Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Kul att vi är så många som följs åt :) Min värk i magen har nästan klingat av nu under natten, undra om det betyder att äggblåsan har spruckit?! Vi ska försöka mysa till det ikväll i alla fall för säkerhets skull och sen hoppas jag att det tagit sig.
hej!
exakt så känner jag med nu...VILL att mensen ska komma så vi kan starta någon gång:) sist var min cykel 40 dagar...så har nog lite vantan kvar...
vad kan man få för biverkningar då?
Följer gärna också! Ska börja min första kur Pergo på lördag efter 1 års försök till bebis. Har inte haft ägglossning alls som det verkar och sedan ett halvår tar jag Norprolac mot högt prolaktin. Har flera gånger varit på väg att skita i allt, sluta med alla försök...men jag har inga egna barn och det är liksom sista chansen nu eftersom jag bara har några år till 40. Ska bli spännande att se hur det går nu!
Jag har ätit två kurer (enkeldos) och tycker nog inte jag haft några speciella biverkningar, kanske något mer huvudvärk men annars har jag mått som vanligt. Så man behöver inte få några biverkningar...
Men nu runt ägglossning har jag däremot haft rejäla känningar, haft ont i magen sen i torsdags/fredags förra veckan och först nu har det släppt lite. Ett tag gjorde det ont så fort jag satte mig ner eller kröp ihop....nu är jag nog mest lite mör i magen. Ska verkligen bli spännande att se vad som händer om drygt 2 veckor när det är dags att testa...
Hej!
Följer gärna er här och ser hur det går för er.
Min läkare har pratat om att sätta in pergotime, men vi skall avvakta åtminstone till nästa mens. Har mens nu! Ska dit 23/9!
Kram
Jag har ätit två kurer (enkeldos) och tycker nog inte jag haft några speciella biverkningar, kanske något mer huvudvärk men annars har jag mått som vanligt. Så man behöver inte få några biverkningar...
Men nu runt ägglossning har jag däremot haft rejäla känningar, haft ont i magen sen i torsdags/fredags förra veckan och först nu har det släppt lite. Ett tag gjorde det ont så fort jag satte mig ner eller kröp ihop....nu är jag nog mest lite mör i magen. Ska verkligen bli spännande att se vad som händer om drygt 2 veckor när det är dags att testa...
Tack! Var så längesedan nu! Kommer ju över en ibland att man hade haft en snart 1åring:/
Hoppas du inte känner av för mycket biverkningar! Är ju redan mycket som det är!!! För OSS ALLA!:)
Är mest orolig för nedstämdhet, ångest, oro m.m. för det kommer och går tillräckligt ofta ändå i form av jobbig pms. Illamående och i värsta fall kräkningar vore inte heller så kul när vi ska ut med jobbet.. Annat som blodvallningar, sömnsvårigheter och huvudvärk kan jag hellre stå ut med.
Beklagar ditt missfall förresten. Måste vara fruktansvärt :(
Då börjar vi nästan samtidigt (jag på söndag). Håller tummarna för dig!