag har barn sen innan, men med en annan man.
ska nu köra 3 kurer totalt med pergotime, sen blir det annars ett nytt möte med min gyn, se vad hon planerar isåfall. Dem har nämnt IVF, så får väl ha det i åtanke i värsta fall.
Var på vul idag på cd 18 och hade en äggblåsa på 23 mm, trodde att jag redan haft ägglossning men tydligen inte....gyn trodde på ägglossning när som helst så hoppas hon har rätt. Nu blir det mysa på idag och torsdag och sen bara vänta....ska även gå till vårdcentralen om 1 vecka och ta blodprov för att se ifall progesteronet har ökat, spännande!!!
Hoppar in eftersom jag fick recept på pergotime idag. Är på cd 37 och brukar sällan ha längre än 38 dagar så jag hoppas mensen kommer snart. Men känns också väldigt nervöst, är framför allt rädd för psykiska biverkningar eftersom jag brukar reagera starkt på hormoner (testade p-piller en gång i tiden, har ofta jobbig pms osv). Har det varit jobbigt för er?
Hoppar in eftersom jag fick recept på pergotime idag. Är på cd 37 och brukar sällan ha längre än 38 dagar så jag hoppas mensen kommer snart. Men känns också väldigt nervöst, är framför allt rädd för psykiska biverkningar eftersom jag brukar reagera starkt på hormoner (testade p-piller en gång i tiden, har ofta jobbig pms osv). Har det varit jobbigt för er?
Hallå!
Tog min första pergo idag efter att ha ätit primolut.
I början av året förlorade vi våran dotter i v22 och sen dess har det inte funkat. Påbörjade utredning i augusti där jag då fick veta att jag har pco.
Om 1v ska vi tillbaka och göra ultraljud och håller verkligen tummarna för att det här ska funka.