Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej på alla!
Jag hoppar gärna in här. Jag tog första tabletten idag på kur 3 efter en månads uppehåll från pergotime. Känner igen några från andra trådar :)
God morgon, får man vara med här?
37 år gammal, överviktig, försökt bli gravida i 2 1/2 år (räknar dock 1 1/2 år eftersom man måste ge kroppen tid efter P-sprutan). Första gemensamma, mitt fjärde (har tvillingkillar och en äldre dotter), mannens andra. Gick på P-spruta i 16 år med avbrott för graviditeter, har efter det ingen ägglossning, och mens ungefär varannan månad. Fick tidigt missfall i maj, efter det ännu mer krångel med hormonerna.
Progesteron värdet förra månaden 1,2 östrogenet var dock över 200, så åt kur Primolut-Nor för att få igång mensen, som följdes av kur Pergotime 50mgx2 (dubbel dos direkt). Hade jätteont i magen och ryggen dag 3 och 4 på Pergon, men känner ingenting just nu, skulle väl snarare vara att jag mår bättre än vad jag gjort på ett bra tag. Men inga andra biverkningar än, man funderar ju på om det har hänt något alls.
Imorgon VUL för att kolla äggblåsor, hoppas hoppas hoppas!
Har aldrig haft problem att bli gravid tidigare trots vikt, åldern kanske?
solros>> uch ja verkligen mycket som ska till för det ska bli något. man inser vilket mirakel det faktiskt är. Men hoppas det ägget som var 16 blir lagom stor och släpper fint sen. ![]()
tycker det är så orättvist att män (oftast) kan bli pappor i hög ålder, medan våra chanser sjunker så tidigt med åldern och annat emot oss...
God morgon, får man vara med här?
37 år gammal, överviktig, försökt bli gravida i 2 1/2 år (räknar dock 1 1/2 år eftersom man måste ge kroppen tid efter P-sprutan). Första gemensamma, mitt fjärde (har tvillingkillar och en äldre dotter), mannens andra. Gick på P-spruta i 16 år med avbrott för graviditeter, har efter det ingen ägglossning, och mens ungefär varannan månad. Fick tidigt missfall i maj, efter det ännu mer krångel med hormonerna.
Progesteron värdet förra månaden 1,2 östrogenet var dock över 200, så åt kur Primolut-Nor för att få igång mensen, som följdes av kur Pergotime 50mgx2 (dubbel dos direkt). Hade jätteont i magen och ryggen dag 3 och 4 på Pergon, men känner ingenting just nu, skulle väl snarare vara att jag mår bättre än vad jag gjort på ett bra tag. Men inga andra biverkningar än, man funderar ju på om det har hänt något alls.
Imorgon VUL för att kolla äggblåsor, hoppas hoppas hoppas!
Har aldrig haft problem att bli gravid tidigare trots vikt, åldern kanske?
Kul att vi blir flera här!
välkommen nya!
Nu har jag tagit första tabletten i 2a kuren, får vi se hur det går denna gång.
skinny mie>> har också liknande situation, några år yngre bara. Har dem även kollat din mans simmare? även om han har barn sen innan, så kan det ju ha hänt något på vägen.
Tack allesammans!
Solros78; Håller tummarna för att vi lyckas nu då :) .
Gweny; nej de har inte kollat min man, de tyckte inte det behövdes eftersom mina värden ligger så konstant lågt, och den enda månaden jag lyckades ha ÄL (i maj) så blev vi gravida men med mf som resultat, återigen för att mina hormon värden är låga.
Men jag antar att det kanske blir så om vi inte lyckas nu.
knytetsmamma>> nä, dem gör inget vul vid enkelkurer här. Hoppas du får ett fint plus om några dagar nu!
Skinny mie>> hoppas du får ordning på hormonerna och det kan ta sig snart igen då. Frusterande när kroppen strejkar, jag har själv PCO och Hypotyreos att brottas med.