• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 21:16:45 följande:
    Jag är på cd 8 idag så sista tabletten imorgon. Oroar mig för att äl ska komma när den "brukar", dvs runt dag 10-11, eftersom det då blir helt galet med vul på tisdag och inget sex innan dess.
    De flesta får, enligt bipacksedeln, ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten så förmodligen får du inte ägglossning redan då. Håller tummarna för det i alla fall.
  • Sophie16

Hur svarar ni på varandras inlägg? Hjälp jag är helt ny på sidan. Solros du får gärna uppdatera oss efter helgen. Jag håller tummarna!!

• Solros78
    Armin15 skrev 2014-09-12 22:24:11 följande:

Hur svarar ni på varandras inlägg? Hjälp jag är helt ny på sidan. Solros du får gärna uppdatera oss efter helgen. Jag håller tummarna!!

Använder du familjeliv via en app eller via datorn?
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 21:21:03 följande:
    De flesta får, enligt bipacksedeln, ägglossning 4-10 dagar efter sista tabletten så förmodligen får du inte ägglossning redan då. Håller tummarna för det i alla fall.
    Jo jag har läst det så jag hoppas verkligen det stämmer!
  • Gweny

Häpp, nu ikväll så kom starten för kärringen, som nog kommer igång ordentligt imorgon.   ännu ett försök åt fanders.... suuuck. 

• Solros78
    Gweny skrev 2014-09-12 23:06:32 följande:

Häpp, nu ikväll så kom starten för kärringen, som nog kommer igång ordentligt imorgon.   ännu ett försök åt fanders.... suuuck. 

Neej, vad trist! Kram till dig i eländet!
  • Sophie16

Faaaaan va trist!!jag hade verkligen hoppats på dig - ett hopp för oss andra ! Oh snälla Gud kan inte vi alla plussa ungefär samtidigt o lyckas behålla fostret hela graviditeten ut OCH ta ut mammaledighet tillsammans???

Hmm va många steg det är tills babyn är ute

enligt vår gyn skulle vi planera samlag fred lörd söndag. Min man blev tvungen att jobba jour efter sin arbetsdag - vi missade hela dagen idag. Jag e så ledsen. Tror ni det spelar stor roll?

Ja jag skriver via iPad. Hmm är det därför det inte går??

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-09-12 23:06:32 följande:
    Åh nej.....jag som hade hoppats och trott på dig. Men i så fall har du ju en kortare cykel än du brukar och det är väl i så fall positivt.
    Armin15 skrev 2014-09-12 23:30:29 följande:
    Faaaaan va trist!!jag hade verkligen hoppats på dig - ett hopp för oss andra ! Oh snälla Gud kan inte vi alla plussa ungefär samtidigt o lyckas behålla fostret hela graviditeten ut OCH ta ut mammaledighet tillsammans???
    Hmm va många steg det är tills babyn är ute smile4.gif

enligt vår gyn skulle vi planera samlag fred lörd söndag. Min man blev tvungen att jobba jour efter sin arbetsdag - vi missade hela dagen idag. Jag e så ledsen. Tror ni det spelar stor roll?

Ja jag skriver via iPad. Hmm är det därför det inte går??
    Om du vill svara på en kommentar så klickar du på knappen med situationstecken till höger i inlägget, då citerar du vad den har skrivit och kan svara i kommentaren.

Förhoppningsvis räcker det ju med lördag och söndag. 

Vi har verkligen "legat i" sedan första vul som var i tisdags förra veckan: onsdag, fredag, söndag, tisdag, onsdag och fredag (igår) och förmodligen var det äl nån gång mellan tisdag och torsdag denna vecka så hoppas verkligen att det tagit sig...
  • Sophie16

Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.

KnytetsMamma skrev 2014-09-13 07:19:59 följande:

Åh nej.....jag som hade hoppats och trott på dig. Men i så fall har du ju en kortare cykel än du brukar och det är väl i så fall positivt.Om du vill svara på en kommentar så klickar du på knappen med situationstecken till höger i inlägget, då citerar du vad den har skrivit och kan svara i kommentaren.

Förhoppningsvis räcker det ju med lördag och söndag. 

Vi har verkligen "legat i" sedan första vul som var i tisdags förra veckan: onsdag, fredag, söndag, tisdag, onsdag och fredag (igår) och förmodligen var det äl nån gång mellan tisdag och torsdag denna vecka så hoppas verkligen att det tagit sig...

• KnytetsMamma
    Armin15 skrev 2014-09-13 07:33:03 följande:
    Tack för rådet. Hoppas det funkar nu. Hur orkar ni varje dag? Min man kan få prestationsångest. Han klarar det inte alltid. Min längtan efter barn har tagit över mitt liv helt. Det enda jag tänker på. Det enda jag vill. Därför har jag fixat hem sterila sprutor 3 som backup om han inte får till det. Heminsemination! Jag tänker inte förlora mina ägg förgäves.
    Vi orkar inte varje dag, eller i alla fall inte min man. Han brukar verkligen inte fixa så här många ggr på kort tid men vi ville ju verkligen inte missa ägglossningen så då fick vi ligga i.....men nu sista dagarna har det varit väldigt svårt för honom att komma....han sa att det känns typ som att allt är slut och att det inte finns mer som kan komma ut.....Men tanken om insemination hemma har också slagit mig men det har inte behövts än....
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?