• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Gweny

Välkommen armin!

Hoppas ni som har ägg på g, att det släpper ett fint guldägg och allt går bra nu!!!

Ingen mens har kommit här än iallafall, dag 32.

• Snobi
    Gweny skrev 2014-09-12 10:59:56 följande:

Välkommen armin!

Hoppas ni som har ägg på g, att det släpper ett fint guldägg och allt går bra nu!!!

Ingen mens har kommit här än iallafall, dag 32.

15 dagar efter äl, eller hur var det? Spännande! Känner du nåt?
  • Gweny
    Snobi skrev 2014-09-12 11:10:30 följande:
    15 dagar efter äl, eller hur var det? Spännande! Känner du nåt?
    stämmer, vilken koll du har.  
    nä känner inte av något misstänkt iallafall, jag har blivit väldigt avtrubbad efter alla gånger man trott och det sen inte varit något. avaktar över helgen, jobbar som tur är hela helgen, så jag kan tänka på annat.
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-11 22:06:14 följande:
    Indikerar kroppen att äl är på gång på samma sätt vid pergo som på naturlig väg? Med trådiga flytningar osv?
    Jag har ätit två kurer pergo, första kuren fick jag ont och väldigt mycket flytningar, blev gravid men tyvärr ma, denna kur hade jag i stort sett inga flytningar alls men väldigt ont i magen under flera dagar, från typ torsdag förra veckan till i onsdags, frågade gyn om det här med flytningarna och hon sa att det kan variera från månad till månad hur mycket flytningar man får, både med och utan pergo. 
  • Lillyros

Verkar som de flesta får vul...har inte något inbokat mer än att jag ska lämna blodprov på dag 21... Hoppas på bra resultat ändå:)

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 11:30:16 följande:
    Jag har ätit två kurer pergo, första kuren fick jag ont och väldigt mycket flytningar, blev gravid men tyvärr ma, denna kur hade jag i stort sett inga flytningar alls men väldigt ont i magen under flera dagar, från typ torsdag förra veckan till i onsdags, frågade gyn om det här med flytningarna och hon sa att det kan variera från månad till månad hur mycket flytningar man får, både med och utan pergo. 
    Ok tack för info. Mellan vilka cd hade du ont, dvs när började det och när hade du äl?
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 15:13:54 följande:
    Ok tack för info. Mellan vilka cd hade du ont, dvs när började det och när hade du äl?
    Förra kuren minns jag inte riktigt när jag började få ont, då hade jag äl på cd 16-17. Denna kur började jag få ont på typ cd 13-14 och hade ont tills i onsdags, dvs cd 19, tror också att jag hade äl på cd 18-19 denna gång.
  • Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 19:15:12 följande:
    Förra kuren minns jag inte riktigt när jag började få ont, då hade jag äl på cd 16-17. Denna kur började jag få ont på typ cd 13-14 och hade ont tills i onsdags, dvs cd 19, tror också att jag hade äl på cd 18-19 denna gång.
    Ok så det blir relativt sen äl då.
  • KnytetsMamma
    Solros78 skrev 2014-09-12 20:34:31 följande:
    Ok så det blir relativt sen äl då.

Ja, jag har fått äl rätt sent, vet inte om det beror på hur lång cykel man har naturligt (innan min ägglossning försvann hade jag 45-dagars cykel och alltså äl sent). Har läst nånstans att man ofta får lite senare äl med pergo än man normalt sett  har men jag vet inte.

Vilken cd är du på nu?

• Solros78
    KnytetsMamma skrev 2014-09-12 20:37:57 följande:

Ja, jag har fått äl rätt sent, vet inte om det beror på hur lång cykel man har naturligt (innan min ägglossning försvann hade jag 45-dagars cykel och alltså äl sent). Har läst nånstans att man ofta får lite senare äl med pergo än man normalt sett  har men jag vet inte.

Vilken cd är du på nu?

Jag är på cd 8 idag så sista tabletten imorgon. Oroar mig för att äl ska komma när den "brukar", dvs runt dag 10-11, eftersom det då blir helt galet med vul på tisdag och inget sex innan dess.
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?