Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Förkylningstider!!!
Jag har ju inte hunnit börja på min första kur än, om jag har ägglossning ska det vara nu, men jag hoppas inte på något....är dessutom genom förkyld och har vart de de senaste 2veckorna! Hostar jätte mycket......å nej....det är väl så där att få jordens hostattack efter att man myst! Hahaha brukar ju ligga kvar efter....stor ide när jman hostar ut det;)
Känns bra dock att ej hunnit börja på kuren...så man inte spoilar den...inte super sexigt att mysa när man e förkyld heller!
Hoppas de går bra för er andra!
Knytetsmamma>> också hört om att effekten kan sitta i, men vi ska köra på 3 kurer i rad, så kanske ger värsta chocken till äggen, så dem kommer igång ordentligt nu.
lillyros>> hoppas du snart mår bättre och din kur kan börja!
Men va bra! Kanske är de som ska till:) haha....måste ju hålla hoppet uppe:)
Krya på dig, hoppas att det tar sig i alla fall. När jag blev gravid med dottern 2011 var både jag och min man genomförkylda men det tog sig ändå :)
Varit på vul idag för att kolla effekt av pergotime. Såg bra ut, en blåsa på 16 mm, det bör bli äl om två till tre dagar. Fanns också en blåsa på 26 märkligt nog då de brukar spricka vid 22 så den var nog gammal på något sätt. Dock känns det ändå lite dystert. Min äggmängd verkar inte vara jättestor (hade uppfattat tvärtom efter proverna i våras men det stämde tydligen inte helt då). Sen sa han ju det att de kan hjälpa till att få äl med medicin men kvaliteten på äggen påverkas ju också av åldern och det kan de ju inte hjälpa. Så det känns verkligen som ett totalt lotteri nu om jag blir gravid. Risken för missfall ökar ju också med åldern. Hur skulle man hantera det, kämpa i flera år och sen tvingas ge upp... Så dubbla känslor helt klart.
Någon som vet vid ungefär vilken storlek på ägget ältesterna ger utslag?
solros>> uch ja verkligen mycket som ska till för det ska bli något. man inser vilket mirakel det faktiskt är. Men hoppas det ägget som var 16 blir lagom stor och släpper fint sen.
tycker det är så orättvist att män (oftast) kan bli pappor i hög ålder, medan våra chanser sjunker så tidigt med åldern och annat emot oss...